2019-06-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Gör det! Även om det inte leder till något så får du ju iaf komma ut bland folk och får motion på köpet.

Men visst är det annorlunda med vänskapsband man knyter i vuxen ålder. Som yngre räckte det med att befinna sig på samma ställe i stort sett, som vuxen blir nog folk mer selektiva och det har ju en hel del också att göra med just alla andra prioriteringar som finns.

Onekligen blir det också så att bekantskapskretsen ändrar när det kommer in barn i bilden. Visst hänger jag och frågan delvis med samma personer som tidigare, men det är definitivt inte på samma sätt och lika ofta som tidigare. Sena kvällar ute på stan och bakfyllebrunch funkar liksom inte. Så delvis går man igenom samma process igen när man bildar familj.

Just därför det är bra att gå ut och göra något utanför hemmet där man förhoppningsvis kan hitta andra med samma intressen och i liknande livssituation - en sak är iaf säker - det är bara du som kan göra något åt situationen.

Tack för goda tips och råd, jag uppskattar det verkligen! Det är även intressant att få höra vad du själv att har upplevt genom livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sextett
Prova att bjuda in grannen på fika och snacka lite även om det är en 80-årig tant?

Det är ofta så att som nyinflyttad utan kontakter behöver man mest få igång det sociala livet lite innan man hittar exakt rätt umgänge. Och har man några vänner runt sig känner man sig uppskattad och skaffar snabbt fler.

I min nuvarande situation har jag faktiskt några vänner kvar i min hemstad. Håller absolut med om att det går snabbare att lära känna fler genom befintliga vänner. Men några av dessa personer har slutat höra av sig som jag tidigare nämnde, märkligt. Som tur har jag åtminstone en vän kvar som jag hänger med. Men denna vän är också en person som gillar att privatisera sina vänner, och vill helst inte att hans vänner ska umgås med varandra har jag fått en känsla av. En gång fick jag reda på att han och en gemensam vän hittade på något bakom min rygg. Jag frågade varför han inte bjöd med mig, han gick bredvid mig och kollade bara ner och blev tyst...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in