2019-08-03, 14:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Du menar förutom bilder och SMS där vittnen hävdar detta? Skulle de månne panta flaskorna?
Om du följt med vet du varför flaskan togs upp. Den har aldrig använts. Lägg ner nu.
Citera
2019-08-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Du menar förutom bilder och SMS där vittnen hävdar detta? Skulle de månne panta flaskorna?

Dom förhördes om varför dom höll i flaskorna. SMS:et från "Abby" som påpekade att flaska användes förhördes aldrig, så vi kommer aldrig veta om hon såg dom slå med flaska eller om hon bara antog för att dom höll i dom. Själv tror jag att flaskor användes, men utredningen har visat att bevis för något sådant finns faktiskt inte.
Citera
2019-08-03, 14:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Var det den amerikanska staten som bekostade flygplanet?
Trump har ju personligen gått i god för att MTGM inte ska avvika. Lite märkligt att de drar ASAP men allt i det här målet är ju lite märkligt så vem blev förvånad?

Jag gissar på en dom mot de MT för misshandel av normalgraden eftersom man inte kan bevisa att flaskorna används -även om det känns som att tillräckliga indicier finns här.
3 månader villkorligt, kanske 5k i böter,
då får de misstänkta inget skadestånd och har redan suttit av straffet.
Case closed.

Det är kanske det bästa för Sverige att bli av med hela den här cirkusen så smidigt som möjligt,

men rent moraliskt hade jag önskat att man kunnat få bättre klarhet i hur MÄ fick sina skador.

En välgjord FUP men en ganska hafsig utredning med flertalet misstag.
Obesvarade frågor kvarstår men trots allt fick ärendet en rekordsnabb hantering.

"Jag vill inte leva i ett land där man godtyckligt får slå folk på käften..."
Skärp dig för fan. Amerikanerna har varit tydliga med att de inte ville ha bråk. De har visat prov på mycket stort tålamod, betydligt mer än vad som rimligen kan begäras, i en hotfull situation med två påtända och potentiellt livsfarliga afghaner.

"Jag är inte problemet, är skötsam och betalar skatt,"
De allra flesta är skötsamma. Det spelar ingen roll om du möter två påtända och sannolikt knivbeväpnade afghaner som aldrig ger sig.

"Varför vill en del framställa Sverige som korrupt och vansinnigt?"
För att det är det? Här har en samlad pk-maskin, främst pådriven av media, försökt skicka några oskyldiga amerikaner i fängelse. Detta i strid med den allmänna rättsuppfattningen. Det främsta syftet har varit att försvara Sveriges skyddsobjekt nummer ett, ensamkommande afghanska "barn".
Ett annat syfte har varit att visa att "Sveriges rättssystem fungerar". Ett sätt att medialt ta revansch för det fiasko som dagligen pågår i Sveriges domstolar. Det senare har dock misslyckats å det grövsta.

Pk-maskinen hade lyckats om det inte vore för:
* Mycket skickliga insatser av försvarsadvokaterna.
* En undermålig insats av åklagaren.
* Att MÅ har en IQ i nivå med sitt skonummer. Hans lögner skulle inte ens kunna lura en femåring.
* Påverkan från USA:s president. Han har riktat strålkastarljuset mot rättegången så att hela världen kan se vad som pågår.

De flesta känner en lättnad och en glädje över resultatet. Över att man faktiskt får försvara sig själv och att oskyldiga inte döms till långa fängelsestraff.

En del känner även skadeglädje över att pk-maskinen misslyckats och det är fullt naturligt. Precis som man kan känna när en översittare misslyckas med att skada sitt offer och istället skadar sig själv.
Citera
2019-08-03, 14:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nej, men hur förklarar du skadorna då? Det var ju det jag frågade.
Det fanns inga skador av en flaska. 30 minuter på sjukhus för omplåstring där skadorna sannolikt tillfogadedes av hazaren själv.
Citera
2019-08-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Det var ju bara hemlösa blattar i den videon, såg ingen hemlös vit människa

I Sverige får dessa blattar massa bidrag istället, i USA kan de inte snylta!!!!!

Sen när är svarta "blattar" aka "invandrare" i USA? Fanns en hel del vita också.

Vad babblar du om..
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det fanns inga skador av en flaska. 30 minuter på sjukhus för omplåstring där skadorna sannolikt tillfogadedes av hazaren själv.
Låter som du försöker få det till det du vill. Du vill svartmåla invandrare. Så simpelt.
Citera
Medlem
kungarolfs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI

Intressant klipp från händelsen.

Kanske har länkats till tidigare i tråden, men ändå. Här ser man hur Asap och hans vänner trakasseras och förföljs under en jävla massa tid innan bråket bryter ut. Hur fan kunde man ens väcka åtal mot Asap? Vilket jävla skämt.
Citera
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om du följt med vet du varför flaskan togs upp. Den har aldrig använts. Lägg ner nu.

Det är häpnadsväckande hur många det är här i tråden som läst men inte förstått. Plus dom som ramlar in nu efter nästan 20.000 inlägg och undrar vad som hänt.
Jag saknar ignoreknappen.
Citera
2019-08-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Började afghanen med våld? Hur då?

Hörlurarna och svingarna mot livvakten som började blöda. Knuffarna som livvakten gör utanför Max anser inte jag som våld då hans uppgift var att hålla borta. Jag kan däremot köpa att Afghanen gjorde som han gjorde för att han trodde det var vanliga personer som höll på med honom. Som sagt, missförstånd och kommunikationsproblem skapade hela soppan, och förmodligen narkotika påverkade sinnen, benzo har erkänts.
Citera
2019-08-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
https://www.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI

Intressant klipp från händelsen.

Kanske har länkats till tidigare i tråden, men ändå. Här ser man hur Asap och hans vänner trakasseras och förföljs under en jävla massa tid innan bråket bryter ut. Hur fan kunde man ens väcka åtal mot Asap? Vilket jävla skämt.

För att man inte får slå och sparka på någon hur man vill.
Citera
2019-08-03, 14:19
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ser ändå inte det du finner så anmärkningsvärt.
Är du från Sverige eller bor du i USA? Vet du inte att Sveriges statsminister heter Stefan Löfven, inte Lövfen som det står i brevet från USA:s ambassad 🙀
https://edition.cnn.com/2019/08/02/americas/aap-rocky-obrien-letter-sweden-intl/index.html
Citera
2019-08-03, 14:21
Medlem
fernebos avatar
Om det hade funnits nån rättvisa i Sverige, så borde det ha varit de kriminella missbrukarna som lyfte i ett plan mot Afghanistan igår kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in