2019-08-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är nog rätt många som agerar så, vilket är bra/tur/skönt. Provocerar du fel person däremot så riskerar det att rinna blod.

Om går ut på stan och provocerar tio slumpmässigt valda personer så kommer nog nio av dem att gå därifrån. Synd att inte Asap med entourage agerade så.
Ja, det kanske är bra om man hinner undan. Men ska det fungera så i en rättsstat?
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det är nog rätt många som agerar så, vilket är bra/tur/skönt. Provocerar du fel person däremot så riskerar det att rinna blod.

Om går ut på stan och provocerar tio slumpmässigt valda personer så kommer nog nio av dem att gå därifrån. Synd att inte Asap med entourage agerade så.
Dom gick därifrån men blev förföljda.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Provokation är oftast inte ens olagligt .
Kan man inte gå därifrån ?

DOM GJORDE JU DET? Hur jävla pantad är du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Och viktigaste; Sverige slipper betala skadestånd på massvis av miljoner.

Fast varför skulle domare o nämndemän bry sig om detta? Det blir ju skattebetalarna som får betala för detta isåfall.
Citera
2019-08-02, 15:51
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Fast man ser ju att dom går undan. Killen är uppenbart påtänd och vill visa sina fjädrar
Citera
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Hade du velat ligga på marken medan ett gäng sparkar på dig ?

Med provocerande, påtända människor som dessutom bär kniv och har ett digert brottsregister med tidigare våldsbrott så krävs det att man tar till det våld som krävs. Tycker själv att det är ett väldigt lindrigt fall av självförsvar.
Citera
Medlem
Europes avatar
Blir intressant att få se vad som gäller i liknande situationer, d.v.s. om du blir aggressivt ofredad av kriminella på gatorna här i Stockholm, samt inget du säger eller gör får dem att sluta ofreda dig, samt de följer ofrånkomligen efter dig när du försöker avlägsna dig, har du då rätten att slutligen freda dig själv med en mindre mängd våld, d.v.s. tillräckligt med våld för att personen blir kvar och inte istället omedelbart slår tillbaka, t.ex. hugger ihjäl en (som dessa kriminella ofta gör)? Vi talar knappast om någon större mängd våld, afghanen blev varken dödad eller ens medvetslös. Ja, han fick inte ens några allvarliga frakturer. I mina ögon borde det vara rimligt våld för att freda sig mot våldsbrottslingar på gatorna när inget annat har visat sig hjälpa.

Men som sagt, vi får se om det är tillåtet i Sverige. Om inte, så vet jag att jag inte bör stanna kvar och vänta på polisen om jag någon gång blir tvungen att freda mig själv eller någon av mina närmaste mot dessa kringstrykande kriminella.
Senast redigerad av Europe 2019-08-02 kl. 15:55.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Dom försökte gå därifrån, läs FUP och häng med i tråden.
Citera
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
1. Vittnen menar att han var påtänd. Han är dömd för heroininnehav. Han är afghan.

2. Videon från Max visar att det är afghanen som startar bråket.

Om man en endaste gång haft att göra med en påtänd person så vet man hur jävla oberäkneliga de kan vara. Och dessa killar (afghanerna) går ju ofta beväpnade med kniv. Vi kunde haft en helt annan utgång i denna sammandrabbning. Om Afghanen fått övertaget så kunde vi haft en död ASAP Rocky.

Tur att vissa människor kan ha råd med livvakt. Alla vi andra får klara oss själva. Men det är en annan fråga....
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:

Är du dum i huvet? Man försökte gå därifrån.
Citera
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Hade du velat ligga på marken medan ett gäng sparkar på dig ?
Hade jag smällt ett par hörlurar i skallen på en 150 kg neger hade jag inte förväntat mig något annat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag har inte bara läst utan även hört honom berätta och det är uppenbart att han hade skäl att flytta på afghanen. Åklagaren håller dessutom med mig om att han inte gjort något fel.

"– Det ursprungliga våldet kommer från vakten, och det är ett ganska påtagligt våld, i och med att han lyfter upp honom i halsen, säger Magnus Strömberg."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in