2019-08-01, 09:20
Bannlyst
Det intressanta blir vilket straff araben kommer få då alla redan synat hans story inte är trovärdig för ett öre. Tack vare hans kriminella förflutna 12punkter på endast 3år lär också tas in så araben kommer få straff för olika lögner då det är straff för sånt.
Citera
2019-08-01, 09:20
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Dom kan komma om två veckor säger SVT.
Betyder det att ASAP får ksk stanna kvar i häktet i väntan på Dom?
Nej, Rocky kommer med stor sannolikhet att sättas på fri fot imorgon fredag.
Citera
2019-08-01, 09:23
Medlem
Noble.Savages avatar
Klippet om "Harlem" kommer ej spelas upp.

– Jag vill i målet inte att man drar upp ovidkommande saker i det förflutna säger domaren
Citera
2019-08-01, 09:23
Bannlyst
Finns det inget jävla schema, när ska Rocky förhöras?
Har Rockys advokat slobodan fått grilla afghanen lr kommer det idag?
Citera
2019-08-01, 09:25
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Nej för att en månad i häkte motsvarar över 2månader vanligt fängelse därför kommer rocky få ett ordentligt stort skadestånd då han redan suttit dubbelt av tiden plus punkterna han står anklagad för lär minskas till något mindre så vi skatte betalare kommer få betala allt. Brukar oftast bli så på riktigt fast det står teoretiskt den misstänkte står för skadeståndet men nyndigheten kan inte bara stjäla någon annan förmögenhet bara så där då det är ett lagbrott

Är de smarta så dömer de honom till fängelse där 2/3 motsvarar häktningstiden. Då finns ju inte något att klaga på gällande den biten. Jag har inte direkt förtroende för rättsväsendet så med tanke på det internationella diplomatiska läget, och de avsteg som redan gjorts från praxis, så förväntar jag mig inte att man är korrekt i något led här.
Citera
2019-08-01, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
VIKTIGT!!

A$AP Rocky kallas VISST för "Harlem", eller åtminstone kallades han för det i fängelset under ungdomsåren. Källa längre ner.

Jag trodde liksom er andra att det var ett uttryck för att "Förorten kröp fram ur honom". Men detta bevisar ju att han har/haft det som smeknamn, och när hans entourage själva säger rakt ut mellan varandra att Harlem slog en glasflaska (dvs utan konsekvenstänket att någon kan läsa sms:en), då känns det ganska vattentätt...

https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec

Kolla från 10:50 in i klippet.

Kanske får detta betydelse, kanske inte. Men just nu i rättegången verkar det vara en av åklagarens (nya) nycklar.

Jag vill påstå att jag var först med att hitta det, stötte på det när jag kollade igenom gamla intervjuer med ASAP Rocky. Varsågod, åklagaren.
Senast redigerad av Rockthisbitch 2019-08-01 kl. 09:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Klippet om "Harlem" kommer ej spelas upp.

– Jag vill i målet inte att man drar upp ovidkommande saker i det förflutna säger domaren

Inget beslut verkar ha fattats, väl? Dvs att man kanske återkommer till det? Så tolkar jag det i alla fall.

Från AB:
"Rättens ordförande vill inte ge besked om Harlem-klippet. Han vill hålla målet renodlat och inte att kriminell historik och annat kommer upp.
– Det här målet handlar om en påstådd misshandel i Stockholm."

följt av

"Inget slutgiltigt besked fattat om Harlemklippet"
Citera
Bannlyst
Tycker det enda rättvisa hade varit om alla 3 hade misshandlat araben på riktigt ich inget ringa brott. Fattar inte varför de inte sparka honom när han låg ner, stampa honom ihuvudet vilket jag hade gjort been there done that med några som förtjänar det. Mycket märkligt!!!
Citera
2019-08-01, 09:27
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Det intressanta blir vilket straff araben kommer få då alla redan synat hans story inte är trovärdig för ett öre. Tack vare hans kriminella förflutna 12punkter på endast 3år lär också tas in så araben kommer få straff för olika lögner då det är straff för sånt.

Du får dricka upp ditt morgonkaffe så du vaknar till. Afghanen kommer inte få någon påföljd alls. Han tas om hand som ett barn av staten.
Citera
2019-08-01, 09:27
Medlem
Vad fan gör Trumps gisslanexpert där? Ska han frita Rocky tillsammans med secreat service.

Jävla cirkus det här. Rocky ska in i fängelset tillsammans med offret och inget annat.
Citera
2019-08-01, 09:29
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad fan gör Trumps gisslanexpert där? Ska han frita Rocky tillsammans med secreat service.

Jävla cirkus det här. Rocky ska in i fängelset tillsammans med offret och inget annat.

Trump kan inte göra något så han skickar någon så det ser ut som han gör något... Bara spel för gallerian för att vinna röster. En demagog helt enkelt.
Citera
2019-08-01, 09:30
Bannlyst
Är nämndemännen Centerpartister är det kört för Rocky.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in