2019-07-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Även om svenskan må vara dålig i ett stycke så förstår jag inte hur detta ska kunna tolkas som en Scam eller någon annan form av bedrägeri?

Det står att man ska skicka in en förklaring och adressen till Swedbank är korrekt så brevet kommer att hamna hos Swedbank även om svenskan är usel. TS säger också att han har ringt banken och de bekräftar brevet.

Slutsatsen är i sådana fall att ni menar att TS trollar och vad är i sådana fall syftet med det? Få Swedbank i dålig dager?

Självklart är brevet äkta men misstänker att banktjänstemannen som skrev brevet misslyckades att själv korrekturläsa sitt brev alternativt själv har problem med svenskan. Kanske ett copy-paste haveri.

Om du tror att detta ar ett brev skickat fran Swedbank till TS/Kund sa far det sta for dig.

Givetvis ar brevet "akta" satillvida att det fysiskt existerar.
Men det ar med all sannolikhet skrivet av TS sjalv och kommer fran vederborandes printer hemma i pojkrummet.

Ingen scam i den mening att nagon fuling vill lura TS.
Langsokt teori ma vara att nagon vill spela honom ett spratt och skickar detta brev,men sa brukar inte smapojkar busa med varandra vad jag vet.
Men jag ar kanske for gammal for att veta hur busstreck gar till i dagens datasamhalle?

Varfor TS ar ett troll och varfor Swedbank valts som pastadd avsandare kan bara TS svara pa.

Trakigt sommarlov kanske?

Mvh
P
Senast redigerad av peller 2019-07-04 kl. 17:45.
Citera
2019-07-04, 18:19
Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
"Tillräckligt bra kund".. Trams, det är du som uppenbarligen inte vet hur det fungerar

Bra kunder, som jag, har inga problem att föra över pengar lite som vi vill utan problem. Men jag rör mig med ganska mycket pengar. Det verkar inte du göra direkt.
Citera
2019-07-06, 18:59
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Antar du bytt bank redan? GTFO sådant.

Det är på gång faktiskt! Hade inget skäl till det tidigare men blev så jäkla less nu senast så har kikat runt på andra alternativ.
Vill försöka komma ifrån konsumentbankerna så mycket som möjligt egentligen men ja det blir ett bankbyte till månadsskiftet.

Citat:
Ursprungligen postat av estone
Tack, jag har nämligen länge misstänkt att ICA banken är värre än de andra vanliga storbankerna. Jag och ICA går inte samman, men det är en lång historia. Försöker hålla mig borta från allt som heter ICA. Nu senast var jag nära att bli kund hos ICA banken igen. Tur att du stoppade mig. Märkligt egentligen att de är sämre än storbankerna. Det borde vara tvärtom.

Det gör du helt rätt i! Jag har tidigare haft lån hos ICA banken och aldrig haft några bekymmer egentligen, hade betydligt mer hat mot Swedbank tidigare.
Detta var så löjligt att jag blev skogstokig faktiskt, så nu tänker jag börja fasa ut ICA banken och lämna de för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in