2019-06-16, 11:30
Medlem
Fyfan vad synd, men det var på tiden...

På grund av hot mot miljön (extrem nedskräpning), svår framkomlighet för räddningstjänst och hot mot boende i området (stenkastning, hot, ölburkar som kastas), stängs blå lagunens parkering och ett förbud att parkera bilar i anslutning till området införs.

Ända sedan ”icke Ekeröbor” har fått nys om lagunen har det varit ständigt kaos.

Alla som varit där någon gång de senaste 5 åren vet vad jag talar om. Extremt hög musik, klanmöten (40 släktingar samlas) och kaos i allmänhet.
Citera
2019-06-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Fyfan vad synd, men det var på tiden...

På grund av hot mot miljön (extrem nedskräpning), svår framkomlighet för räddningstjänst och hot mot boende i området (stenkastning, hot, ölburkar som kastas), stängs blå lagunens parkering och ett förbud att parkera bilar i anslutning till området införs.

Ända sedan ”icke Ekeröbor” har fått nys om lagunen har det varit ständigt kaos.

Alla som varit där någon gång de senaste 5 åren vet vad jag talar om. Extremt hög musik, klanmöten (40 släktingar samlas) och kaos i allmänhet.

Vad vill du diskutera? Fickparkering?
Citera
2019-06-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad vill du diskutera? Fickparkering?

Har du så dålig fantasi?

Finns ju mycket värt och diskutera. Egna erfarenheter från platsen, stökiga incidenter osv.

Blå lagunen var en känd badplats i hela Stockholm och nu är det slut på badandet p.g.a. dessa tråkigheter.

Om inte annat så finns det ett nyhetsvärde i tråden då många inte vet om det förens de åker dit och får vända om.
Citera
2019-06-16, 12:08
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Har du så dålig fantasi?

Finns ju mycket värt och diskutera. Egna erfarenheter från platsen, stökiga incidenter osv.

Blå lagunen var en känd badplats i hela Stockholm och nu är det slut på badandet p.g.a. dessa tråkigheter.

Om inte annat så finns det ett nyhetsvärde i tråden då många inte vet om det förens de åker dit och får vända om.
Är det slut på badandet? Vad hindrar folk att parkera i närområdet?
Jag misstänker starkt att kommunen inte anlitar vakter för att beivra överträdelser. Allemansrätten (ej bilburet) ger alla rätt att fritt vandra i området så lite beronde på vem som äger marken kan det bli föremål för konflikter.
Citera
2019-06-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Är det slut på badandet? Vad hindrar folk att parkera i närområdet?
Jag misstänker starkt att kommunen inte anlitar vakter för att beivra överträdelser. Allemansrätten (ej bilburet) ger alla rätt att fritt vandra i området så lite beronde på vem som äger marken kan det bli föremål för konflikter.

Förbudet avser hela naturområdet Blå lagunen. Vägarna Bonaviksvägen, Norrängsvägen, Husbyvägen och hela Björn Järnsidas väg.

Folket som bor och arbetar i området år extremt trötta på situationen och lär ta saken i egna händer om inte dylika vakter gör det.
Citera
2019-06-16, 12:58
Medlem
godhetsapostelns avatar
Granne med Skärholmen och Botkyrka.....nej det kommer inte att bli bättre. Förhoppningsvis har ekeröborna röstat för denna mångkultur. Vad är igentligen Ekerökultur...barbarism?
Senast redigerad av godhetsaposteln 2019-06-16 kl. 13:08.
Citera
2019-06-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Granne med Skärholmen och Botkyrka.....nej det kommer inte att bli bättre. Förhoppningsvis har ekeröborna röstat för denna mångkultur. Vad är igentligen Ekerökultur...barabrism?

Nu till slutet av sommaren införs en busslinje mellan Ekerö Centrum och Fittja, när man inte trodde att det kunde bli värre.
Citera
2019-06-16, 13:03
Avslutad
Det intressant blir väl hur detta ska efterlevas. Musikspelande, vifta-med-en-kartongsbits-grillande klanfolk brukar inte följa lagar och reglar otvunget. Någon större och starkare måste stå i vägen för dem och badandet, annars kommer det fortgå obehindrat.
Citera
2019-06-16, 19:09
Medlem
itsurewasntmes avatar
Stackars jävlar.
Citera
2019-06-16, 19:20
Medlem
Ts det är mycket som är extremt i dina inlägg. Jag tvivlar pådet du skriver. Du verkar rädd och hispig. Ge oss källor.
Citera
2019-06-16, 19:31
Medlem
HilluPillus avatar
Uppvuxen på Ekerö. Första sommaren jag började åka till blå lagunen så var det i snitt 10 andra sällskap. Har inte varit där på ungefär 12 år nu för att det är så jävla mycket rövhål som är där. Folk som har med sig partytält, grillar, spelar tokhög musik och massa annat skit.
Citera
2019-06-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Ts det är mycket som är extremt i dina inlägg. Jag tvivlar pådet du skriver. Du verkar rädd och hispig. Ge oss källor.

Hyfsat bra analys.

Vad exakt är det du tvivlar på? Vad skulle jag tjäna på att ljuga i just det här sammanhanget? Åk dit o kolla själv, tog ingen bild av infon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in