2019-08-01, 09:37
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Såg det (efter att jag postat), uppfattade dock från AB:s rapportering att det inte avlagits helt utan att man inte ville fatta beslut.

"Inget slutgiltigt besked fattat om Harlemklippet."

Min poäng var mest att åklagaren "provar" med detta.
Svårt att avvisa bevisning i Sverige. Om målsägandebiträdet fortsätter vara påstridigt är det inte osannolikt att "ditt klipp" spelas upp trots allt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vilken fråga?

- Läsarkommentar
När ska Rocky förhöras?

Fredrik Sjöshult - EXPRESSEN
Han ska förhöras direkt efter att målsäganden. Nu ska de tre försvarsadvokaterna förhöra honom och sen är det dags för Mayers. Jag skulle tro att det dröjer 30-60 minuter.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Arab är han väl knappast, han är ju hazar? De är ju mer asiatiska.

Samma smuts i mina ögon, hade stampat hor ungen i ansiktet när han hade legat ner. Det enda rätta och det är inte fegt för ett öre. De flesta som slåss går ju för döda den andra i såna här fall. Helt oprovocerat komma fram till kändisar och mucka gräl sen anmäla för att ha fått på huvudet. Vilken pajas. Hoppas han blir plockad efter med en glock av någon. Avrätta med en kula i huvudet är det afghanen borde få oss skatte betalare få sponsra det här eländet
Citera
2019-08-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermankarlsson
På riktigt. Om det skulle visa sig att det har betydelse i rättegången. Så tycker jag du skulle ta chansen att bli en del av historien..

Fattar, men skulle aldrig våga det plus att det bara var tur - satt inte och letade, utan stötte bara på det när jag slökollade på intervjuer i ren tristess. Är ju ingen direkt prestation.

Förstår faktiskt inte alls vad jag skulle vinna på det.
Citera
2019-08-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
De har väl, precis som majoriteten i denna tråd, dömt honom på förhand.

Det är lite speciellt när t.o.m. de som står afghanen närmast dömer honom. De som känner honom bäst och älskar honom mest anser att han har gjort något oförlåtligt.
Citera
2019-08-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Finns det inget jävla schema, när ska Rocky förhöras?
Har Rockys advokat slobodan fått grilla afghanen lr kommer det idag?

Rocky ska förhöras efter målsägande, så det är på gång...
Något schema har jag inte hittat men kolla in följande som uppdaterar
vad som händer under dagen i tingsrätten.

Hufvudstadsbladet/Helsingsfors/HBL - https://www.hbl.fi/artikel/i-dag-ger-asap-rocky-sin-version-i-ratten/
Dagens Juridik - https://twitter.com/dagensjuridik
Per Kudo/Journalist på Svenska Dagbladet - https://twitter.com/perkudo
Citera
2019-08-01, 09:39
Bannlyst
Finns det ljud från själva rättegången där man hör allt. Länka gärna..
Citera
2019-08-01, 09:40
Medlem
TeamJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Tycker det enda rättvisa hade varit om alla 3 hade misshandlat araben på riktigt ich inget ringa brott. Fattar inte varför de inte sparka honom när han låg ner, stampa honom ihuvudet vilket jag hade gjort been there done that med några som förtjänar det. Mycket märkligt!!!

Jag är född i Texas, där skulle hans brottslig karriär vara över för länge sedan.

Mes svenskar, flat ryggade med mössan i hand. Väx en ryggrad eller två. Stockholm syndromet lider dom av btw.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Expressen är 100 gånger bättre än SVT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Finns det ljud från själva rättegången där man hör allt. Länka gärna..

Nej inte live, det finns ljudupptagning som släpps successivt efter granskning och censurering av namn etc.
Citera
2019-08-01, 09:44
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är lite speciellt när t.o.m. de som står afghanen närmast dömer honom. De som känner honom bäst och älskar honom mest anser att han har gjort något oförlåtligt.

Man skrattade åt mig igår, men detta visar hur jävla dumt det inte var av Hazaren att hålla käft.
Citera
2019-08-01, 09:47
Medlem
Yinool0401s avatar
Det är intressant hur folk här inne tror att Sverige inte är "mini-korrupt" eller dansar efter USA:s pipa/Donald J Trump.

Bara en sådan sak att rättegången är igång efter 3-4 veckor. Aldrig i helvetet det hade hänt om det här var ett random misshandelsmål med exakt samma förutsättningar. Det hade blivit långbänk i månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in