Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Även om svenskan må vara dålig i ett stycke så förstår jag inte hur detta ska kunna tolkas som en Scam eller någon annan form av bedrägeri?
Det står att man ska skicka in en förklaring och adressen till Swedbank är korrekt så brevet kommer att hamna hos Swedbank även om svenskan är usel. TS säger också att han har ringt banken och de bekräftar brevet.
Slutsatsen är i sådana fall att ni menar att TS trollar och vad är i sådana fall syftet med det? Få Swedbank i dålig dager?
Självklart är brevet äkta men misstänker att banktjänstemannen som skrev brevet misslyckades att själv korrekturläsa sitt brev alternativt själv har problem med svenskan. Kanske ett copy-paste haveri.
Om du tror att detta ar ett brev skickat fran Swedbank till TS/Kund sa far det sta for dig.
Givetvis ar brevet "akta" satillvida att det fysiskt existerar.
Men det ar med all sannolikhet skrivet av TS sjalv och kommer fran vederborandes printer hemma i pojkrummet.
Ingen scam i den mening att nagon fuling vill lura TS.
Langsokt teori ma vara att nagon vill spela honom ett spratt och skickar detta brev,men sa brukar inte smapojkar busa med varandra vad jag vet.
Men jag ar kanske for gammal for att veta hur busstreck gar till i dagens datasamhalle?
Varfor TS ar ett troll och varfor Swedbank valts som pastadd avsandare kan bara TS svara pa.
Trakigt sommarlov kanske?
Mvh
P