2019-06-14, 15:05
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Bland svenskar är det säkert så. Dock får jag uppfattningen att många blattar i yngre tonåren ofta ser upp till äldre killar som sysslar med kriminalitet. De ser dem som någon sorts förebilder. Med tanke på hur mycket dödsskjutningar det förekommer i orten är det dock ganska konstigt att det är så. Varför välja en bana där man riskerar att bli mördad?

Sådan är orten kulturen.
Inte alla växer upp i Villa och med pappa som spelar golf och mamma rider toto hästen.

Det är hackordningen i orten.
Citera
2019-06-14, 15:06
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Jag har tyckt att kriminalitet är coolt ända uppe i 30+åldern. Är 38 nu och tycker inte så längre.
Men jag tycker heller inte att plugga och jobba e coolt.Tycker det är rövslickeri och slaveri. Visst jobbar jag om jag måste, men COOLT för mej hade varit att vinna värsta fuck-off-summan på spel eller vara grym på att köpa och sälja och grym på nåt passive income.
Tjäna fett hemifrån på datan istället för att slava tillsammans med en massa analslickande okeydokeysvenssons.
Men, det är bara min åsikt.
Citera
2019-06-14, 15:15
Medlem
Flammarions avatar
Det korrekta svaret är att social status är "coolt".
Och vad som är social status varierar från grupp till grupp.
Av naturliga skäl så är kriminaliteten kanske den enklaste branchen att komma in i för en kille från orten som vill göra karriär.
Citera
2019-06-14, 15:19
Medlem
EnGodForlorares avatar
Det finns ett talesätt som lyder Sveriges snyggaste kvinnor sitter i väntrummet på Hall. Jag hörde det nån gång på 70-talet. Så, ja, att vara kriminell har varit "coolt" hur länge som helst.
Citera
2019-06-14, 15:21
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Skulle man bli mer attraktiv hos brudar om man börjar misshandla folk, sälja tjack och elda polisbilar? Är detta mer attraktivt än att t.ex. vara högutbildad och ha ett jobb där man tjänar 30 000+ kronor? Eller är det bara för att dagens ungdom helt enkelt är uppfostrade så?

Brudar är intresserade av pengar och social status. Hur du skaffar dig detta som kille beror ju på vilka möjligheter du har. En blatte från Rinkeby kanske inte klarar att ta den akademiska vägen till pengar och social status. Så vad återstår? Kriminalitet.
Citera
2019-06-14, 15:27
Medlem
hakro807s avatar
Tja, vad är häftigast - jobba som spärrvakt för 19 000 kr/månad eller hitta mindre legitima sätt att tjäna pengar på? Kunna jobba några timmar i veckan, kunna blåsa 10 000:- på en utekväll utan att ens fundera över det, köra exklusiva bilar köpta för en skitsumma för att tidigare ägaren hade en knarkskuld till dig etc. Klart som fasen det är coolare att vara kriminell. Sedan är det ju inte långsiktigt hållbart, men under några år fungerar det ju.
Citera
2019-06-14, 15:42
Medlem
Tydligen är det så i nya Sverige,
landet gud glömde till förmån för massimportens kortlivade kungar
inbjudna av svagsinta politiker befriade från allt ansvar!
Så visst är det "colt",
det vet alla likgiltiga observatörer med synen i behåll!
Citera
2019-06-14, 15:54
Avslutad
Finns det några invandrartjejer här som kan uttala sig? Är det attraktivt och sexigt med killar som springer omkring med pistol och skjuter ihjäl varandra och bränner bilar och säljer tjack? Skulle ni kunna leva i en relation med en sådan människa?

Vad gäller för er svenska tjejer, blir ni mer kåta av kriminella drägg än en vanlig Svensson med hederliga jobb?
Citera
2019-06-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bland blattar ja.

...och nynazister...
Citera
2019-06-14, 17:16
Medlem
Redivivuss avatar
Primitiva apor, dvs rasligt lågt stående utomeuropeiskt invandrarpack med lågt IQ, vet inte bättre. Illasinnande och fulla av all korruption och skit.
Citera
2019-06-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
De är väl "coolt" att va kriminell bland kriminella.
Normalt folk pissar på skiten.

Första vettiga svaret, diskussionen bör handla om varför vissa söker en kriminell livsstil.
Citera
2019-06-14, 23:50
Medlem
Brudar har alltid gillat farliga snubbar. Brudar utgör ju nästan hälften av befolkningen så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in