2019-07-07, 22:33
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Alex Jones är en pajas som är på väg i fängelse. Detta är bara ytterligare en historia han drar för sin kult-publik.
Vill du försöka debattera vad han faktiskt sade eller står du fast i personangreppen som gör dig likvärdig med den här Alex Jones?
Citera
2019-07-07, 23:02
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
När upphör en neger att vara neger? Hur många miljoner skall han dratt in?

Ja, svenskarna är ett efterblivet folk, som låter de här lyxturisterna härja fritt.

Vad är en bladneger? Em som tuggar khat? Eller använder rakblad? Eller?

En neger slutar vara neger om man kör en Jackson.

ONT: Även om jag avskyr den mesta hip hop och inte är något fan av Rocky. Så hoppas jag han blir friad, alltid lika härligt när afghanerna får stryk. Afghanerna blir ombedda flertal gånger att gå där ifrån och lyssnar inte.
Citera
2019-07-07, 23:31
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Om livvakten gjorde ett så bra jobb som många i tråden hävdar, varför sitter då hans arbetsgivare frihetsberövad med risk för ett flerårigt fängelsestraff över sig?
För Sverige är ett pissland när det kommer till logik och enkel byråkrati. Äckliga dryga afghaner håller på sjukar ner sig och blir lite omtumlade, ingen större skada skedd. Det här är ingenting att ens bekymra sig över, bara i Sverige man har "regler är regler" attityd oavsett situation. Kuksugarna bad om stryk och fick det, vad är problemet?
I normala länder blir det här inte ens ett fall. Sverige skämmer ut sig återigen.
Senast redigerad av bergsdal 2019-07-07 kl. 23:37.
Citera
2019-07-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Visst, jag vet att det du beskriver förekommer, kanske inte i 95% av fallen. Samtidigt sätter man dagligen dit folk för diverse skitbrott som ringa narkotikabrott, som har mycket längre straffsats än t.ex. bostadsinbrott. Polisen gillar fall som är enkla att klara upp, för att få upp statistiken för uppklarade brott. Men detta är som sagt en diskussion för en annan tråd.

Jag regerade bara på att du skrev att du hoppades på att afghanerna inte skulle bli åtalade för något brott. Jag tyckte, och tycker fortfarande, att det är en märklig intsällning. Oavsett vad de nu skulle få för straff, så är det i alla fall en markering från samhällets sida att deras handlingar inte är okej, utan faktiskt kriminella. Om afghanerna istället går helt fria, medan Rocky å CO döms, så blir afganerna till offer enbart, och det är de inte inte i det här sammanhanget.

Jag håller med principiellt. Men så länge vårt rättssystem är så urbota dyrt för brott där man inte kan erbjuda strafföreläggande så kommer jag inte förespråka att resurser för förundersökning, åklagare, försvarsadvokat, domstol och eventuell frivård ska läggas ut på brott som med 100% sannolikhet inte ens leder till riktig jailtime. Rättssäkerheten får här tyvärr stryka på foten. Skapas en kostnadseffektivare process för dessa brott så fine, men i dagens läge finns det bättre användning för de ändliga resurserna.
Citera
2019-07-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tycker du verkligen det? Har du sett videon innan bråket? Hur hans vakt ber snubbarna att gå åt ett annat håll? Flertalet gånger! Hur snubbarna attackerar vakten och vakten är cool lugn. Hur snubbarna skyller på vakten för att deras iphone gått sönder etc etc.
Hade jag varit där så hade jag briserat långt tidigare!
Tjejen som kommer och pratar verkar också vara nyanländ och hon ber killarna att gå åt ett annat håll hon med. Men dessa snubbar verkar vara helt påtända och de ger sig inte.

Hade detta varit USA så hade dessa "barn" fått känna på bly, tack och lov är detta Sverige!

Han ber dem att gå efter att han förstört deras hörlurar. Självklart så vill de inte gå utan kompensation. De förföljer ju inte någon helt utan anledning.

Jag är glad att afghanerna fick stryk men hoppas också negrerna får fängelse.
Citera
2019-07-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
För Sverige är ett pissland när det kommer till logik och enkel byråkrati. Äckliga dryga afghaner håller på sjukar ner sig och blir lite omtumlade, ingen större skada skedd. Det här är ingenting att ens bekymra sig över, bara i Sverige man har "regler är regler" attityd oavsett situation. Kuksugarna bad om stryk och fick det, vad är problemet?
I normala länder blir det här inte ens ett fall. Sverige skämmer ut sig återigen.

Tvekar på att Sverige är det enda landet i världen där "regler är regler".
Citera
2019-07-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Vad pratar du om din lilla dumma SJW? att just Hazarer är ett problem i det nuvarande svenska samhället med både överfallsvåldtäkter, ljugande om ålder, allmänt värdelösa på precis allt, är ingen direkt nyhet, att en svart amerikan som var här på besök slängde ner en sån i backen har inget alls med hudfärg att göra, den där hudfärgsdebatten har vi som har lite i skallen lämnat för längesedan, det handlar om beteende, och just Hazarer har ett extremt dåligt trackrecord.

Det är OK att hazarer begår våldtäkter på svenska kvinnor då det är främst svenska kvinnor som har röstat hit dem från första början. Jag blir glad varje gång en våldtäkt sker.
Citera
2019-07-08, 00:32
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Tvekar på att Sverige är det enda landet i världen där "regler är regler".
Hyperbole.
Citera
2019-07-08, 00:37
Medlem
Citat:
Hyperbole.

Ifall regler/lagar inte följs p.g.a. vem som utför brottet (i det här fallet en kändis) så fallerar ju systemet. Alla måste dömas lika inför lagen. Nu har ingen blivit dömd ännu, och jag vet att Sverige kommer att lägga sig platt och släppa artisten i slutändan. Men från vad man sett från videosen samt förmodligen förhören som ingen av oss har hört så finns det absolut skäl att häkta. Sedan får man se ifall han ska dömas för brott eller ej. Vi kan ju klart och tydligt se en misshandel ske på video. Vad som har lett till denna misshandel är det ingen förutom de inblandade och ögonvittnena som vet.
Citera
2019-07-08, 00:40
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Ifall regler/lagar inte följs p.g.a. vem som utför brottet (i det här fallet en kändis) så fallerar ju systemet. Alla måste dömas lika inför lagen. Nu har ingen blivit dömd ännu, och jag vet att Sverige kommer att lägga sig platt och släppa artisten i slutändan. Men från vad man sett från videosen samt förmodligen förhören som ingen av oss har hört så finns det absolut skäl att häkta. Sedan får man se ifall han ska dömas för brott eller ej. Vi kan ju klart och tydligt se en misshandel ske på video. Vad som har lett till denna misshandel är det ingen förutom de inblandade och ögonvittnena som vet.
Just därför Sverige är ett pissland. Bara mina två ören. Ni är som robotar. Bla bla bla bla bla. Dom bad om kuk utan spott och fick det. Spendera skattepengarna på någonting annat som behöver det istället för symboliska rättegångar LOL

Systemet fallerar inte igenom att bara tänka med sin skalle i en snabb sekund och inse att afghanerna är sjuka och är gränsfall från att bli utvisade, det skulle vara en bättre rättegång
Senast redigerad av bergsdal 2019-07-08 kl. 00:44.
Citera
2019-07-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Alex Jones take på det hela, tycker han har 100% rätt
https://twitter.com/Niklas_Nubien/status/1147171103267315713

Går afghanpojkar på fullvuxna svenska män också? Hade de försökt med mig så hade jag nitat dem. Trodde mest de gick på gamla tanter etc.
Citera
2019-07-08, 00:44
Medlem
Citat:
Just därför Sverige är ett pissland. Bara mina två ören. Ni är som robotar. Bla bla bla bla bla. Dom bad om kuk utan spott och fick det. Spendera skattepengarna på någonting annat som behöver det istället för symboliska rättegångar LOL

Man ska alltså skita i att följa lagen för att man ska spara in på skattepengar? Och göra det in public dessutom så att fler får för sig att bryta lagen då den ändå inte kommer att följas? Låter ganska dumt i mina öron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in