• 1
  • 2
2019-06-27, 12:15
Medlem
Har provat att använda alla möjliga (naturliga) oljor i underlivet för att återfukta efter tvätt. Tyvärr efterlämnar dessa ofta en liten lukt som ibland förvärras under dagen. Detta gäller även oljor som raps och oliv.

Var hittar jag en helt luktfri olja som är bra för underlivet?
Citera
2019-06-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Har provat att använda alla möjliga (naturliga) oljor i underlivet för att återfukta efter tvätt. Tyvärr efterlämnar dessa ofta en liten lukt som ibland förvärras under dagen. Detta gäller även oljor som raps och oliv.

Var hittar jag en helt luktfri olja som är bra för underlivet?

Hmm det kanske är bättre att antingen tvätta med intimtvål eller enbart tvätta med vatten om du är så känslig. Om naturlig olja börjar lukta illa på en dag så kanske ditt pH är lite off och du har någon infektion?
Citera
2019-06-27, 12:28
Medlem
makduis avatar
Solrosolja
Citera
2019-06-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Hmm det kanske är bättre att antingen tvätta med intimtvål eller enbart tvätta med vatten om du är så känslig. Om naturlig olja börjar lukta illa på en dag så kanske ditt pH är lite off och du har någon infektion?

Det luktar olika beroende på om jag använder tex oliv - eller rapsolja.

Ja jag är känslig, så jag smörjer både före och efter. Använder bara vatten innanför blygdläpparna. Tror inte det, men balansen rubbas lätt om jag tvättar mig fel.
Citera
2019-06-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Det luktar olika beroende på om jag använder tex oliv - eller rapsolja.

Ja jag är känslig, så jag smörjer både före och efter. Använder bara vatten innanför blygdläpparna. Tror inte det, men balansen rubbas lätt om jag tvättar mig fel.

Om du smörjer med olja innan dusch så stöter det bort vattnet.

Det finns intimservetter med rätt PH (tror det e 4,4) och vatten e ca 7.

Det bör räcka att du tvättar snabbt med vatten eller intimtvål om du gör det var-varannan dag. Du ska ju inte typ ”skrubba” länge eller i detalj runt varje inre blygdläpp, klitoris osv. då störs antagligen balansen fullständigt. Även om du duschar eller tvättar för ofta.
Citera
2019-06-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Om du smörjer med olja innan dusch så stöter det bort vattnet.

Det finns intimservetter med rätt PH (tror det e 4,4) och vatten e ca 7.

Det bör räcka att du tvättar snabbt med vatten eller intimtvål om du gör det var-varannan dag. Du ska ju inte typ ”skrubba” länge eller i detalj runt varje inre blygdläpp, klitoris osv. då störs antagligen balansen fullständigt. Även om du duschar eller tvättar för ofta.

Det trodde jag också, men det går faktiskt bra. Vaselin är dock så gott som olösligt och fastnar.

Tack, jag vet om detta. Tycker dock att man bör tvätta sig varje dag.
Citera
2019-06-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Solrosolja

Luktar den mindre än rapsolja?
Citera
2019-06-27, 14:18
Bannlyst
Mandelolja.
Citera
2019-06-27, 14:41
Bannlyst
Tenutex. Bästa.
Citera
2019-06-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Handz
Tenutex. Bästa.

Stående produkt i ditt badrumsskåp förstår jag. Du kanske borde se över dina vanor en aning
Citera
2019-06-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Mandelolja.

Har den någon lukt?
Citera
2019-06-27, 15:41
Medlem
Retsinas avatar
Citat: