2019-07-10, 17:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0ze
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lAr6QA/leif-gw-persson-kritiserar-haktningen-av-asap-rocky

GW tycker även att det är fel att Afghanen går fri.
GW är känd för att vara en tomte med hybris som uttalar sig om polisens arbete utan att veta ett skit om det... numer är han dessutom en senil tomte med hybris.
Citera
2019-07-10, 17:32
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Här är menyn som ASAP Rocky serveras i Kronobergshäktet den här veckan.
Det serveras också alternativ för den som behöver det av religiösa eller hälsoskäl, eller den som är vegetarian.
Matsedel 8 – 14 juli 2019 med reservation för vissa ändringar
Måndag
Lunch: cowboysoppa, ost, bröd
Middag: Korv stroganoff, ris ( nötkött)
Tisdag
Lunch: Skeppartorsk, potatismos, kall sås, grönsaker
Middag: Chili sin carne, bulgur
Onsdag
Lunch: Het pastasås, pasta (fläsk)
Middag: Bostonrutor, sås, potatis, grönsaker
Torsdag
Lunch: Spenatsoppa, ägg, rabarberpaj, vaniljsås
Middag: Kycklingfilé, rostade rotfrukter, tomatsås
Fredag
Lunch: Kaviarfisk, potatis, ärtor
Middag: Gräddkokta rotfrukter, Wallenbergare
Lördag
Lunch: Fänkål och tomatgryta, pasta
Middag: Fruktig kyckling, ris
Söndag
Lunch: Fiskgryta, ris
Middag: Kalkon, potatissallad, tomat

De häktade äter fan bättre (förutom spenatsoppan) än vad jag gör. Man undrar vad är för källor TMZ har egentligen.

Jag hoppas också att nån sätter upp en kamera i hans cell innan lunchen imorgon, för att se hans min när han ska äta den vedervärdiga spenatsoppan.
Citera
2019-07-10, 17:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja och detta kan man ju bara asgarva åt..

By the way ... court proceedings in Sweden are closed to the public and the media.

Reagerade på det jag med, sist jag kollade så var väl våra domstolar extremt öppna för allmänheten just för att kunna hindra att man gör skenrättegångar osv
Citera
2019-07-10, 17:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
De häktade äter fan bättre (förutom spenatsoppan) än vad jag gör. Man undrar vad är för källor TMZ har egentligen.

Jag hoppas också att nån sätter upp en kamera i hans cell innan lunchen imorgon, för att se hans min när han ska äta den vedervärdiga spenatsoppan.

Troligen någon av hans fans eller någon i hans PR team eller dylikt, skulle inte räkna bort någon jävel som har gett tips mot pengar trots att de vet att det är falskt.

Jag har för mig att hans advokat öppet har dementerat skiten iallfal
Citera
2019-07-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaRule
Förklara då varför afghanen (som tydligen är offret i denna soppa) skulle ha rätt till nödvärn. Vad tyder på det? Trots upprepade trakasserier? Finns det något som tyder på det? Som sagt, bevisen pekar åt andra hållet.

Bråket med livvakten SKULLE KUNNA vara en nödvärnssituaton för "afganen". Precis som att det skulle kunna vara det för livvakten eller ASAP Rocky. Det är ju inte precis ovanligt att två personer som ryker ihop i ett slagsmål/en misshandel skyller på varandra och hävdar nödvärn.

Problemet är ju att du och många andra låst er i att endast ASAP Rocky, som den elit-hiphoparen och världsstjärna han är, har rätt att hävda nödvärn. Medans en "afgan" absolut inte kan ha det.
I övrigt läs inlägg 2043.
Citera
2019-07-10, 17:47
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det har ju ingen större betydelse för bedömningen om det handlade om misshandel eller inte.
Viss betydelse kan det ha, men inte så att det inträder någon rättighet att slå ner folk och sparka på dem för att de varit provocerande.
han var inte provocerande, han startade ju bråket med knytnävar sen att han åkte på mer stryk än slagen han gav är en annan sak, det var ju inte bara provokation.
Citera
2019-07-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
https://www.svt.se/kultur/det-svenska-haktet-kritiseras-i-amerikansk-press-fangar-kastar-avforing-och-han-serveras-oatbar-mat

Inte ens hans advokat håller med honom i vissa saker. När det kommer till mat och straff för utländska medborgare.

Det är väl TMZ advokaten inte håller med?
Citera
2019-07-10, 17:48
Medlem
Nästan 400.000 har skrivit under på ett par timmar.

https://www.change.org/p/swedish-officials-justiceforrocky-demand-that-rocky-be-released-from-swedish-officials

https://www.svt.se/kultur/over-300-000-har-skrivit-under-upprop-for-att-frige-asap-rocky
Citera
2019-07-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGurra
Helt sjukt att man kan häkta en medborgare av ett annat land för "misstanke".
Svenska polisen tar ut sin frustration på turister, ingen vacker syn.

Håller med, man borde endast få häkta en utländsk medborgare efter fällande dom. Borde förövrigt gälla inhemska medborgare också.
Citera
2019-07-10, 17:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamsemor777
Nästan 400.000 har skrivit under på ett par timmar.

https://www.change.org/p/swedish-officials-justiceforrocky-demand-that-rocky-be-released-from-swedish-officials

https://www.svt.se/kultur/over-300-000-har-skrivit-under-upprop-for-att-frige-asap-rocky

Underskrifter har ingen vikt om de inte har verifiering av de som har skrivit under, om man inte kan verifiera att varje namn är en unik person så kan det rörs sig om hundratals personer som har skapat falska underskrifter.
Citera
2019-07-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraPalenryd
Det roligaste i den här historien är TMZs skitartikel med icke namngivna ambassadkällor som beskriver cellen som en toalett med oärlig mat och smutsigt vatten.

Komedi av högsta rang. Låt honom sitta där tills allt läggs ned, för det blir ju så tillslut. Som vanligt.

Det är så löjligt så det är inte sant. TMZ är kända för att hitta på saker så det är som vanligt.
Citera
2019-07-10, 17:55
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Håller med, man borde endast få häkta en utländsk medborgare efter fällande dom. Borde förövrigt gälla inhemska medborgare också.

Är du efterbliven eller bara ironisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in