Citat:
1. Arsenal har mer fans över hela världen än vad Liverpool har, vi är dessutom - enligt Forbes lista även en rikare klubb än vad Liverpool är. Om det är några som ska vara tysta om hur andra klubbar presterar så är det verkligen Liverpool-maffian, eftersom att ni var en mellanmjölk klubb som mislyckades totalt i 25+ år.Återkom när han insett att Arsenal är ett mittenlag.
Cas-dom imorgon. Sista spänningen på väg att dö ut i ligan nu.
Bottenstriden känns klar i teorin - det blir Villa, Bournemouth och redan klara Norwich som åker. CL så beror det helt på morgondagen - om City blir avstängda så blir det Chelsea, United och Leicester som gör Liverpool sällskap i CL. Om inte borde United kunna sätta sig i pole position imorgon kväll. EL-platserna... ärligt, bara de närmast sörjande som bryr sig. Vore stort för Burnley och Sheffield om de kommer ut i europa. Spurs och Gunners, vill de ens spela EL? Vill vi andra att de spelar där? Tar energi från ligan och gör det svårare att komma högt nästa säsong... kanske lika bra att de får den ryggsäcken så de inte kan börja ta in på Liverpool. Ja jag vet, de är mil ifrån, United och Chelsea är Liverpools verkliga hot, men ju färre topplag som slåss om det, desto större chans för titel på titel för mitt lag.
Cas-dom imorgon. Sista spänningen på väg att dö ut i ligan nu.
Bottenstriden känns klar i teorin - det blir Villa, Bournemouth och redan klara Norwich som åker. CL så beror det helt på morgondagen - om City blir avstängda så blir det Chelsea, United och Leicester som gör Liverpool sällskap i CL. Om inte borde United kunna sätta sig i pole position imorgon kväll. EL-platserna... ärligt, bara de närmast sörjande som bryr sig. Vore stort för Burnley och Sheffield om de kommer ut i europa. Spurs och Gunners, vill de ens spela EL? Vill vi andra att de spelar där? Tar energi från ligan och gör det svårare att komma högt nästa säsong... kanske lika bra att de får den ryggsäcken så de inte kan börja ta in på Liverpool. Ja jag vet, de är mil ifrån, United och Chelsea är Liverpools verkliga hot, men ju färre topplag som slåss om det, desto större chans för titel på titel för mitt lag.
2. Långt ifrån klart att Bournemouth och Villa följer Norwich med ner i championship nästa säsong, Watford har ett tuffare spelschema kvar än vad både Villa och the Cherries har. Annars så är det lite lustigt att en Liverpool fan (även en plastfan) hackar ner på EL när man minns hur Liverpool fans firade när de vann UEFA-Cupen 2001.. lol. Nästa säsong kommer att bli mkt, mkt jämnare än vad årets upplaga har varit, och jag förväntar ett tight race mellan City, Liverpool, United och Chelsea om titeln - Arsenal ligger atm för långt bakom till att kunna utmana. Jag gissade Liverpool skulle vinna titeln i 19-20, och jag gissar nu att City kommer att vinna titeln i 20-21.