2019-08-02, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dariziud
Varför är vänstern rasister mot Rocky försvarar afghanernas beteende?

Är du dum på riktigt? Varför skulle någon ge sin dom innan dom?
Citera
2019-08-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag har tänkt i samma banor. Min teori är att de säljer. De var redan påverkade. De är absolut inga knarkkungar utan springpojkar. De ville kolla upp vilka de här nya personerna var därför ställde de frågan om de hade något att sälja, det hade aldrig tänkt köpa. Jag ser det här beteendet överallt i innerstan. Det är ett väldigt springande fram och tillbaka, handskakningar där pengar trycks in i näven. En annan kille som springer iväg och hämtar skiten från sin gömma och ny handskakning. Sen kommer killen som lyckats jobba sig upp ett snäpp. Vill gärna visa det med en ful Gucci keps och skakar hand, han samlar in de pengar de har håvat in. På samma sätt fylls gömman på. För ingen vill ha något på sig om polisen skulle dyka upp.

Hämta pass i stan vid den tiden, ha ha ha . Förmodlingen två langare som står för detta jävla dårskap vi nu bevittnar. Han är ledsen för "diskchefen" kan inte ha honom kvar längre, för mycket oönskad PR för "restaurangen" hans kompis vill inte umgås längre. Nä svårt när han sitter häktad för stöld och mattkniv.

Jag såg två nya ivriga handskakare utanför Max idag. Det går tydligen fort att rekrytera folk.

Bra teori. Hazarerna betedde sig som att de ägde MAX och ville mota bort konkurrens. Med tanke på Jafaris Iranresa och iPhone så måste han ägna sig åt något mer lukrativt än diskjobb.

MAX verkar ha blivit no-go-zone mitt i city. Kommer inte att släppa mina utländska gäster dit. Har redan markerat Medis på kartan som no-go-zone då turisterna vill turista i stan. Nu blir det även området kring Hötorget och MAX som blir no-go. Mina besökare drar nog inte till sig Jafari & Co men vill inte att de hamnar mitt i något gatuslagsmål. Det kan ju bli hur fult som helst då langare ska försvara sina affärsområden.

Hoppas att polisens knarkrotel kollar de inhämtade videoinspelningar från MAX till fortsatt arbete för att rensa träsket där.
Citera
2019-08-02, 07:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariziud
Varför är vänstern rasister mot Rocky försvarar afghanernas beteende?

Det har inget att göra med att Asap är svart. Afghanen ingår i ett mångkulturellt projekt som ska försvaras med alla medel. Detta är förklaringen till varför åklagaren reflexmässigt åtalade och häktade Asap trots att man visste att det skulle bli rubriker. Man är införstådd med att även mainstreammedia och så kallade experter som Massi Fritz är med i hela cirkusen och omvänt försöker framställa det så att rättssystemet är starkt. Det är en solid totalförnekelse om vad det handlar om.
Citera
2019-08-02, 07:21
Medlem
Är väl egentligen flaskorna som avgör.

Har de använt flaskor mot dessa afghaner så köper jag inte självförsvars argumenten.

Men i min värld så tror jag inte ens att de blivit använda av ett gäng bra mkt starkare personer förutsatt att de inte känt sig hotade med vapen riktade mot sig.

Något stämmer inte riktigt. Självklart går inte en världsartist med livvakt in i en strid i ett annat land.

Intressant att följa är det då det här avspeglar hur värdelöst sverige blivit sen sandfolket började storma landet med kriminaliteten de fört hit. Lagarna håller inte längre.
Citera
2019-08-02, 07:23
Medlem
carass avatar
Många av videofilmerna som åklagaren presenterar är väl ganska suddiga och framgår inte klart vad som händer? Att utifrån det påstå saker och som åklagare slå på stora trumman blir ju därför tendentiöst. T ex att anklaga ASAP Rocky för att ha slagits med flaska genom att försöka bevisa det med filmer som över huvud taget inte kan visa detta eller på någon suddig videosekvens påstå att "titta där det ser ut som en flaska". Jag tror nog att tingsrätten kommer finna detta tendentiöst eller i vart fall otillräcklig teknisk bevisning. Vad målsägande påstår ska inte ligga till grund för tingsrättsdom.

Jämför med t ex forensiska undersökningar där man bedömer sannolikhet för eller emot på en gradskala. Videofilmerna med ASAP hamnar i bästa fall i mitten på skalan. Vilket är otillräckligt för att kunna användas som teknisk bevisning för en tingsrätt.

Sedan att målsägande behandlas med silkesvantar, hört att han får bo på hotell i Stockholm (betalt av svenska staten) gör mig frågande. Brukar det gå till så?
Citera
2019-08-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vilka belägg har du för att de var påverkade? Asap Rockys gängs uppgifter? En polis hade garanterat märkt om han varit det och då hade de testats

Alla i Rockys sällskap sade efteråt att de var uppenbart drogpåverkade, det är inget de bara sagt i polisförhör utan de skrev också om det i flera sms direkt efteråt både till varandra och till andra.

Afghanerna är dömda för flertalet narkotikabrott och det är inte bara lite hasch utan heroin vi pratar om. De var sönderslagna och såg smutsiga ut enligt vittnesmålen. Vad är det som gör osannolikt att de var drogpåverkade just den här kvällen?
Citera
2019-08-02, 07:42
Medlem
Konfucius2s avatar
Svårt att se att det handlar om nödvärns situation...

Rocky och de andra aktörerna kommer dömas för misshandel ( tre mot en går ej att bortse ifrån...)
Citera
2019-08-02, 07:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hade detta faktum varit känt för Rakim hade han säkerligen kunnat använda det till sin fördel.Personligen tycker jag Jafari ser ganska harmlös ut, men hans domar säger annat,.
Att du säger att Jafari och f.ö. övriga hazarer ser harmlösa ut har jag hört från flera och det är lite läskigt och kanske därför som många av dom verkar falla batikhäxorna i smaken men det finns inte vidrigare folkslag vi fått in i landet. Jag ser massor av folkslag dagligen som jobbar och sliter men de här hazarerna bara stryker omkring centralt ute efter all typ av brottslighet. Jag har aldrig sett en hazar som jobbar.
Citera
2019-08-02, 07:44
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Varför la polisen ned anmälan mot afghanen. Filmen visar slag eller försök till slag mot livvakten.
Tror det var för att filmen från Max visade hans stryptag. Vet faktiskt inte riktigt varför. Nån som vet mer exakt motivering som åklagren angivit?
Citera
2019-08-02, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det har inget att göra med att Asap är svart. Afghanen ingår i ett mångkulturellt projekt som ska försvaras med alla medel. Detta är förklaringen till varför åklagaren reflexmässigt åtalade och häktade Asap trots att man visste att det skulle bli rubriker. Man är införstådd med att även mainstreammedia och så kallade experter som Massi Fritz är med i hela cirkusen och omvänt försöker framställa det så att rättssystemet är starkt. Det är en solid totalförnekelse om vad det handlar om.

Asap Rocky kan gott dömmas för visst dom slår en person som ligger och utöver väll kanske en smula mer våld än vad som kanske krävdes.

Men att målsägande verkar gå helt fri från allt ansvar är ju helt sjukt. Han har ju totalt ofredat dom genom att inte lyssna på uppmaningar om att lämna dom i fred. Det är även han som är den enda personen som med klar bevisning slåss med tillhygge (hörlurarna)

Man får ju sluta att blanda in ras i allt och då ta på sig silkeshandskar för att personen råkar vara invaderade
Citera
2019-08-02, 07:46
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Alla i Rockys sällskap sade efteråt att de var uppenbart drogpåverkade, det är inget de bara sagt i polisförhör utan de skrev också om det i flera sms direkt efteråt både till varandra och till andra.

Afghanerna är dömda för flertalet narkotikabrott och det är inte bara lite hasch utan heroin vi pratar om. De var sönderslagna och såg smutsiga ut enligt vittnesmålen. Vad är det som gör osannolikt att de var drogpåverkade just den här kvällen?

Trovärdigheten från ASAP-gänget är låg, de har ändrat sin berättelse flera gånger. Först inga flaskor, sedan när bilderna kom erkänner man att man hade flaskor etc. Men även om de var drogpåverkade innebär detta inte att det är fritt fram att banka skiten ur dem med tillhyggen.
Citera
2019-08-02, 07:46
Medlem
okok1s avatar
När börjar rättegången idag? När förhörs afghan 2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in