2020-07-12, 14:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Återkom när han insett att Arsenal är ett mittenlag.

Cas-dom imorgon. Sista spänningen på väg att dö ut i ligan nu.

Bottenstriden känns klar i teorin - det blir Villa, Bournemouth och redan klara Norwich som åker. CL så beror det helt på morgondagen - om City blir avstängda så blir det Chelsea, United och Leicester som gör Liverpool sällskap i CL. Om inte borde United kunna sätta sig i pole position imorgon kväll. EL-platserna... ärligt, bara de närmast sörjande som bryr sig. Vore stort för Burnley och Sheffield om de kommer ut i europa. Spurs och Gunners, vill de ens spela EL? Vill vi andra att de spelar där? Tar energi från ligan och gör det svårare att komma högt nästa säsong... kanske lika bra att de får den ryggsäcken så de inte kan börja ta in på Liverpool. Ja jag vet, de är mil ifrån, United och Chelsea är Liverpools verkliga hot, men ju färre topplag som slåss om det, desto större chans för titel på titel för mitt lag.
1. Arsenal har mer fans över hela världen än vad Liverpool har, vi är dessutom - enligt Forbes lista även en rikare klubb än vad Liverpool är. Om det är några som ska vara tysta om hur andra klubbar presterar så är det verkligen Liverpool-maffian, eftersom att ni var en mellanmjölk klubb som mislyckades totalt i 25+ år.

2. Långt ifrån klart att Bournemouth och Villa följer Norwich med ner i championship nästa säsong, Watford har ett tuffare spelschema kvar än vad både Villa och the Cherries har. Annars så är det lite lustigt att en Liverpool fan (även en plastfan) hackar ner på EL när man minns hur Liverpool fans firade när de vann UEFA-Cupen 2001.. lol. Nästa säsong kommer att bli mkt, mkt jämnare än vad årets upplaga har varit, och jag förväntar ett tight race mellan City, Liverpool, United och Chelsea om titeln - Arsenal ligger atm för långt bakom till att kunna utmana. Jag gissade Liverpool skulle vinna titeln i 19-20, och jag gissar nu att City kommer att vinna titeln i 20-21.
Citera
2020-07-12, 14:27
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Problemet är att Mourinho fortfarande (nåja) får jobb i toppklubbar. Han skulle nog fungera bra i någon mellanklubb ännu, eller i en storklubb i en lite mindre liga. Eller kanske vara förbundskapten? Men det passar inte hans självbild troligen. Men att han fortfarande får dessa jobb är iofs skickligt av honom att upprätthålla bilden av sig själv. Många inkl. han själv tycks ha svårt att inse att tiden har sprungit ifrån honom, iaf på den allra högsta nivån.

Problemet med Mou var/är att i takt med framgångarna blev allt annat överskuggat av drivet att odla sin persona. Tänk om han lagt lika mycket energi på taktik/träning som att framställa sig själv.
Han är fotbollens svar på Alexander Bard.
Citera
2020-07-12, 14:30
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nästa säsong kommer att bli mkt, mkt jämnare än vad årets upplaga har varit, och jag förväntar ett tight race mellan City, Liverpool, United och Chelsea om titeln - Arsenal ligger atm för långt bakom till att kunna utmana.

Fast hur vill du ha det? Du gjorde ju en tråd om att MU är nya dekisklubben och har några mörka säsonger framför sig, där du även slog fast i varje inlägg att Arsenal ligger bättre till för framtiden och kommer prestera bättre än MU - som har sämsta tränaren i PL enligt dig själv. Nu ska helt plötsligt MU utmana om PL titeln medans Arsenal "ligger långt bakom"...
Citera
2020-07-12, 14:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast hur vill du ha det? Du gjorde ju en tråd om att MU är nya dekisklubben och har några mörka säsonger framför sig, där du även slog fast i varje inlägg att Arsenal ligger bättre till för framtiden och kommer prestera bättre än MU - som har sämsta tränaren i PL enligt dig själv. Nu ska helt plötsligt MU utmana om PL titeln medans Arsenal "ligger långt bakom"...
Tror inte United kommer att utmana om titeln, men att de kommer att vara där uppe (top 3-4). Och att det kommer att bli jämnare nästa säsong. Lite skilnad
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-12 kl. 14:39.
Citera
2020-07-12, 14:43
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Återkom när han insett att Arsenal är ett mittenlag.

Cas-dom imorgon. Sista spänningen på väg att dö ut i ligan nu.

Bottenstriden känns klar i teorin - det blir Villa, Bournemouth och redan klara Norwich som åker. CL så beror det helt på morgondagen - om City blir avstängda så blir det Chelsea, United och Leicester som gör Liverpool sällskap i CL. Om inte borde United kunna sätta sig i pole position imorgon kväll. EL-platserna... ärligt, bara de närmast sörjande som bryr sig. Vore stort för Burnley och Sheffield om de kommer ut i europa. Spurs och Gunners, vill de ens spela EL? Vill vi andra att de spelar där? Tar energi från ligan och gör det svårare att komma högt nästa säsong... kanske lika bra att de får den ryggsäcken så de inte kan börja ta in på Liverpool. Ja jag vet, de är mil ifrån, United och Chelsea är Liverpools verkliga hot, men ju färre topplag som slåss om det, desto större chans för titel på titel för mitt lag.

i gunners fall hur ska man annars finasiera mustafis nya kontrakt som det ryktas att han ska skriva pa
Citera
2020-07-12, 14:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Problemet med Mou var/är att i takt med framgångarna blev allt annat överskuggat av drivet att odla sin persona. Tänk om han lagt lika mycket energi på taktik/träning som att framställa sig själv.
Han är fotbollens svar på Alexander Bard.
Hatade verkligen under tiden när han var i Chelsea, men började att gilla JM mer och mer när han var pundit (efter att han fick sparken av MU), då såg man en annan sida av honom. Tycker han har blivit mer ödmjuk på senare år.

Citat:
Ursprungligen postat av Aron
i gunners fall hur ska man annars finasiera mustafis nya kontrakt som det ryktas att han ska skriva pa
Var du tvungen att skriva detta?
Citera
2020-07-12, 15:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
1. Arsenal har mer fans över hela världen än vad Liverpool har, vi är dessutom - enligt Forbes lista även en rikare klubb än vad Liverpool är. Om det är några som ska vara tysta om hur andra klubbar presterar så är det verkligen Liverpool-maffian, eftersom att ni var en mellanmjölk klubb som mislyckades totalt i 25+ år.

2. Långt ifrån klart att Bournemouth och Villa följer Norwich med ner i championship nästa säsong, Watford har ett tuffare spelschema kvar än vad både Villa och the Cherries har. Annars så är det lite lustigt att en Liverpool fan (även en plastfan) hackar ner på EL när man minns hur Liverpool fans firade när de vann UEFA-Cupen 2001.. lol. Nästa säsong kommer att bli mkt, mkt jämnare än vad årets upplaga har varit, och jag förväntar ett tight race mellan City, Liverpool, United och Chelsea om titeln - Arsenal ligger atm för långt bakom till att kunna utmana. Jag gissade Liverpool skulle vinna titeln i 19-20, och jag gissar nu att City kommer att vinna titeln i 20-21.

1. Och ändå är Arsenal ett mittenlag som slåss för Europa League. Att Liverpool trots sämre förutsättningar lyckas fullkomligt dominera England och världen är än mer imponerande! Tack för att du uppmärksammar denna detalj som gör Liverpools bedrift än mer imponerande, och Arsenals permanenta fiasko-tillstånd än mer svårförståeligt.

2. Inte helt klart nej, men Villa och Bournemouth har varit helt hopplösa efter omstarten. Att de ska ta in 7p (eller målskillnaden) på 4 matcher förefaller osannolikt. Problemet med bottenlag är att de inte vinner särskilt många fotbollsmatcher. Jag tror inte på några rockader i det läge vi ser nu. Ur ett neutralt perspektiv är det roligare med strid på kniven, det är inte vad vi har just nu.
Citera
2020-07-12, 15:32
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Citat:
Tror inte heller att Liverpool tar hem det, gissar att det blir antingen Leicester eller Man City.

Hur var det du gissade egentligen?
Citera
2020-07-12, 15:42
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Hmm.. what?

Du tycker inte att detta är imponerande siffror för en anfallare mot ett av topplagen i PL?

Hmmm, inte riktigt säker på om jag vill kalla Reds för ett topplag under hela den period som Drogba spelade i CFC. Första halvan av hans tid i CFC var vi absolut ett topplag men andra halvan när vi ideligen hamnade på sjunde-åttonde plats så skulle inte jag kalla oss för ett topplag, snarare ett mediokert mittenlag som det inte var allt för svårt att göra mål på.

Sedan vet jag inte riktigt var du fått dina siffror ifrån. Transfermakt redovisar "bara" 11 mål för Drogba mot Reds.

https://www.transfermarkt.com/didier-drogba/bilanzdetails/spieler/3924/plus/1/gegner/31
Citera
2020-07-12, 15:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

buuuuuuuuuuuuuurn
Citera
2020-07-12, 15:59
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:

😂 Generalpsyk är verkligen flashbacks största troll.
Citera
2020-07-12, 16:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jag drev med dig och vissa andra att Leicester skulle vinna titeln....... Eftersom att det var ganska så underhållande
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-12 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in