2019-08-02, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
A$AP ROCKY LJUGER OM FLASKORNA

Är det någon som tror att dom plockade upp tre tomma flaskor som dom säger?

Jag tror dom drack ur flaskorna, och att dom avråda att säga att dom drack på allmän plats och att dom kan ha varit alkoholpåverkade.

När och hur dom gjode sig av med flaskorna stämmer enligt ljudet i videon då man hör rullande flakor i ett tidigare skede och jag tror inte Asap ställer flaskan ifrån sig utan kastar den i gatan framför sig mellan han och afganen och kan på så sätt stiga på splitter då han rusar fram till afganen för att slänga han.

Vem bryr sig? Även om alla tre hade glasflaskor i högsta hugg så fick afghanen det han ville: bråk.

Om du inte vill ha stryk, följ inte efter tre stycken ensam och terrorisera dem och börja bruka våld. Hur jävla efterbliven får man vara när man försöker trigga igång bråk med tre stycken ensam, särskilt när livvakten är tre gånger större än vad du själv är?

Tänk att någon följer efter dig, vart du än går under förloppet av (jag vet inte hur länge), säger till honom att sluta följa efter och vara våldsam men ändå fortsätter.

Faktum är att afghanen kom lindrigt undan, hade jag varit Rockey så hade jag sparkat afghanen medvetslös. Jag vet ju fan inte vad han har på sig eller vad hans ändamål är, kan ju ha kniv på sig, så en spark i ansiktet hade varit rimligt.
Citera
2019-08-02, 06:37
Bannlyst
Jag vill inte försvara afghanen eller liknande men .nämns det i FUP eller rättegången att ASAP med sällskap sett något som de kunde tolka som en kniv eller verkligen trodde att afghanen hade en kniv?
Har förstått att de trodde han var påtänd.
Citera
2019-08-02, 06:41
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Vem bryr sig? Även om alla tre hade glasflaskor i högsta hugg så fick afghanen det han ville: bråk.

Om du inte vill ha stryk, följ inte efter tre stycken ensam och terrorisera dem och börja bruka våld. Hur jävla efterbliven får man vara när man försöker trigga igång bråk med tre stycken ensam, särskilt när livvakten är tre gånger större än vad du själv är?

Tänk att någon följer efter dig, vart du än går under förloppet av (jag vet inte hur länge), säger till honom att sluta följa efter och vara våldsam men ändå fortsätter.

Faktum är att afghanen kom lindrigt undan, hade jag varit Rockey så hade jag sparkat afghanen medvetslös. Jag vet ju fan inte vad han har på sig eller vad hans ändamål är, kan ju ha kniv på sig, så en spark i ansiktet hade varit rimligt.

Fy fn ASAP sitter i häkte för att ha avvärjt en irrationell jihad-dåre.

Stefan Löfven sitter samtidigt och njuter av semestern på något fint ställe.

Om samhället var en riktig rättsstat så borde polisen omedelbart arrestera Löfven för makalöst bedrägeri mot Svenska folket.

Han är högst ansvarig för att ASAP sitter häktad.
Citera
2019-08-02, 06:42
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Men...gå fram "random"..och "säga nått". ´MMkay....ska bli intressant att höra vad livvakten påstår att afghanen hävde ur sig [vad jag förstår har inte försvaret ställt den frågan idag till målsäganden?]

EDIT: Ska vi gissa på att det är diverse familjemedlemmar som ska knullas hit o dit i otid?
Min hypotes är att afghanen hört att ASAP Rocky och hans team talat amerikanska med varandra och gått fram och sagt något spydigt/provocerande till dem. Han hade ingen aning om att det var entouraget till en världsartist som han började bråka med, utan utgick ifrån att det var några amerikaner på besök.

Om du frågar slumpmässigt utvalda afghaner på stan vad de tycker om amerikaner så är det 99,9% sannolikhet att de hatar dem och skyller jordens alla orättvisor på dessa. En afghan med jihadist-tatuering kan förväntas hata amerikaner ännu mer.
Det är helt orimligt att afghanen frågat efter sin kompis eftersom han var alldeles intill, så han har ju sagt något som han idag inte vill stå fram med. Jag tänker att det då bara kan handla om något drogrelaterat (att han velat köpa eller sälja droger) eller att han med flit provocerat amerikanerna eftersom han hatar amerikaner.
Citera
2019-08-02, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Den anklagade/tilltalade parten måste väl ändå kunna få försvara sig mot anklagelser. Både mot åklagarens vittnen men också målsägande. Finns väl relevans om målsäganden tidigare är dömd för knivbrott eller om vittnen är dömda för knivbrott, stöld eller bedrägerier. Exempelvis.

I juridisk mening, ja. Men detta kan han knappast varit medveten om.
Citera
2019-08-02, 06:50
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja, men det är ju p g a dig och inlägg som det du gör ovan, så utan att försvara BO på något sätt, så måste du ju förstå att ett eventuellt skyddsbehov för BO är delvis ditt fel, inte hans.

Du är ju helt verklighets frånkopplad sosse troll.
Citera
2019-08-02, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Min hypotes är att afghanen hört att ASAP Rocky och hans team talat amerikanska med varandra och gått fram och sagt något spydigt/provocerande till dem. Han hade ingen aning om att det var entouraget till en världsartist som han började bråka med, utan utgick ifrån att det var några amerikaner på besök.

Om du frågar slumpmässigt utvalda afghaner på stan vad de tycker om amerikaner så är det 99,9% sannolikhet att de hatar dem och skyller jordens alla orättvisor på dessa. En afghan med jihadist-tatuering kan förväntas hata amerikaner ännu mer.
Det är helt orimligt att afghanen frågat efter sin kompis eftersom han var alldeles intill, så han har ju sagt något som han idag inte vill stå fram med. Jag tänker att det då bara kan handla om något drogrelaterat (att han velat köpa eller sälja droger) eller att han med flit provocerat amerikanerna eftersom han hatar amerikaner.

Jag tror du överskattar hans allmänbildning något oerhört här. Jag tror inte han kan känna igen en amerikansk accent. Han trodde de var afrikaner.
Citera
2019-08-02, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dariziud
Varför är vänstern rasister mot Rocky försvarar afghanernas beteende?
PK-svennar... de litar på allt media och staten säger dvs bara för Rocky har blivit gripen och anklagad så är det 100% han som är boven och inte afghanerna. Det spelar ingen roll vad du säger till dem, de kommer bara med argumentet att Rocky har brutit mot lagen, även fast det var 100% självförsvar som vilken annan människa som helst förstår.
Senast redigerad av flugsv4mp 2019-08-02 kl. 07:13.
Citera
2019-08-02, 07:08
Medlem
enargens avatar
Tycker Afghanerna fick de dom förtjänar.
Lagligt, nej.
Citera
2019-08-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dariziud
Varför är vänstern rasister mot Rocky försvarar afghanernas beteende?

Vem/vilka syftar du på?
Citera
2019-08-02, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Du har rätt. Det är något sådant och skitstövlarna vägrar ge sig, i Sverige är de inte van att få något emot sig, suck.
Citera
2019-08-02, 07:16
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tror du överskattar hans allmänbildning något oerhört här. Jag tror inte han kan känna igen en amerikansk accent. Han trodde de var afrikaner.

Instämmer. Han och afghan2 har velat köpa/sälja droger. De tänkte väl av erfarenhet att alla afrikaner (somalier etc) också är knarkare.

Alternativ 2: det aktuella området var ”inmutat” av afghaner för droghandel.
De skulle konfrontera afrikanerna huruvida de var där för att sälja knark på deras område.
När afghan 1 blev bortföst, då tog de det som att afrikanerna var där för att ta över deras ”hood”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in