• 1
  • 2
2019-06-26, 12:42
Medlem
Vid två tillfällen den senaste veckan har vandaler tagit sig in på Barabadet efter stängning – och lämnat avföring i bassängerna. Konsekvensen blev att anläggningen fick stängas hela helgen för att saneras från bakterier.

https://www.sydsvenskan.se/2019-06-2...flera-nattliga

Nån som vet mer?
Senast redigerad av helofin 2019-06-26 kl. 12:47.
Citera
2019-06-26, 13:26
Medlem
morbrostewarts avatar
Man måste även ta i beaktande att vädret har varit typiskt triggande för dylika pojkstreck.
Citera
2019-06-26, 13:30
Bannlyst
Konstigt att man vid stängning inte täcker över poolen med ett överdrag eller liknande. Såväl änder som människor kan ju välja att tömma ändtarmen i poolen.
Citera
2019-06-26, 13:54
Medlem
Barshageudds avatar
Låter som ett omständigt tilltag för att gå på toaletten. Min första tanke var romer, men varför inte en buske eller lekplats? Låter nästan som att någon vill jävlas. Hur mycket avföring rör det sig om?
Citera
2019-06-26, 13:58
Medlem
mensverkets avatar
Vad är skillnaden mot när bajset kommer flytandes när det är fullt med folk där? Inte fan har dom kallat upp alla badande och sanerat de gångerna jag varit med om!
En av badvakterna kunde inte ens svenska så jag fick göra handgester och peka på min röv sen på bajset!
Citera
2019-06-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barshageudd
Låter som ett omständigt tilltag för att gå på toaletten. Min första tanke var romer, men varför inte en buske eller lekplats? Låter nästan som att någon vill jävlas. Hur mycket avföring rör det sig om?

Det är inhägnat och låst på nätterna. Så absolut är det medvetet skadegörelse. Sannolikt inte spädbarn som klättrat över staketen utan så pass stora personer som kan hålla sig och uppsöka toalett i normala fall.
Citera
2019-06-26, 15:31
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det är inhägnat och låst på nätterna. Så absolut är det medvetet skadegörelse. Sannolikt inte spädbarn som klättrat över staketen utan så pass stora personer som kan hålla sig och uppsöka toalett i normala fall.
Är det ett kommersiellt bad eller drivs det med offentliga medel? Tänker om någon skulle vilja skada verksamheten ekonomiskt. Trevligt att höra att man tar så allvarligt på hygienen i alla fall.
Citera
2019-06-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barshageudd
Är det ett kommersiellt bad eller drivs det med offentliga medel? Tänker om någon skulle vilja skada verksamheten ekonomiskt. Trevligt att höra att man tar så allvarligt på hygienen i alla fall.

Friluftsbaden brukar vara kommunala. Även de flesta inomhus.
Citera
2019-06-26, 15:36
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Vad är skillnaden mot när bajset kommer flytandes när det är fullt med folk där? Inte fan har dom kallat upp alla badande och sanerat de gångerna jag varit med om!
En av badvakterna kunde inte ens svenska så jag fick göra handgester och peka på min röv sen på bajset!
Jag skulle tolkat dina gester som att "Jag sket just i poolen".

Fortfarande intresserad av hur mkt avföring det rör sig om. Det lilla av artikeln jag kunde läsa nämnde även annat avfall. Kan det ha varit ett helt "kärl" med avföring? Typ ett sånt man har i en husvagn eller liknande. En korv med all klor kan ju inte göra så stor skada, eller? Och som du säger så känns det knappast rimligt att man sätter på brandlarmet och stänger badet skulle någon liten skitunge få för sig att gå på toaletten i poolen under öppettiderna.
Citera
2019-06-26, 16:04
Medlem
Haubits77Bs avatar
De hade samma problem på utebadet i Delsbo för några år sedan:
en serie-bajsare nattetid.
Troligen någon udda fetisch.
Citera
2019-06-26, 16:14
Medlem
PK-befriads avatar
En rättsmedicinsk studie av korvarna skulle kunna utröna ifall korvarna innehåller spår av kebab och dadlar, vilket skulle kunna ge ledtrådar om gärningspersonernas ursprung.
Citera
2019-06-26, 16:14
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Vid två tillfällen den senaste veckan har vandaler tagit sig in på Barabadet efter stängning – och lämnat avföring i bassängerna. Konsekvensen blev att anläggningen fick stängas hela helgen för att saneras från bakterier.

https://www.sydsvenskan.se/2019-06-2...flera-nattliga

Nån som vet mer?

Garanterat romer som bajsar där. Inga attacker, utan bara romer being romer. De gjorde liknande saker i ett solarium i Vasastan som de belägrade. Råkade gå in där en gång och 5 stycken uppehöll sig där inne, hade skitit på golvet, snott alla pappersrullar och rökte där inne. Fick våldtäktsduscha i 2 timmar efter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in