2019-06-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Uppvuxen på Ekerö. Första sommaren jag började åka till blå lagunen så var det i snitt 10 andra sällskap. Har inte varit där på ungefär 12 år nu för att det är så jävla mycket rövhål som är där. Folk som har med sig partytält, grillar, spelar tokhög musik och massa annat skit.

För att inte tala om kvällar/nätter då stöket blir ännu värre!

Bråk och allmänt stökiga människor varje gång man varit där på kvällen.
Citera
2019-06-16, 21:56
Medlem
Sugminhalals avatar
Eftersom det som alltid är blattarnas fel att badplatserna förbabbats har jag en liten, liten undran...

99% av babbarna som inte fötts i sverige och gått i skattefinansierad simskola är icke simkunniga. VAD I HELA JÄVLA HELVETE SKA DE PÅ BADPLATSER ATT GÖRA?????? Sug på den en stund!

Mitt förslag är att icke simkunniga förbjuds tillträde till badplatser, punkt.
Liksom inom ALLA områden som medför oönskade och onödiga kostnader är babbarna oerhört överrepresenterade vad gäller drunkningar vid badplatser. Svenskar drunknar vid olyckor, inte vid badplatser (visst, det händer, men inte tillnärmelsevis lika ofta som att babbar gör det). Babbarna är tillräckligt duktiga på att svina ner omkring sig ändå, vi behöver inte en massa äckliga babbelik som ligger och skräpar och förorenar våra bad också. Badhusen och simhallarna har redan förbabbats så till den milda grad att svenskar med den minsta självrespekt undviker att besudla sin organism med babbevatten där exkrementer flyter omkring, avsedda att infektera Sverige med sin cocktail av E.coli, amöbor och tarmparasiter vi inte ens vet namnen på eftersom vi sköter vår livsmedelshygien.
Citera
2019-06-16, 22:08
Medlem
sturestolpskotts avatar
Blå lagunen var ett väldigt fint badställe i slutet av 90-talet och början av 00-talet, sen spårade det ur fullständigt. Det har skett så mycket skit där så ni anar inte. Totalt kaos.

Finns fler trådar om Blå lagunen och vad som hänt där, senaste var väl en väldigt konstig drunkningsolycka som kanske inte alls var en drunkning. Vet inte hur det gick med den saken och vad utredningen kom fram till.
Citera
2019-06-16, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Det intressant blir väl hur detta ska efterlevas. Musikspelande, vifta-med-en-kartongsbits-grillande klanfolk brukar inte följa lagar och reglar otvunget. Någon större och starkare måste stå i vägen för dem och badandet, annars kommer det fortgå obehindrat.
Vad är det för fel att vifta med en kartongbit framför grillen?
Citera
2019-06-17, 00:08
Medlem
Finns det någon källa på detta?
Citera
2019-06-17, 12:17
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Eftersom det som alltid är blattarnas fel att badplatserna förbabbats har jag en liten, liten undran...

99% av babbarna som inte fötts i sverige och gått i skattefinansierad simskola är icke simkunniga. VAD I HELA JÄVLA HELVETE SKA DE PÅ BADPLATSER ATT GÖRA?????? Sug på den en stund!

Mitt förslag är att icke simkunniga förbjuds tillträde till badplatser, punkt.
Liksom inom ALLA områden som medför oönskade och onödiga kostnader är babbarna oerhört överrepresenterade vad gäller drunkningar vid badplatser. Svenskar drunknar vid olyckor, inte vid badplatser (visst, det händer, men inte tillnärmelsevis lika ofta som att babbar gör det). Babbarna är tillräckligt duktiga på att svina ner omkring sig ändå, vi behöver inte en massa äckliga babbelik som ligger och skräpar och förorenar våra bad också. Badhusen och simhallarna har redan förbabbats så till den milda grad att svenskar med den minsta självrespekt undviker att besudla sin organism med babbevatten där exkrementer flyter omkring, avsedda att infektera Sverige med sin cocktail av E.coli, amöbor och tarmparasiter vi inte ens vet namnen på eftersom vi sköter vår livsmedelshygien.
Det är väl inte så djävla konstigt. Dom arbetar ju inte och betalar skatt. Vad skall man då hitta på varma sommardagar??? grilla med klanen är väl en utmärkt aktivitet?

Har Ekerö kommun möjlighet att stänga vad jag gissar är en bilfärja i framtiden? Eller bestämmer vägverket över den? Antagligen enda lösningen på sikt och att de boende kör via Bromma.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2019-06-17 kl. 12:21.
Citera
2019-06-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det är väl inte så djävla konstigt. Dom arbetar ju inte och betalar skatt. Vad skall man då hitta på varma sommardagar??? grilla med klanen är väl en utmärkt aktivitet?

Har Ekerö kommun möjlighet att stänga vad jag gissar är en bilfärja i framtiden? Eller bestämmer vägverket över den? Antagligen enda lösningen på sikt och att de boende kör via Bromma.

Ser inte ut o vara några planer på det i och med att de inför en busslinje från Fittja till Ekerö. Bussarna kommer att åka på färjan från Slagsta.
Citera
2019-06-17, 14:08
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Ser inte ut o vara några planer på det i och med att de inför en busslinje från Fittja till Ekerö. Bussarna kommer att åka på färjan från Slagsta.
Nu undrade väl jag mer vad det finns för möjligheter på sikt när malmöfieringen forsatt några år.
Citera
2019-06-17, 15:03
Medlem
Fina platser blir till sophögar pga dålig integration/migration.
Det händer hela tiden i Sverige.
Varför är blå lagunen så speciell?
Citera
2019-06-17, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Vad är det för fel att vifta med en kartongbit framför grillen?

Inget alls, det fungerar utmärkt. Men det var talande för bilden jag ville förmedla. Jag hade kunnat gå med något mer skrivet på näsan, typ "drakkar noir-indränkta" eller nått annat slagfärdigt, men det blev kartongviftande denna gång.
Citera
2019-06-18, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Inget alls, det fungerar utmärkt. Men det var talande för bilden jag ville förmedla. Jag hade kunnat gå med något mer skrivet på näsan, typ "drakkar noir-indränkta" eller nått annat slagfärdigt, men det blev kartongviftande denna gång.
Svenskar viftar också med kartongbit...
Citera
2019-06-19, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Svenskar viftar också med kartongbit...

Ja det stämmer. Du var mig en skärpt en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in