2019-06-27, 08:48
Medlem
Ovcharkas avatar
Ta sitt liv gör man ju när man är uppgiven. Inte konstigt att han är s.k. "lugn".

Vi har ju sett hur självmordstatistiken ökar och den kommer fortsätta. Politiker kommer skylla på droger, men det är inte boven.

Drogerna är vad som får en att stå ut en dag till i denna värld de skapat.

I detta fallet skapade han sin egna värld, dock med god hjälp av dagens klimat - I detta fall sociala media.
Citera
2019-06-27, 09:08
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Hoppade han?

Japp, kroppen har dragits upp ur East River.

https://edition.cnn.com/2019/06/26/t...rnd/index.html
Citera
2019-06-27, 09:11
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Hoppade han?

Nej.
Citera
2019-06-27, 13:53
Medlem
Är det vanligt att självmords benägna individer är såhär ”lugn”?

Ja, det är enkelt att dölja depression, man lär sig. Man har också svårt att känna någon mening med livet och att man tillslut bestämt sig gör nog att man känner sig lugn

Hur kan man acceptera att man ska hoppa från en hög bro och dö inom den kommande timmen?

Har man varit deprimerad ett längre tag (nu vet jag ingenting om denna snubben, men han verkar förstå sig på sin mentala sjukdom väl) så ser man inget skäl till att finnas kvar på jorden. Men mycket gör att man fortsätter försöka. Bland annat familjen som jag tror är den största anledningen till att många som vill ta sitt liv inte gör det.
Vissa har jättesvårt att komma ur depression. Har en kollega som varit deprimerad i över 20 år, ett ex i lite över 10 år och hon vet inte ens varför hon kämpar vidare.
Själv var jag deprimerad i 7 år men tog mig ur det men underbar hjälp från sluten psykvård.

Även nu när jag är över den här jag svårt att se någon poäng med att leva. Är inte självmordsbenägen längre och depressionen är inte ens 10% av vad den var. Men tanken på att behöva leva i omkring 50 år till är inget jag ser fram emot.

Så han hade bestämt sig att nu orkade han inte med att varje dag inte känna någon motivation för nånting och har man går höger gränsen och bestämt sig så är man nog rätt lugn.

Bryr sig inte självmordsbenägna människor om sin familj dom lämnar?

Som jag skrev i tidigare frågan så är familjen oftast anledningen till att många står ut och försöker kämpa vidare.

Depression är som ett slags gift i hjärnan som drar personers livsglädje och energi. Skulle inte ens önska att min värsta fiende var deprimerad
Citera
2019-06-27, 14:16
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Japp, kroppen har dragits upp ur East River.

https://edition.cnn.com/2019/06/26/t...rnd/index.html

Citera
2019-06-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Han är känd inom gaming scenen
Okej . Inte insatt alls inom sådana youtubers .

För övrigt är det nog rätt vanligt att bete sig cool lugnt innan självmord . Man har ju hört storys om att det tom verkade må toppen helt plötsligt strax innan . Då de har i beräkningen att allt är över inom kort.

De finns inga sätt att hindra dessa . De agerar och pratar sällan om det högt . De som skyltar med självmord stup i kvarten . Är dom man vet bara snackar .
Citera
2019-06-27, 14:23
Medlem
Ortopeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallerbytta-
https://youtu.be/aVPLJeQAfew

Är det vanligt att självmords benägna individer är såhär ”lugn”? Hur kan man acceptera att man ska hoppa från en hög bro och dö inom den kommande timmen? Bryr sig inte självmordsbenägna människor om sin familj dom lämnar?

sinnessjukt
Citera
2019-06-27, 14:35
Medlem
Sorgligt .

"Nästan var fjärde kvinna (24 procent) procent uppger sig ha blivit diagnostiserad med depression en eller flera gånger under sitt liv. Motsvarande andel för män är 13 procent."

Jag skulle inte vilja kalla depression för en mental sjukdom utan ngt som många/de flesta upplever någon gång i sitt liv. Oftast beror det på jobbiga yttre omständigheter som blir svåra att hantera.

Förstår inte hur man kan tycka att slutenvård är bra för ngn (även om det säkert finns undantag).

Jag saknar t om min depression som kom fram när jag var sysslolös och ensam, som en olycklig förälskelse. Den tog bort min ångest och gjorde mig lugn.
Citera
2019-06-27, 14:58
Medlem
Flufffens avatar
Tog han livet av sig pga att Youtube stängt av hans konto eller stängde man av det efter självmordet?
Citat:
He was loyal to YouTube Gaming from the beginning. We the YouTube community and the Joycon Boyz, demand that his YouTube channel be reinstated so his legacy can be archived. Years of memories are gone due to his misconduct of a few uploads, and we think someone who has done so much for the YouTube platform should be allowed to have his greatest moments archived on YouTube forever.

Grävde lite och hittade det här som får mig att misstänka att han tog livet av sig pga att Youtube raderat hans konto
https://www.reddit.com/r/EtikaReddit..._you_all_keep/ personen i fråga.
Senast redigerad av Flufffen 2019-06-27 kl. 15:04. Anledning: Stavfel nummer två..
Citera
2019-06-27, 15:21
Medlem
CassandraCs avatar
bara en av många psykiskt sjuka socialamediepersonligheter som lever falska liv utåt.... tror det blir en stor våg av självmord när alla instagram människor som växt upp med uppmärksamheten och likes de får via instgram osv medans de är unga sen när de passerar 35 kommer alla dessa ihåliga personligheter droppa av för de har inget kvar, de levde för likesen, byggde inte någon personlighet eller verkliga relationer.
Citera
2019-06-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Sorgligt .

"Nästan var fjärde kvinna (24 procent) procent uppger sig ha blivit diagnostiserad med depression en eller flera gånger under sitt liv. Motsvarande andel för män är 13 procent."

Jag skulle inte vilja kalla depression för en mental sjukdom utan ngt som många/de flesta upplever någon gång i sitt liv. Oftast beror det på jobbiga yttre omständigheter som blir svåra att hantera.

Förstår inte hur man kan tycka att slutenvård är bra för ngn (även om det säkert finns undantag).

Jag saknar t om min depression som kom fram när jag var sysslolös och ensam, som en olycklig förälskelse. Den tog bort min ångest och gjorde mig lugn.

Det är män som tar livet av sig, 80% av de som tar livet av sig är män, så jag förstår inte varför du blandar in kvinnor.
Citera
2019-06-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Det är män som tar livet av sig, 80% av de som tar livet av sig är män, så jag förstår inte varför du blandar in kvinnor.

Bara för att påpeka att det är vanligt med depressiva tankar. Men du har rätt, det är fler män som begår självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in