2019-08-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
man får inte samhällstjänst om man blir frikänd
Helt riktigt. Jag uttryckte mig jävligt slarvigt. Frikänd ELLER samhällstjänst.
Citera
2019-08-02, 19:14
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Små knuffar i mina ögon med benen. Givetvis ska man inte sparka på någon som ligger men snart borde det fan vara frikort på påtända afghaner att göra det

exakt, en liten vurpa med cykel i lågfart på fyllan har man fått värre skador av än dem Jafari visar upp...

EN kula i huvudet skulle afghan jävlen ha,, hoppas det händer innan året är slut !!
Citera
2019-08-02, 19:15
Medlem
Tycker att det är asfräckt att tingsrätten håller öppet till 19.15 en fredagkväll. Om man går dit, bjuds det på popcorn då?

Precis som vid alla andra fall liksom. Är det Trumps gisslansförhandlares närvaro eller order från den icke påverkbare regeringen?

#FreeRocky
Citera
2019-08-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Jag tror faktiskt det är riktiga hörlursturken. Intelligensen tyder på det.
Det här var för en kvart sen.
https://minfil.com/c054Y11bn3/7EDBACCA-0D51-49B5-AFF6-0721FC507D8C_jpeg
Säkert ett fejkkonto.
Citera
2019-08-02, 19:16
Medlem
KungPuks avatar
Släpp killen.
Han gjorde bara det resten av fegsvenskarna inte vågar. Stå upp för sej själv!
Att det ska behövas en liten Amerikansk rappare, för att visa vårt skåpet ska stå!
Patetiskt!

Assoonaspossible Rocky gjorde helt rätt, synd att Jag inte vet vem killen är, men det är en annan tråd.

Man måste ju för bövelen få försvara sej mot kamelryttare.

Kommer en MENA innanför min ytterdörr, fönster så får fårknullaren smaka dolk!
Senast redigerad av KungPuk 2019-08-02 kl. 19:17. Anledning: Syavningsfel
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Är inte samhällstjänst i Sverige uteslutet? Han bor ju inte här... Låter ju absurt om han skulle flyga hit på helgerna (och arbeta på Myrorna eller dylikt ställe!) som han enligt DN själv föreslog.
Inte för att jag tror att samhällstjänst är aktuellt, men skälet till varför detta togs upp av de åtalade är säkert för att samhällstjänst inte kan utdömas utan samtycke från den åklagade, vilket de ju genom sina uttalande nu gett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Det finns ingen allmänt vedertagen definition på angrepp eller dess början eller slut. Nödvärnsrätten bygger på den angripnes subjektiva upplevelse och värdering av situationen.

Stämmer när det gäller hur någon uppfattar olaga hot. Nödvärn är mer än bara värja sig från en fara eller fysiskt våld. Jag får t.ex. begå ett brott för att rädda någon. Jag får t.ex. sno en båt för ro över till en ö om någons liv är i fara. Det kan även uppstå om jag under tvång och hot tvingas begå ett brott, exempelvis bedrägeri om mitt liv p.g.a tvånget eller hotet är fara för mitt liv. Detta sista tolkas dock väldigt restriktivt av domstolar. För övrigt finns det en praxis att om hotet eller faran upphör, upphör också försvaret för att nödvärn föreligger. Däremot är det en bedömning från fall till fall då alla situationer inte är identiska.

Så, nu släpper den diskussionen.
Citera
2019-08-02, 19:17
Bannlyst
Nu kommer beslutet att avkunnas i sal 1. Parterna återkallas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Säkert ett fejkkonto.

Det är hans riktiga konto
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Säkert ett fejkkonto.

Det har varit hans konto sedan starten, finns inlägg från 4 år tillbaka. Däremot mest troligt att någon annan än honom själv varit inne och skrivit idag.
Citera
Medlem
Bajsbaronens avatar
Går det att dra några slutsatser gällande eventuell dom beroende på häktningsbeslutet?
Citera
2019-08-02, 19:18
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Nej jag fick aldrig en logisk förklaring på det.

Å fan, du missade mitt tidigare inlägg.
AB publicerade detaljerna från det som du la ut, det blev ett jävla liv då managern hade sms:at en av de högsta advokaterna i L.A som har full tystnadsplikt = sms:et var olaglig att inhämta för polisen, som sen publicerades i ful:en...

Frågan är hur mycket skit som finns i slasken ...
Tack för allt anyway..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in