Å fan, du missade mitt tidigare inlägg.
AB publicerade detaljerna från det som du la ut, det blev ett jävla liv då managern hade sms:at en av de högsta advokaterna i L.A som har full tystnadsplikt = sms:et var olaglig att inhämta för polisen, som sen publicerades i ful:en...
Frågan är hur mycket skit som finns i slasken ...
Tack för allt anyway..
Jag är en enkel människa som söker efter klassiska svar över hur man ska bete sig här i livet. Med det sagt, det var någonting som inte nådde fram till mig där när den filen raderades.
Livvakten borde själv ha neutraliserat hotet och inte fått skyddsobjektet inblandat. En bra livvakt hade gripit målsägande och ringt polisen, men samtidigt utdelat nåra slag när ingen ser så dumjäveln tänker till nästa gång.
Det var ju två hazarer så inte så lätt för en person senare kom ju skyddsobjektet ìn bakom ryggen på livvakten. Menar du att livvakten borde gjort KO på hazarna direkt. Tycker han gjorde det bra, lyfte upp en utan att skada för att visa att de var en vante som han skulle mosa direkt.
kn bli frikänd men kan lika gärna dömas till allt från villkorlig dom till 1 månad. Kan även dömas till längre straff. troligtvis kan han inte lämna landet innan dom men slipper häktning
Fast varför skulle domare o nämndemän bry sig om detta? Det blir ju skattebetalarna som får betala för detta isåfall.
För att de jobbar åt staten? Kan absolut låta konspiratoriskt, men tror verkligen att domarna känner sig pressade att få en mild dom så att inte svenska skattebetalare straffas på miljoner. Hur hade den samhällsdebatten blivit? Är det detta man får för pengarna?