2019-08-02, 02:32
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Likväl kan du inte förklara varför du inte tycker att asap brukade övervåld trots att han själv medger detta i dagens förhör. Förlåt om jag tryckte på en öm tå gällande stavningen. Det var lågt av mig. Det ska inte ske igen. Det var dåligt. Kan vi återgå till det pertinenta i samtalet?
När medgav han att han själv tycker sig ha brukat övervåld? Jag tror att du bara hittar på.
Citera
2019-08-02, 02:35
Medlem
Citat:
Likväl kan du inte förklara varför du inte tycker att asap brukade övervåld trots att han själv medger detta i dagens förhör. Förlåt om jag tryckte på en öm tå gällande stavningen. Det var lågt av mig. Det ska inte ske igen. Det var dåligt. Kan vi återgå till det pertinenta i samtalet?
Rocky är i en en mycket pressad situation enligt freudiansk lära kallas det förstärkelseord och skall endast ses som irrelevanta försvarsmekanismer mot dom felaktiga anklagelserna och påhoppen han utsätts för, vs afghanen som inte förstår , inte vet, inte kommer ihåg, inte vill , inte kan ,förlorat sin ena försörjningskälla / batikhäxa . Så fäst dig inte vid allt som sägs utan inse att jag har rätt , Har du skrollat?
Citera
2019-08-02, 02:35
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
När och hur dom gjode sig av med flaskorna stämmer enligt ljudet i videon då man hör rullande flakor i ett tidigare skede och jag tror inte Asap ställer flaskan ifrån sig utan kastar den i gatan framför sig mellan han och afganen och kan på så sätt stiga på splitter då han rusar fram till afganen för att slänga han.
Märkligt att det inte syns på filmen då...
Citera
2019-08-02, 02:36
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Och där skiljer sig Harlem-intuition från Svenne-intuition. Man kan inte utgå från att Rocky ser världen genom en naiv svennebanans ögon.

Fast just Harlem-intuitionen visade sig ju i detta fallet inte stämma, för då hade väl rimligtvis Asaps crew beslagtagit kniven och visat upp den som bevismaterial i rätten.
Citera
2019-08-02, 02:38
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Rocky är i en en mycket pressad situation enligt freudiansk lära kallas det förstärkelseord och skall endast ses som irrelevanta försvarsmekanismer mot dom felaktiga anklagelserna och påhoppen han utsätts för, vs afghanen som inte förstår , inte vet, inte kommer ihåg, inte vill , inte kan ,förlorat sin ena försörjningskälla / batikhäxa . Så fäst dig inte vid allt som sägs utan inse att jag har rätt , Har du skrollat?

Vad är det som är förstärkelseord?
Citera
2019-08-02, 02:40
Medlem
Citat:
Fast just Harlem-intuitionen visade sig ju i detta fallet inte stämma, för då hade väl rimligtvis Asaps crew beslagtagit kniven och visat upp den som bevismaterial i rätten.

De visiterade honom aldrig och det vet du. Hur var det nu med övervåldet, fantiserade du bara?
Citera
2019-08-02, 02:40
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Innan det blir den sedvanliga mobben här på fb, så kan jag för den oinvigde berätta att jag är på asaps sida i detta fallet, men jag anser att hans crew brukade övervåld och att det hade räckt med slungkastet. Kan vi gå vidare?
Citera
2019-08-02, 02:41
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Eller så tog han aldrig upp kniven ur fickan? Eller så tog hans kompis den med sig därifrån när han fick bråttom att avvika från platsen?

Att du väldigt gärna vill tro att att dom inte hade knivar spelar knappast någon roll alls för vilken riskbedömning dom gjorde där och då.

Det kan mycket väl vara så att han tänkte ta upp kniv i ett senare läge men aldrig fick chans att göra det på grund av att han fick stryk omedelbart efter att ha varit ute på flygtur. Det kan också vara så att att ingen av dom hade någon kniv. Att du går runt och låtsas veta hur det låg till med den saken bara pinsamt. Speciellt när den ena åkte fast med kniv några dagar senare.
Citera
2019-08-02, 02:43
Medlem
Citat:
Innan det blir den sedvanliga mobben här på fb, så kan jag för den oinvigde berätta att jag är på asaps sida i detta fallet, men jag anser att hans crew brukade övervåld och att det hade räckt med slungkastet. Kan vi gå vidare?

Du får nog vackert ge en källa på att han har medgivit övervåld eller erkänna att du fantiserade.

Övervåld är ett juridiskt begrepp som han förnekar:
Trots att artisten medger att han brukade våld medger han inte brott. Enligt försvarsadvokaten Slobodan Jovicic har våldet varit befogat, då Asap Rocky och hans följe blev trakasserade av 19-åringen, som de också menar var våldsam.
Uttryck som "för mycket våld" har däremot inte någon juridisk innebörd så att säga det kan betyda lite vad som helst, t.ex. att man önskar man hade använt lite mindre även om det låg inom ramarna för vad som är lagligt. Man kan förstås inte kräva att den som använder nödvärn endast använder exakt minimalt våld som krävs när man bedömer det med facit i hand. Där och då måste man ta snabba beslut och hoppas man hamnar ungefär rätt.
Senast redigerad av flekstor 2019-08-02 kl. 02:55.
Citera
2019-08-02, 02:46
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Eftersom han inte hade förstånd nog att sluta mucka efter att livvakten flyttade honom några meter, så tror du att han skulle förstå bättre utav en flygtur utan efterföljande stryk?

Du har otur när du tänker om du inte fattar att han nästan garanterat hade studsat upp och fortsatt. Med eller utan kniv.
Citera
2019-08-02, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Märkligt att det inte syns på filmen då...

Hur menar du? Flaskorna är ju utanför bilden när dom gör sig av med dom båda gångerna.
Citera
2019-08-02, 02:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Hur menar du? Flaskorna är ju utanför bilden när dom gör sig av med dom båda gångerna.
Om glaset fanns på gatan där han var ute och flög så borde väl rimligen glaset synas just där när han är ute och flyger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in