• 1
  • 2
2019-06-18, 08:08
Medlem
Har hört revolut ska va ganska bra men inte testat det än.

Något annat tips?
Citera
2019-06-18, 08:25
Medlem
Ryttmaestarens avatar
En kompis till mig rekommenderade Ica banken, han använde det när han var ute å reste några månader
Citera
2019-06-18, 08:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Om du tänker på cash-backen Revolut ger på 1% så är det bara utanför EU.

Om du vill ha kort utan valutapåslag så är det ett fåtal val kvar tyvärr, inga som har bonussystem. Forex Kreditkort är ett exempel.

Scandic Kreditkort varnar jag för, de har valutapåslag på löjliga 4%.
Citera
2019-06-18, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden

Något annat tips?

Själv använder jag TransferWise, och det funkar bra,

Använde Revolut själv också ett tag, men efter att man har satt in en viss summa så kan du inte sätta in mer, du kan inte ta ut pengarna häller, du kan bara använda kortet för att använda pengarna, tills du har sickat in bevis på konto avdrag/ ditt bank konto, för att bevisa att det är dina pengar...
Citera
2019-06-18, 09:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden

Något annat tips?
Tycker det är bra att ha några olika så man inte är låst till bara ett kort om det skulle vara något strul utomlands med banken eller att något händer med kortet samt har Revolut en uttagsgräns på 2000 kr/mån. utan avgift så jag har också Ferratum Bank (FB) Sätta in pengar på Ferratum-konto? och P.F.C. (FB) P.F.C. app och debit kort
Sedan finns Lunar Way https://lunarway.com/se/ och TransferWise https://transferwise.com/us/ som är lite liknande men de har jag inte skaffat.
Citera
2019-06-18, 09:53
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpleStreet
Själv använder jag TransferWise, och det funkar bra,

Använde Revolut själv också ett tag, men efter att man har satt in en viss summa så kan du inte sätta in mer, du kan inte ta ut pengarna häller, du kan bara använda kortet för att använda pengarna, tills du har sickat in bevis på konto avdrag/ ditt bank konto, för att bevisa att det är dina pengar...

Men det är inget konstigt. Det finns strikta KYC och AML-lagar att följa för finansiella företag. Hur kan dem veta att du inte har fått pengarna genom droger, terrorism eller annan kriminell aktivitet?
Citera
2019-06-18, 11:56
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Om du tänker på cash-backen Revolut ger på 1% så är det bara utanför EU.

Kanske bäst att säga att cashback med Revolut får man bara med Revolut Metal som kostar 1300kr/år.
Citera
2019-06-18, 12:43
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Kanske bäst att säga att cashback med Revolut får man bara med Revolut Metal som kostar 1300kr/år.

Aha, ja helt rätt. Bra input! Men priset för Revolut Metal är faktiskt runt ~1850 SEK/år (12,99 GBP/mån).
Citera
2019-06-18, 13:34
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Aha, ja helt rätt. Bra input! Men priset för Revolut Metal är faktiskt runt ~1850 SEK/år (12,99 GBP/mån).

Tack.

1300kr/år vid ett års bindningstid annars 140kr/mån dvs 1680kr/år.
Senast redigerad av davidwatts 2019-06-18 kl. 14:06.
Citera
2019-06-18, 14:40
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Tack.

1300kr/år vid ett års bindningstid annars 140kr/mån dvs 1680kr/år.

Aha, se där. Det var mer än vad jag visste, tack för det eftersom jag själv funderar på att skaffa det kortet.
Citera
2019-06-19, 23:30
Medlem
Jag kör SAS TW. Fungerar väldigt bra. Man laddar helt enkelt sin plånbok med SEK från sitt konto med trustly eller kort. Därefter växlar man till valfri (12 st)valuta på sekunden. När man betalar utomlands så känner kortläsaren av att du har berörd valuta på kortet. Nackdelen är att kursen är värdelös. Exempel för någon vecka sedan. 1000€ kostar 11k. Funkar bra som en sorts försäkring. Man får läsa villkoren bara. Kortet är gratis och transaktioner sköts via deras app.
Citera
2019-06-20, 04:20
Medlem
Vafan måste man aktivera sitt konto med ett bankkort på revolut? Har ju inget kort så då blir de ju omöjligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in