2019-08-02, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Om glaset fanns på gatan där han var ute och flög så borde väl rimligen glaset synas just där när han är ute och flyger?

Jaha. Nej det fanns inget glas av dom där tre flaskorna dit han flög om inte någon fick det med sig från Asaps falska under skorna som är en rimlig möjlighet men osannolik.

Jag har inte sett nån stans att det har stått att såren är av glas. Såren är av trubbigt och vasst våld.

Märkligt att enda dna som hittades på flaskan var afganens. Planterat?
Citera
2019-08-02, 03:05
Medlem
Noble.Savages avatar
Jurister har ju ingen praktisk erfarenhet av slagsmål. Att bara säga att några är fler, större är ju en väldigt förenklad bild.

https://www.expressen.se/tv/noje/massi-fritz-aggressivt-vald/

Man borde ta in experter inom detta liksom man får läkarutlåtanden på skador. Hur skulle det se ut om juristerna också ska göra såna bedömningar?
Citera
2019-08-02, 03:12
Medlem
Mycket snack om skador och flaskor, vad spelar det för roll egentligen? Mustafa uppträdde som ett hot mot våra Amerikanska gäster och slog även till livvakten. Det spelar ingen roll vad för skador han fick eftersom Amerikanerna agerade i självförsvar. Snälla Donald Trump inför sanktioner mot dessa naiva och korrupta svenskar.
Senast redigerad av flugsv4mp 2019-08-02 kl. 03:14.
Citera
2019-08-02, 03:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Jurister har ju ingen praktisk erfarenhet av slagsmål. Att bara säga att några är fler, större är ju en väldigt förenklad bild.

https://www.expressen.se/tv/noje/massi-fritz-aggressivt-vald/

Man borde ta in experter inom detta liksom man får läkarutlåtanden på skador. Hur skulle det se ut om juristerna också ska göra såna bedömningar?
I en svensk tingsrätt sitter normalt bara en jurist.

Att utbilda juristerna har väldigt liten betydelse när det är den politiskt tillsatta majoriteten utav nämndemän som bestämmer. Rätt partifärg är vanligen den enda kompetens som behövs.
Citera
2019-08-02, 03:19
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Mycket snack om skador och flaskor, vad spelar det för roll egentligen? Mustafa uppträdde som ett hot mot våra Amerikanska gäster och slog även till livvakten. Det spelar ingen roll vad för skador han fick eftersom Amerikanerna agerade i självförsvar. Snälla Donald Trump inför sanktioner mot dessa naiva och korrupta svenskar.
Stakars amerikaner - fem stycken amerikaner kände sig hotade av en 19-åring afgan. Man förstår nu varför amerikaner kommer aldrig vinna nåt krig 😂😂😂
Citera
2019-08-02, 03:23
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Stakars amerikaner - fem stycken amerikaner kände sig hotade av en 19-åring afgan. Man förstår nu varför amerikaner kommer aldrig vinna nåt krig 😂😂😂
Fast nu var det ju två afghaner... Och acceptabla förluster var nog ganska exakt 0 personer, vilket gör alternativet försöka springa ifrån dom helt orealistiskt.

Att du tror att amerikaner aldrig vunnit något krig gör dig för övrigt till en väldigt speciell person. Grattis!
Citera
2019-08-02, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois

Otroligt hur du lyckades få in så många korkade saker i den där korta texten, känns nästan som ett världsrekord trots att det finns otaliga idioter här.

Flera saker har redan skrivits till dig så det berör inte jag men tycker du på fullt allvar att nödvärnsrätten inte ska gälla om man angriper flera personer? Ska jag kunna gå till attack mot x antal personer och bara för att de är fler än mig så ska de bara ta emot?

Förstår du heller inte att om jag har kniv så kan jag hugga ner minst en person, men förmodligen fler oavsett hur många de andra än är. Inte ens om det är välutbildade poliser har de en chans om avståndet inte är betydligt mellan knivmannen och offren.
Citera
2019-08-02, 04:51
Medlem
Gothenburgers avatar
Kontentan blir att ASAP torskar och får lite dagsböter? Häktningstiden räknas av från fängelsestraffet. ASAP åker hem nästa vecka.
Afghanen lär vi höra talas mer om i framtiden är jag rädd.

Nu är jag sist på bollen.....men varför kastade afghanen lurarna på Rockys livvakt?
Citera
2019-08-02, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Kontentan blir att ASAP torskar och får lite dagsböter? Häktningstiden räknas av från fängelsestraffet. ASAP åker hem nästa vecka.

Nu är jag sist på bollen.....men varför kastade afghanen lurarna på Rockys livvakt?
Ja han kommer att släppas idag troligtvis.
Afghanen gick fram helt random o sa något till livvakten o sedan gick han fram o tillbaka till livvakten 2-3 gånger tills han säger något igen o höjjer näven mot vakten o vakten greppar han och puttar iväg han, samt ber han sticka där ifrån. Men som du troligtvis vet redan så vägrade afghanen att lämna dem i fred och sedan smällde han livvakten med hörlurarna så han började blöda.
Vi vet ännu inte vad han sa till livvakten då afghanens version är en stor lögn, han påstod under rättegången att han frågade efter sin kompis som var några meter bakom som han även var med precis innan men det var uppenbart att han ljög.

Livvakten ska vittna idag så då kommer det att komma fram vad egentligen Mustafa sa till honom.
Senast redigerad av flugsv4mp 2019-08-02 kl. 05:14.
Citera
2019-08-02, 05:18
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Ja han kommer att släppas idag troligtvis.
Afghanen gick fram helt random o sa något till livvakten o sedan gick han fram o tillbaka till livvakten 2-3 gånger tills han säger något igen o höjjer näven mot vakten o vakten greppar han och puttar iväg han, samt ber han sticka där ifrån. Men som du troligtvis vet redan så vägrade afghanen att lämna dem i fred och sedan smällde han livvakten med hörlurarna så han började blöda.
Vi vet ännu inte vad han sa till livvakten då afghanens version är en stor lögn, han påstod under rättegången att han frågade efter sin kompis som var några meter bakom som han även var med precis innan men det var uppenbart att han ljög.

Livvakten ska vittna idag så då kommer det komma fram vad Mustafa sa till honom.

Mi

Danke.

Men...gå fram "random"..och "säga nått". ´MMkay....ska bli intressant att höra vad livvakten påstår att afghanen hävde ur sig [vad jag förstår har inte försvaret ställt den frågan idag till målsäganden?]

EDIT: Ska vi gissa på att det är diverse familjemedlemmar som ska knullas hit o dit i otid?
Citera
2019-08-02, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

Med tanke på hur sönderslagen ansiktet såg ut, asap har suttit nog nu.
Citera
2019-08-02, 05:24
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Med tanke på hur sönderslagen ansiktet såg ut, asap har suttit nog nu.

Nu är det så här att jag har satt i mig tre vinare och klockan är 0523.

Enlight me!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in