2019-06-14, 13:09
Avslutad
Jag få uppfattningen av att det bland dagens ungdom anses coolt att vara kriminell, i alla fall ute i orten där andelen blattar är hög. Hela "orten kulturen" går liksom ut på att skita i skolan, inte jobba, knarka, leva på bidrag, bränna bilar och bete sig som svin. Verkar dessutom som att brudarna dras till dessa drägg, visserligen mest blattebrudar, men ändå. Hur har det blivit så? Varför anses det mer "coolt" att vara kriminell och allmänt stökig än att utbilda sig, jobba och ha ett bra liv? Skulle man bli mer attraktiv hos brudar om man börjar misshandla folk, sälja tjack och elda polisbilar? Är detta mer attraktivt än att t.ex. vara högutbildad och ha ett jobb där man tjänar 30 000+ kronor? Eller är det bara för att dagens ungdom helt enkelt är uppfostrade så?
Citera
2019-06-14, 13:11
Medlem
nej men det är coolt att se kriminell ut även om man inte är det tycker jag.

Tror inte det handlar om att det är "coolt" som du och jag uppfattar det utan det de vill vara någon med likt makt som de yngre kidzen ser upp till och även kriminella i sin egen ålder fast med lägre rang. Det är givetvis en boost för sitt självförtroendet att andra visar respekt för dig och kanske är lite rädd för dig också. Det blir lite status att ha gjort en volta, lite som hos AA där de får medaljer för tid. Likadant är det för kriminella, ofta visar man upp sin tid med ryska tatueringar och där varje torn motsvarar tror det är 10 år på kåken, riktigt högt rankade har stjärnor och de ska visas extra respekt för.
Senast redigerad av Leksandbanan 2019-06-14 kl. 13:14.
Citera
2019-06-14, 13:38
Medlem
DrPwgyms avatar
99 % av befolkningen ser ner på kriminella och white trash som ej har varken jobb och dessutom ej kan bete sig.
Det är inte coolt att vara kriminell eller misslyckad
Citera
2019-06-14, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
99 % av befolkningen ser ner på kriminella och white trash som ej har varken jobb och dessutom ej kan bete sig.
Det är inte coolt att vara kriminell eller misslyckad

Bland svenskar är det säkert så. Dock får jag uppfattningen att många blattar i yngre tonåren ofta ser upp till äldre killar som sysslar med kriminalitet. De ser dem som någon sorts förebilder. Med tanke på hur mycket dödsskjutningar det förekommer i orten är det dock ganska konstigt att det är så. Varför välja en bana där man riskerar att bli mördad?
Citera
2019-06-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Bland svenskar är det säkert så. Dock får jag uppfattningen att många blattar i yngre tonåren ofta ser upp till äldre killar som sysslar med kriminalitet. De ser dem som någon sorts förebilder. Med tanke på hur mycket dödsskjutningar det förekommer i orten är det dock ganska konstigt att det är så. Varför välja en bana där man riskerar att bli mördad?
Jo så är det, man ser upp till de äldre och vill bli rekryterad och då måste man göra visa prov som visar man tillhör gänget, en skjutning av en som gänget ogillar eller känner hot av är bra exempel på att få en plats i det kriminella gänget.
Citera
2019-06-14, 14:18
Medlem
Är väl någon cool grej att va kriminell nu för tiden! Ända tills den dagen, då någon fullständigt bankar skiten ur dessa jävla drägg tills dom ligger på gatan, rent ner bajsade! Då ska folk helt plötsligt tycka synd om dom!
Citera
2019-06-14, 14:25
Medlem
TheJackets avatar
Bland blattar ja.
Citera
2019-06-14, 14:34
Medlem
Beror på vilken ras/art man tillhör. Bland de färgade och pigmenterade arterna verkar det lite åtråvärt och bland den vita arten betydligt mindre så, särskilt bland de germanska raserna.
Citera
2019-06-14, 14:46
Medlem
L.D.V.Ss avatar
Om det är så, så hoppas jag det vänder snart!
Citera
2019-06-14, 14:58
Medlem
dwgs avatar
De är väl "coolt" att va kriminell bland kriminella.
Normalt folk pissar på skiten.
Citera
2019-06-14, 15:01
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Jag få uppfattningen av att det bland dagens ungdom anses coolt att vara kriminell, i alla fall ute i orten där andelen blattar är hög. Hela "orten kulturen" går liksom ut på att skita i skolan, inte jobba, knarka, leva på bidrag, bränna bilar och bete sig som svin. Verkar dessutom som att brudarna dras till dessa drägg, visserligen mest blattebrudar, men ändå. Hur har det blivit så? Varför anses det mer "coolt" att vara kriminell och allmänt stökig än att utbilda sig, jobba och ha ett bra liv? Skulle man bli mer attraktiv hos brudar om man börjar misshandla folk, sälja tjack och elda polisbilar? Är detta mer attraktivt än att t.ex. vara högutbildad och ha ett jobb där man tjänar 30 000+ kronor? Eller är det bara för att dagens ungdom helt enkelt är uppfostrade så?

Definitivt i "orten'.

Du får fler brudar i orten på att glida runt i fina Merca bilen och med glocken i handen och rullen med rödingar på sätet och alla brorsor vill va som dig.

Plugga och sitta hemma e Svensson mesigt.
Citera
2019-06-14, 15:02
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bland blattar ja.

"orten".

Glocken i handen å glida runt i fina mercabilen.

Då e man ju coolaste katten i hela stan ju.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in