2019-06-26, 09:11
Medlem
Hej,

Ska nu byta frn brintellix 15mg till Duloxetin 30mg.
Har tidigare gtt p bde 60mg och 30mg Duloxetin men bytte till brintellix fr ca 1rs sedan.
Funkade riktigt bra sist men fick lite fr stora sexuella biverkningar p 60mg drfr valde jag att testa brintellix.

Men biverkningarna p 30mg Duloxetin och brintellix 15mg r likvrdiga men duloxetinen hjlper bttre mot ngest.

Ska byta fr ihop med ditropan blir jag extremt orkesls och trtt med brintellix, en biverkan jag inte kommer ihg jag hade med duloxetin ihop med ditropan.

Iallafall vad tror ni, kommer det g smidigt att byta eller har jag en hel del biverkningar att vnta?
Sist jag gick p SNRI hade jag inga direkt insttningssymptom frutom lite "orolig" typ, dock var det venlafaxin jag brjade med fr att sedan direkt g ver till Duloxetin.

Tacksam fr svar
Citera
2019-06-26, 18:23
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Det gr att byta i princip nstan direkt. Att g p duloxetin eller ngon annan SSRI direkt samtidigt som du slutar med den andra kommer minska utsttningssymptomen av Brintellix. Finns andra stt att tackla de sexuella biverkningarna. Bra mediciner att kombinera med en SSRI fr (eventuell) effekt mot sexuella biverkningar r Voxra, nortriptylin, mirtazapin eller buspiron. Alla frutom buspiron r dessutom mer eller mindre potenta som antidepressiva vilket kan ha ytterligare bra effekter mot depression och/eller ngest och en del av de annars kvarstende symptomen som inte har tacklats fullt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in