Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-28, 19:34
  #1
Medlem
nonameds avatar
I dagens samhälle är ära, respekt, integritet och ett verbalt uttalande eller löfte inte värt något längre?
Helt vridet samhälle där man kan göra lite vad som helst framåt och tillbaka. Någon som håller med mig om det? Eller är det bara miljön runt mig?
Citera
2019-06-28, 20:10
  #2
Medlem
Kan du komma med några exempel på vad du menar?
Citera
2019-06-28, 21:06
  #3
Medlem
Det finns ingen ära eller integritet längre, sa man väl när armborsten förbjöds.
Citera
2019-07-07, 11:14
  #4
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
I dagens samhälle är ära, respekt, integritet och ett verbalt uttalande eller löfte inte värt något längre?
Helt vridet samhälle där man kan göra lite vad som helst framåt och tillbaka. Någon som håller med mig om det? Eller är det bara miljön runt mig?

Stora bristvaror i dagens "svenska" samhälle! Tyvärr
Citera
2019-07-25, 23:06
  #5
Medlem
Tjena_67s avatar
Håller med dig.

Det är genetiskt betingat som vi diskuterar i denna tråd. (FB) Otrevliga människor = mutanter?
Citera
2019-08-21, 22:27
  #6
Avstängd
Det är mycket viktiga saker som nämns som inte försvinner pga att den känslan ges. De försvinner dock först när människor ej längre står upp för att använda sig av de i hur de behandlar sin omgivning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback