Citat:
Ursprungligen postat av
Ka7700
Hatar verkligen grillos, grilllukt, och vissa grannar ska grilla i tid och otid!
Har varit i kontakt med styrelsen kring detta, men de menar att de inte kan göra något då man äger den egna tomten och får göra vad man vill där i princip.
Nu när rökförbudet höjs, så borde fan man också förbjuda grillos, det är minst lika jobbigt.
Går inte att sitta ute när grannen ska grilla jämt, går inte att hänga ut tvätt på tork, då stinker de av grilllukt.
Tänk dig en nybäddad säng, fönstret öppet och grannen startar sin jäkla grill...suck
spelar inte så stor roll att stänga fönstret heller, även om jag gör det så klart, men osen/lukten kommer in i ventilerna och in i hela lägenheten.
Jag säger inget om att tex grilla 1 gång i veckan, men inte så gott som dagligen och ibland flera gånger per dag i flera dagar, det är olidligt.
Tips på vad man kan göra?
Jag har pratat med grannen närmast, men det hjälper föga, och det finns grannar längre bort som grillar hela tiden också.
Klart jag förstår att man ska få grilla ibland, men detta har nu gått till överdrift.
Vad göra?
Jag tycker att du ska flytta.
Man kan aldrig bestämma över lukter som sprids i luften.
I många hus är det förbjudet att grilla på balkongen (och röka).
Alternativt kan man flytta ut i skogen utan grannar.
Så nej, du kan inte göra något åt din omgivning, bara åt dej själv.