2019-06-25, 09:10
Medlem
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/popular-badplats-stangs-for-allmanheten

Här kommer en källa för alla cyniker!
Citera
2019-06-25, 10:03
Medlem
joyces avatar
Jag har hängt i Husbygropen till och från de senaste 25 åren.

Det verkar gå i perioder det där. Minns att det infördes parkeringsavgift i skogen och p-vakter som lappade alla. Då slutade folk komma med bil och stället befolkades av ungar som kom med buss. Mindre nedskräpning och färre besökare gjorde att parkeringsreglerna lättade. Nu har det runnit iväg igen och då får man strama åt reglerna igen.

Finns många andra grustag att bada i på Ekerö förutom Husbygropen så man måste inte trängas om man inte vill.
Citera
2019-06-25, 11:56
Medlem
Zneds avatar
Verkar vara ett vanligt problem:
Citat:
Titta på ”Chockerande berättelser från massinvandringens offer” på YouTube
https://youtu.be/WVe8aNSdca0
Om ett liknande bad i Lekebergs kommun , Örebrotrakten.
Om man nu bor på Ekerö, så kan man väl bada i Mälaren i stället.

Blattarna tycker ju inte om den svenska naturen.
Citera
2019-06-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Jag har hängt i Husbygropen till och från de senaste 25 åren.

Det verkar gå i perioder det där. Minns att det infördes parkeringsavgift i skogen och p-vakter som lappade alla. Då slutade folk komma med bil och stället befolkades av ungar som kom med buss. Mindre nedskräpning och färre besökare gjorde att parkeringsreglerna lättade. Nu har det runnit iväg igen och då får man strama åt reglerna igen.

Finns många andra grustag att bada i på Ekerö förutom Husbygropen så man måste inte trängas om man inte vill.

Det var alltid smockfullt, p-avgiften ändrade inte på det.

Situationen har eskalerat de senaste 3-4 åren och det har aldrig varit lika illa som nu.

Tror aldrig mer vi får tillgång till badplatsen via bilfärd iallafall.
Citera
2019-06-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Det var alltid smockfullt, p-avgiften ändrade inte på det.

Situationen har eskalerat de senaste 3-4 åren och det har aldrig varit lika illa som nu.

Tror aldrig mer vi får tillgång till badplatsen via bilfärd iallafall.

Nu stänger de badplatsen. Var ska babbarna nu bada och grilla trots att det är grillförbud?

https://www.dn.se/sthlm/populara-badet-stanger-efter-skrapkaoset-folk-har-betett-sig-som-svin/

Men inte rätt att kalla de beter sig som svin. Svin beter sig bättre.
Citera
2019-06-26, 00:38
Medlem
Läskigs avatar
Ekerö har samma problem som många andra svenska ö-samhällen har, det vill säga inavel. Isolerar man ett litet antal svenskar i flera generationer på en liten yta så verkar det till slut som att de flesta får för svårt för att hålla sig borta från lillsyrran eller kusinen, och när det pågått i århundraden så kan man inte längre bli förvånad över att begåvningsnivån och konsekvenstänket är en bra bit under rikssnittet, Ekeröbor kan inte rå för att de beter sig som de gör, det är deras förfäder som ligger bakom förfallet.
Citera
2019-06-26, 01:04
Medlem
Härligt att borgarsvinen blir kulturellt berikade! Så här är det för övrigt på alla populära badplatser som ligger nära orten. Problem med bråk, hög ljudvolym, grillning, nedskräpning, visar ingen respekt osv.
Citera
2019-06-26, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuskig-gubbe
Finns det någon källa på detta?

https://www.dn.se/sthlm/populara-badet-stanger-efter-skrapkaoset-folk-har-betett-sig-som-svin/
Citera
2019-06-26, 18:20
Medlem
Jag besökte Blå Lagunen förra sommaren. Då hade jag inte varit där på ett par år. Minns det som en mysig plats. Nu var det ett djävla kaos. Hög musik, tält i skogen, bilar som körde ända ner till vattnet fläkte upp bildörrarna och spelad idiothögt på bilstereon, ett djävla revirpinkande med musik/musikstilar (alltså blattar som försöker överrösta varandras musik) engångsgrillar i skogen trots eldningsförbud, fylla och ett djävla gapande på alla möjliga språk utom svenska. Jag såg en (1) svensk familj (pappa med barn) som försökte sola och bada i kaoset. Jag och min kompis, som aldrig varit där förut och undrade vad som var poängen med det här stället, gick runt "sjön", kaos hela vägen och vi drog därifrån. Vi kände oss inte säkra där. På väg till bilen mötte vi några fulla, tatuerade, tjocka svenska tanter. Så djävla sorgligt.
Tyvärr ser baden i västerort ut på liknande sätt, från Ängbybadet och vidare väster ut. Kanaanbadet var en idyll för kanske 15 år sedan. Sedan min då 7-åriga dotter blev helt nersprungen av ett gäng blattar som spelade fotboll, killar typ 17 och uppåt, dom bara sprang omkull henne och rakt över, så går jag inte dit heller. Dessutom var dom djävligt otrevliga när jag sa till dom. Äldre gubbar från samma hottentottland stod och blängde hotfullt, dom fick som dom ville, vi gick därifrån också.
Hässelbystrandsbadet ser ut som lägereldarnas tid där tyghöljda högar vakar över rykande, illaluktande grillar i sådan mängd att röken ligger tät....
Citera
2019-06-26, 18:29
Medlem
Har nu läst DN:s kommentarsfält efter den publicerade nyheten om Blå Lagunen. Ovanligt många kommentarer borttagna av admin.... vilket förmodligen säger lika mycket som de borttagna kommentarerna i sig....
Citera
2019-06-26, 23:43
Avslutad
Så ser det ut på många bad i Stockholm bara invandrare som skräpar ner och använder engångsgrillar. Ser knappt en svensk i Stockholm längre. Trodde jag såg en svemsk familj men det var kritvita rumäner.
Citera
2019-06-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Så ser det ut på många bad i Stockholm bara invandrare som skräpar ner och använder engångsgrillar. Ser knappt en svensk i Stockholm längre. Trodde jag såg en svemsk familj men det var kritvita rumäner.

Tycker det är så överallt i Stockholm nuförtiden, inte bara på badplatserna. 25 % av Sveriges befolkning är första eller andra generationens invandrare. Men det dräller av invandrare överallt, känns som det alltid är mer än 50 % invandrare på gator och torg. Vasastan har klarat sig hyfsat. Södermalm är bedrövligt. Enda Svenskarna där är fyllon i grönvita kläder. Kommer man däremot in på kontor med tjänstemän så är det nästan bara svenskar och kanske någon välartad anpassad invandrare. Om de här som dräller på gatorna skötte sig vore det ok. Men jag blir lite ledsen varje gång jag ser det. De flesta invandrare är snälla men de är ofta så tragiskt sunkiga. Killarna är spänniga och har överdrivet kaxig attityd. Det finns några bra bad kvar, hoppas de får vara ifred. Tråkig utveckling.
Senast redigerad av Ang_rita 2019-06-28 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in