Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-30, 16:49
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Tack för svaret, det betyder väldigt mycket.

Nej jag har ju blivit mobbad på jobbet på grund av att jag har varit sjukskriven. Anklagad för att inte vara sjuk, när jag verkligen mått piss. Spytt på jobbet flera gånger. Vet inte vad chefen kan göra när man blir mobbad. Tog upp detta med chefen, då pratade hon med alla kollegor, inget mer. Men det fick mig att vantrivas, bildades mer stress.

Jag ska återgå till jobbet imorgon, vet inte om jag ska prata med min läkare för att få sjukskrivningen förlängd, eller att börja arbeta deltid.

Försöker vila så gott som det går, men känner mig fortfarande uppjagad efter 6 veckors sjukskrivning

Kanske dags att koppla ihop vad din diet har med ditt psyke att göra och börja dricka mer juice, smoothies och äta mer sallad? Eller vill du gå runt där på försäkringskassan med McDonaldspåsen och tycka synd om dig själv likt en fikakärring?
Citera
2019-06-30, 16:52
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Noob, du vet inte vad du snackar om. Har du ens träffat någon som har den typen av sjukdom någonsin?

Ja, det har jag verkligen. Men dessa personer vet jag vad de har gått igenom i form av krav på att leverera kvalitet i tid med hög teknisk kompetens. En skyddad verkstad på Försäkringskassan klassar inte jag som en miljö som skapar utmattningssyndrom. Enligt mig är TS en simulant.

Edit:
Att jobba på FK och andra statliga myndigheter klarar vem som helst, inga krav på prestation. Herregud, man har ju tom enligt lag avskaffat tjänstemannaansvaret. Detta skydd existerar inte inom den privata sektorn.
Senast redigerad av calmsolution 2019-06-30 kl. 16:56.
Citera
2019-06-30, 16:53
Du verkar inte trivas på ditt jobb, och att det är det som är orsaken till ditt mående.
Är du så rädd för att ta ett lite sämre betalt jobb som inte sätter sådan press på dig? Jag menar om du är en glad lycklig person som jobbar på MC Donalds är väl det bättre än en olycklig person som jobbar på FK?
Citera
2019-06-30, 16:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Ja, det har jag verkligen. Men dessa personer vet jag vad de har gått igenom i form av krav på att leverera kvalitet i tid med hög teknisk kompetens. En skyddad verkstad på Försäkringskassan klassar inte jag som en miljö som skapar utmattningssyndrom. Enligt mig är TS en simulant.

Det finns mycket annat än deadlines som kan skapa stress. Håll dig du till teknik för hur människan funkar vet du uppenbarligen inte något om.
Citera
2019-06-30, 16:59
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Det finns mycket annat än deadlines som kan skapa stress. Håll dig du till teknik för hur människan funkar vet du uppenbarligen inte något om.

Jodå, jag vet mycket om människor.

Men ett jobb på FK skapar inte stress, däremot kan TS privata situation har skapt det men då är det inte arbetsgivarens ansvar. TS skall sköta sitt jobb annars finns det andra som kan ta över det.
Citera
2019-06-30, 16:59
Medlem
Citat:
Om du kan skriva ett sansat inlägg få Flashback kan du nog skriva ett påhittat dokument på Försäkringskassan, det är ju det ni brukar göra.
Krävs ingen insats för detta, så även en person med utmattningssyndrom kan arbeta där.

Vilken tjänst än en skyddad verkstad där du redan arbetar tror du att arbetsgivaren kan skaka fram?
Skärp dig istället och inse att du befinner dig i den mest fördelaktiga arbetssituation du kan göra. För att inte klara detta jobbet måste du bli apatisk, det är du inte med tanke på detta inlägg.

Har du någonsin haft en deadline där du måste leverera med kvalitet för att en affär skall gå i hamn eller att ett produktionsstopp skulle kunna ske?

Skärpning annars hoppas jag att du får sparken.

Du vet ju iten ett skit... När jag fick det här så kunde jag skiva en del, låta datorn stå på... Eller sriva det i nottepad... kunde hålla på i flera timmar, sov och skrev lite till... i omgångar...

När det var som väst klarade jag inte ens en halv mening.. medans några timmar senare kunde jag skiva två. Sen när det var färdigt så postade jag inlägget.

Jag blev sjuk i somras... Det var föst för en två veck´or sedan jag orkade skiva på försäkringskassans hemsida så att jag fick mina pengar som ajg skulle haftr i höstas.

jag blev arbetslös nu i julas och först för två månader sedan skickade jag in allt till dom och jag fick 50 pappa i en klumpsumma... itne riktig frisk än... men kör a kassa för Försäkringskassan och sjukvården är fukt upp- Så jag försöker glida på A-kassan så länge som möjligt i stället.

jag är fortfarande virrig och ångestladdad och blir utpuad och trött så fort jag gör något och jag vill inte utsätta en ny arbetsgivare för det att man kommer och jobbar en månad och sen blir man bara en belastning...
men jag hoppas själv på att bli en duktig medborgare snart igen som kan bidra och betala skatt till det här skitlandet utan att få knappt ett skit tillbaka... Särskilt inte när jag går i pension vis sådär 70-80 års åldern efter alla år på byggen... Det går ju säkert jättebra med det eller vad tror du?

bara att åka och handla och göra något till ärende kunde göra mig helt ångestladdad bara för två månader sedan..Främst bara för att jag blev så jävla trött och svag i kroppen.

men sånt kanske inte en sådan som du kan fatta? inte vet fan ja men...Du kan ju gärna förklara hur du tänker. !
Senast redigerad av Brodrude 2019-06-30 kl. 17:03.
Citera
2019-06-30, 17:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jodå, jag vet mycket om människor.

Men ett jobb på FK skapar inte stress, däremot kan TS privata situation har skapt det men då är det inte arbetsgivarens ansvar. TS skall sköta sitt jobb annars finns det andra som kan ta över det.

Det fetade motbevisas av det kursiverade. Det finns massor av saker på ett jobb på FK som kan skapa stress. Du är så okunnig att det är komiskt. Skriv mindre och läs på mer.
Citera
2019-06-30, 17:15
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Det fetade motbevisas av det kursiverade. Det finns massor av saker på ett jobb på FK som kan skapa stress. Du är så okunnig att det är komiskt. Skriv mindre och läs på mer.

Återigen, dagens lyxproblem. Ni vet inget om min och mina kollegors arbetssituation men hos oss krävs det att du är högpresterande, det gör det inte hos Försäkringskassan. Om TS har privata problem som skapar hans stress är det olyckligt, men skyll det inte på FK.

Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Snälla kan inte du fatta i din lilla skalle att TS startade den här tråden för att han har drabbats av utmattingsydrom.

klarar du inte av att få in det så kan du ju göra oss alla en tjänst. Skriv inte mer i den här tråden tack!!!

Så att vi alla andra kan få diskutera det vi ska med TS

TACK !!!

Javisst, jag skall låta er fortsätta eran offerdiskussion så ni slipper kliva ur bubblan.

Edit:
Fan, bönder för 100 år sedan hade inte ens fattat vad ni diskuterar, jävla 90-talister.
Senast redigerad av calmsolution 2019-06-30 kl. 17:17.
Citera
2019-06-30, 17:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Återigen, dagens lyxproblem. Ni vet inget om min och mina kollegors arbetssituation men hos oss krävs det att du är högpresterande, det gör det inte hos Försäkringskassan. Om TS har privata problem som skapar hans stress är det olyckligt, men skyll det inte på FK.

Krav på hög prestation är bara en av många saker som kan skapa stress på en arbetsplats. Din arbetssituation har inget med saken att göra. TS är stressad på sitt jobb, inte på ditt. Har du jobbat på Försäkringskassan eftersom du vet så mycket om vad det innebär?

Citat:
Javisst, jag skall låta er fortsätta eran offerdiskussion så ni slipper kliva ur bubblan.

Edit:
Fan, bönder för 100 år sedan hade inte ens fattat vad ni diskuterar, jävla 90-talister.

Inte du heller, men så vet du också ungefär lika mycket om stress som bönder gjorde för 100 år sedan.
Citera
2019-06-30, 17:24
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Krav på hög prestation är bara en av många saker som kan skapa stress på en arbetsplats. Din arbetssituation har inget med saken att göra. TS är stressad på sitt jobb, inte på ditt. Har du jobbat på Försäkringskassan eftersom du vet så mycket om vad det innebär?

Inte du heller, men så vet du också ungefär lika mycket om stress som bönder gjorde för 100 år sedan.

Bönder för 100år sedan upplevde RIKTIG stress, dumjävel.
Citera
2019-06-30, 17:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Bönder för 100år sedan upplevde RIKTIG stress, dumjävel.

Precis, och du har bara gjort det från ett håll och tror därför att det är det enda sättet att bli stressad på. Du är därför ungefär på en bondens nivå för 100 år sedan när det gäller kunskap i ämnet. Därav läs på och kom åter när du vet vad du pratar om.
Citera
2019-06-30, 17:36
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Precis, och du har bara gjort det från ett håll och tror därför att det är det enda sättet att bli stressad på. Du är därför ungefär på en bondens nivå för 100 år sedan när det gäller kunskap i ämnet. Därav läs på och kom åter när du vet vad du pratar om.

Det var du som påstod att bönder för 100år sedan visste lika mycket som jag gör. Hur skall du ha det, vet jag och bönderna något om stress?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in