Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-28, 20:39
  #1
Medlem
Hyrde en trädgårdsmästare förra året , brukar göra det för klipppa häcken. Jaja en kvinna och en gubbe kom, jag berättade tydligt hur jag ville ha det "Ta max bla bla bla..."
Kommer hem och hela häckfan är demolerad, den är klippt så min del av häcken är i princip helt borta kvar finns de på grannens sida. Häcken va rätt torr och gammal så den sidan sa jag han bara skulle ta det som stack ut.


Nu syns det tydligt hur gles den är o klipper grannen som han ska nu så kommer häcken bli gles som ett jävla såll. Så jävla förbannad, påpekade det direkt efteråt men fick ingen respons,...

Så frågan är kan jag göra nåt, kan jag stämma dom (ja nej kanske inte men nåt) en ny häck kostar multum den är ju för fan 2,3 m det tar ju åratal få upp en ny.
Citera
2019-06-28, 20:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
Hyrde en trädgårdsmästare förra året , brukar göra det för klipppa häcken. Jaja en kvinna och en gubbe kom, jag berättade tydligt hur jag ville ha det "Ta max bla bla bla..."
Kommer hem och hela häckfan är demolerad, den är klippt så min del av häcken är i princip helt borta kvar finns de på grannens sida. Häcken va rätt torr och gammal så den sidan sa jag han bara skulle ta det som stack ut.


Nu syns det tydligt hur gles den är o klipper grannen som han ska nu så kommer häcken bli gles som ett jävla såll. Så jävla förbannad, påpekade det direkt efteråt men fick ingen respons,...

Så frågan är kan jag göra nåt, kan jag stämma dom (ja nej kanske inte men nåt) en ny häck kostar multum den är ju för fan 2,3 m det tar ju åratal få upp en ny.

Kanske ska delegera jobbet skriftligt nästa gång och ta kort före/efter.
Citera
2019-06-28, 20:45
  #3
Medlem
Det är nog lite sent att tänka på det nu om det hände förra året.
Citera
2019-06-28, 21:13
  #4
Medlem
mikaelss avatar
Tattare? Eller 'resande', som det så fint heter?
Buy quality, cry once.
Citera
2019-06-28, 21:43
  #5
Medlem
Vad är det för sorts häck?
Citera
2019-06-28, 22:35
  #6
Moderator
Tystnads avatar
Var det MENA folk??
Här har har dom låtit sådan gå lös på häckar och buskar.....

Ser nu för jävligt ut!! kala grenar som sticker ut....
Jättefina häckar och buskar nu helt demolerade.... man blir gråtfärdig ta mig fan...
Ja det har klagats till områdekontoret men vad hjälper det nu.

Hur tydligt som helst att Dessa MENA sommarejobbare aldrig jobbat med trädgårdsarbete i sin ökenländer ändå anställer man sådana för utföra trädgårdsjobb....

Tex En buske skall ju fan inte klippas utan växa fristående....


Ryktesvägen framkommit att det tydligen är politisk krav att få ut dessa Från försörjningstöd till "arbete"..... ja ja.

Ursäkta TS! kom ifrån din fråga.... du kan glömma ev ersättning, möjligen kan du reducera betalningen om du inte redan gjort detta.
Citera
2019-06-28, 23:15
  #7
Medlem
-Andreas-s avatar
Förra året?
Asså. För detta välfriserade missförstånd;
Se detta som en läropeng. Tyvärr.
Rekommenderar dig att köpa en egen häcktrimmer + pallstege, är varken dyrt, tungt eller svårt att själv utföra sån primitiv trädgårdsarbete på en (hur dyr?) häck.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback