Citat:
Ursprungligen postat av
whomi
Jag har funderat på att börja utöva kampsport, vilket är något jag tidigare har gjort i livet. Samtidigt vet jag inte hur lätt det är att träffa nya vänner. Har hört en del att det är mycket svårare att skaffa nya vänner i vuxenålder. De flesta vill oftast umgås med sina egna barndomskompisar eller med familjen. :/
Gör det! Även om det inte leder till något så får du ju iaf komma ut bland folk och får motion på köpet.
Men visst är det annorlunda med vänskapsband man knyter i vuxen ålder. Som yngre räckte det med att befinna sig på samma ställe i stort sett, som vuxen blir nog folk mer selektiva och det har ju en hel del också att göra med just alla andra prioriteringar som finns.
Onekligen blir det också så att bekantskapskretsen ändrar när det kommer in barn i bilden. Visst hänger jag och frågan delvis med samma personer som tidigare, men det är definitivt inte på samma sätt och lika ofta som tidigare. Sena kvällar ute på stan och bakfyllebrunch funkar liksom inte. Så delvis går man igenom samma process igen när man bildar familj.
Just därför det är bra att gå ut och göra något utanför hemmet där man förhoppningsvis kan hitta andra med samma intressen och i liknande livssituation - en sak är iaf säker - det är bara du som kan göra något åt situationen.