• 8
  • 9
2019-09-13, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Blir ju mörkrädd av era resonemang. Växjö och Skellefteå? Knarkar ni?

Saik dammsög upp bra juniorer förr pga av att man var rikast i regionen. detta är dock historia.

Verklighet

Djurgården nummer ett, sex gubbar med i j18 laget som tog vm-guld.

Frölunda nummer 2.

Igen slump att dessa lag även har skolat dom två svenskar som blev draft ettor.

helt rätt. Djurgården har hur många klubbar som helst runt sig. och dem scoutar och handplockar spelare redan när dem är 13 år gamla. sen formar dem sina spelare med bra resurser och extremt bra ungdomsverksamhet. spelarna får börja göra uppoffringar väldigt tidigt. men i gengäld får dem det där extra som många andra sedan saknar.
Citera
2019-09-13, 15:42
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
helt rätt. Djurgården har hur många klubbar som helst runt sig. och dem scoutar och handplockar spelare redan när dem är 13 år gamla. sen formar dem sina spelare med bra resurser och extremt bra ungdomsverksamhet. spelarna får börja göra uppoffringar väldigt tidigt. men i gengäld får dem det där extra som många andra sedan saknar.

Vad gäller antalet sm-guld i J-18 och J-20 sår är Frölunda överlägset Djurgården, dom har dubbelt så många juniorguld. Om man nu ska mäta framgång i sm-guld.
Citera
2019-09-13, 15:58
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Om man nu ska mäta framgång i sm-guld.
Exakt.
För mig är det självklart att JSM-guld bör tas med i ekvationen, men det är samtidigt inte allt.

När jag hör ordet "juniorverksamhet" tänker jag främst på hur många, och hur bra spelare man får fram.
Sen kan man diskutera vad som definieras som "bra" också. Egentligen är det jättemycket saker som väger in, så jag tycker frågan är väldigt svår att ge ett rakt svar på.

Det finns ju spelare som blir "late bloomers". Dom kanske inte gör jättemycket väsen av sig i början av sin seniorkarriär, men även i de fallen har ju junior-åren antagligen satt sin prägel på något sätt. Dom har ju sått, och hjälpt till att vattna fröet på sätt och vis.

Vad definierar egentligen en bra juniorverksamhet? Svaret blir antagligen olika beroende på vem man frågar, och det blir svårt att svara på frågan innan man rett ut det begreppet.
Citera
2019-09-13, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
I slutändan handlar det att forma sina juniorer att spela i klubbens SHL-lag....
Så svaret är ju rätt givet att Frölunda är överlägset bäst och har också lättast att rekrytera unga talanger.
Frölunda har ju för övrigt flesta spelare exporterade till NHL.....
Citera
2019-09-14, 22:55
Medlem
Blåbärskungens avatar
Lägger min röst på Huddinge
Citera
2019-09-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Lägger min röst på Huddinge
Det står juniorverksamhet. Här ens Huddinge juniorverksamhet?
Om tråden handlat om ungdomasverksamhet så hade det varit en annan sak, men nu är det juniorer.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in