2019-06-29, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
Ja se och läs själva. Tog emot 12k med swish betalningar, banken spärrade mitt konto när jag befinner mig utomlands. Kan varken föra över eller använda bankkortet förens jag fyllt i brevet (som är hemma i Sverige) och skickat till dom. Anser dom mina förklaringar ej trovärdiga stänger dom alltså kontot och tar pengarna? Hur i helvete kan dom få göra så här? Står strandad utan pengar när jag ska betala ett hotell och finns inte ett skit jag kan göra åt saken.. Såfort jag fått öppnat kontot igen stänger jag skiten på direkten då detta är så jävla sjukt.

https://m.imgur.com/a/aqRgKca

Har du föräldrar eller goda vänner hemma? Isåfall be dem skicka pengar via western union, dock relativt hög avgift men du får pengarna direkt i cash bara o legitimera sig, de har kontor lite överallt
Citera
2019-06-29, 05:22
Medlem
Som Swedbank-kund är det här fan otäckt. Dags att öppna alternativt bankkonto i annan bank och stoppa in några tiotusen ifall sån här skit skulle hända antar jag. Man blir ju helt jävla lamslagen
Citera
2019-06-29, 05:42
Medlem
Prokrastineras avatar
När den här nya banklagen trädde i kraft -- skickade samtliga av Sveriges banker ut information om det då till sina kunder, och om var beloppsgränsen går?

För det här har iaf jag missat. Skönt att någon annan kunde faila på det iaf så att man är medveten om det nu.
Citera
2019-06-29, 06:14
Känner flera som varit med om samma sak. Ganska fascinerande att det fortfarande finns svenskar som tror de är fria när de inte ens har kontroll över sina egna bankkonton.

Funderar nästan på att börja hjälpa svenskar att fixa ny bank utomlands utanför EU enbart för att jävlas med Swedbank.
Citera
2019-06-29, 06:43
Medlem
Är det första gången TS får ta emot ett antal något större swichinbetalningar och att det inte finns något annat skumt att anmärka så jag så snart det klarat upp sig bytt bank.
Citera
2019-06-29, 07:07
Medlem
undercover-racists avatar
Vilken bank använder du?
Citera
2019-06-29, 07:14
Medlem
Citat:
1. Personen jag är folkbokförd hos.

2. Nej inte direkt men kortet spärrades idag fredag alltså kommer jag endå inte få tillgång till kontot förens tidigast tisdag oavsett metod så fortfarande stor problematik.

Be någon skicka pengar via western union eller ngt. Du kan betala personen senare när du löst problemet med banken.
Senast redigerad av undercover-racist 2019-06-29 kl. 07:19.
Citera
2019-06-29, 07:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Är det första gången TS får ta emot ett antal något större swichinbetalningar och att det inte finns något annat skumt att anmärka så jag så snart det klarat upp sig bytt bank.

Tänker också att det måste vara något annat skumt? Jag satte över 150.000kr till en person runt jul förra året, som gåva. Och ingen av oss fick någon förfrågan. Eller handlar det om tur helt enkelt? Har dock en annan bank än TS.
Citera
2019-06-29, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det är så man lär sig att man bor i en kontrollstat och att man aldrig ska använda kortet och ha pengarna låsta som godtyckligt kan låsas.

Bästa e å ta ut tillräckligt från bankomat så man har cash i fickan å klarar sig även om sånt här skulle hända.

Swedbank å nordea e för övrigt de 2 absolut värsta skitbankerna.

Swedbanks tjänstemän har jag märkt hittar på egna regler ibland sen när man kollar upp de så blir man bara förbannad för de var bara hitte på.

Swedbank å dess sparbanker som de samarbetar med ska man aldrig nånsin bli kund på.

i tyskland skulle de skratta om en bank låser kontot för såna småpengar som 1100 euro. inte ens en månadslön

Kan man som svensk medborgare öppna ett bankkonto i tyskland och till och med få lönen levererad dit varje månad?
Citera
2019-06-29, 07:44
Medlem
Knucklehugss avatar
Lite ironiskt att det är just Swedbank som du nu har som spärrat ditt konto pga misstänkt penningtvätt när dom själva har tvättat miljarder åt ryska oligarker...
Du kan skaffa western union konto eller gå till den svenska ambassaden i det land du befinner dig i.
Citera
2019-06-29, 07:53
Medlem
Citat:
Ja se och läs själva. Tog emot 12k med swish betalningar, banken spärrade mitt konto när jag befinner mig utomlands. Kan varken föra över eller använda bankkortet förens jag fyllt i brevet (som är hemma i Sverige) och skickat till dom. Anser dom mina förklaringar ej trovärdiga stänger dom alltså kontot och tar pengarna? Hur i helvete kan dom få göra så här? Står strandad utan pengar när jag ska betala ett hotell och finns inte ett skit jag kan göra åt saken.. Såfort jag fått öppnat kontot igen stänger jag skiten på direkten då detta är så jävla sjukt.

https://m.imgur.com/a/aqRgKca

Exakt detta egenmäktiga förfarande är något som kommer öka. Och jag tror att det kommer förkomma även från myndigheter om folk fortfarande dissar kontanter. Men måste av bla denna anledning fortfarande kräva fria kontanter i landet. Myndigheternas och MSM hets om ett kontantfritt samhälle är vansinnigt. Trots eventuella faror med svarta pengar. Klåfingriga banker och myndigheter är en betydligt större risk och ger betydligt större skada för gemene man.
Citera
2019-06-29, 08:04
Medlem
Dessutom är EU direktivet att banken måste kontrollera insättningar över 10.000 Euro. I sjuka Sverige införde man ett krav om 10.000 kronor. Både reglerna sjuka men sjukast är Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in