2020-03-05, 19:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Klopp är inge rolig när det inte fungerar...

Leicester kryss: klagar på snö
Wolves förlust: klagar på vinden
West Brom kryss: klagar på planen
Chelsea förlust: klagar på bollen
Verkar som att någon propp går i skallen på kloppen när han förlorar. Nu sitter han och grinar över att få en fråga om corona. "varför ska jag uttala mig om sådant som virus och politik?" Det var inte länge sen han snackade om att Brexit inte borde bli av eller vem som är president i USA.
Citera
2020-03-05, 20:53
Moderator
zanteras avatar
Håller med om Klopp men det gäller väl i princip alla topp-tränare? Se på Pep's intervjuer denna säsongen jämfört med förra eller förr-förra t.ex. Eller på Ferguson efter en match där MU inte fick en straff i 90e minuten. Mourinho som gjort allt från att hänga ut spelare i intervjuer till att peta folk i ögonen vid sidlinjen osv.

Visst, finns väl några undantag som Wenger som alltid verkade ha någon sorts "vi vinner ihop vi förlorar ihop" mentalitet men typ alla vinnarskallar som vill vinna mer än något annat blir också jäkligt sura och griniga i motgång.
Citera
2020-03-05, 20:55
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Visst, finns väl några undantag som Wenger som alltid verkade ha någon sorts "vi vinner ihop vi förlorar ihop" mentalitet men typ alla vinnarskallar som vill vinna mer än något annat blir också jäkligt sura och griniga i motgång.
Say what...?

Wenger kunde ju vara extremt enögd och partisk efter förluster... ofta var det domarnas fel

Edit; det är nog som du säger, de allra flesta tränarna har nog svårt att hålla huvudet kallt när det går dem emot
Senast redigerad av gato12 2020-03-05 kl. 21:04.
Citera
2020-03-05, 21:19
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Say what...?

Wenger kunde ju vara extremt enögd och partisk efter förluster... ofta var det domarnas fel

Edit; det är nog som du säger, de allra flesta tränarna har nog svårt att hålla huvudet kallt när det går dem emot

Ja du har en poäng, men känns som det bekräftar tesen ännu mer.
Citera
2020-03-05, 21:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Du är speciell, så du kan ju också sett grejer som ingen annan har sett. För mitt intryck är att Liverpool supporters har skitit i erat rekord i en väldigt hög utsträckning. Personligen skiter jag i vilket, bara Liverpool tar titlar så räcker det för mig.

Jag vet att jag inte borde gå in i någon djupare debatt med dig för det är visat sen tidigare att det är slöseri med tid. Arsenal är inte NÄRA Liverpool när det kommer till titlar, därför är man ingenstans nära vara Englands största klubb. Ni kan ha en arena som är större och mer fans, men när det kommer till titlar och fotbollshistoria är ni ett skämt att jämföra med Liverpool.

Förutom att Liverpool har mest betydande titlar i England, har man även en historisk som få klubbar har. Allt från negativt till positivt. Anfield, The Kop. Casual kulturen som började med Liverpool supportrar. Hillsbrough, Heysel m.m.
På vilket vis är jag speciell egentligen? Du har kanske inte märkt det men ett ton med Liverpool fans och f.d. liverpool spelare började att kaxa sig redan i september att de skulle kopiera Arsenals invincible säsong.. också detta snacket om att årets Liverpool är det bästa laget i PL historien är bara löjlgt.

Arsenal är möjligens inte "nära" Liverpool när det gäller titlar, men Arsenal är fortfarande en mer historisk och ädlad klubb än vad Liverpool är.
Citera
2020-03-05, 21:50
Medlem
Razouls avatar
FA förbjuder nu handskakningarna innan match pga coronaviruset. Lagen ska helt enkelt gå förbi varandra.

Och sen 90 minuter kontaktsport...
Citera
2020-03-06, 04:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det är bara se det roliga i det och veta att ens egna lag gör något överjävligt bra när EN förlust i ligan i en egentligen helt oviktig match kan få denna reaktionen från motståndarna

Så är det ju absolut, reaktionen säger så mycket. Det är väl det som är min poäng också, att vore det min klubb/mina supportrar som ger motståndarna den sortens reaktion på en i sammanhanget ganska betydelselös förlust, då hade jag varit irriterad. Men nu ska jag släppa den bollen

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Verkar som att någon propp går i skallen på kloppen när han förlorar. Nu sitter han och grinar över att få en fråga om corona. "varför ska jag uttala mig om sådant som virus och politik?" Det var inte länge sen han snackade om att Brexit inte borde bli av eller vem som är president i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Håller med om Klopp men det gäller väl i princip alla topp-tränare? Se på Pep's intervjuer denna säsongen jämfört med förra eller förr-förra t.ex. Eller på Ferguson efter en match där MU inte fick en straff i 90e minuten. Mourinho som gjort allt från att hänga ut spelare i intervjuer till att peta folk i ögonen vid sidlinjen osv.

Vi tar det en sista gång:

En managers jobb är att bullshitta

Nåja. Inte hela jobbet såklart. Men i möten med media, är managerns fokus t.ex.:

* Skydda sina spelare
* Hylla sina spelare
* Hålla ägarna/spelarna/fansen glada
* Sätta agendan - vad vill vi att folk pratar om, respektive vad vill vi INTE prata om

De är som politiker. De har ett mål och en agenda att föra ut. En manager som är för ärlig och rak blir inte långvarig i jobbet. Kolla på Sarri och hans kommentarer under tiden i Chelsea. Rak och ärlig, vilket bara skapade problem för honom och klubben. Blev impopulär och ersatt.

De går en balansgång mellan ärlighet och agendasetting. För mycket av det ena, sura fans/spelare/ägare och sparken. För mycket av det andra, deluded Brendan.

Vad är lärdomen här? Att inte ta managers på för stort allvar när de säger saker. All in the game.
Citera
2020-03-06, 09:13
Medlem
Citat:
Skillnaden på Klopp och Pep är att den ena vill gå för allt.

Men sen när liverpool fansen vill visa att de är större än United blandar de in ''cuper som inte räknas'' aka musse pigg cupar.

Och nu när man förlorat 3? matcher på rad och skyller på att man saknar Jordan Och sedan skrattat åt när man själv saknat Laporte hela säsongen.

Jag vet att jag skrev att saknas verkligen Henderson så mycket! Som sagt skador drabbar alla lag.
Under säsongen har Alisson, Fabinho och nu Henderson varit skadade.

Hela tiden skylla på Laporte skadad. Det blir ganska löjligt. City har som lag inte varit lika starkt denna säsong. Det hänger inte bara på skadan på Laporte.
Undanflykter är alltid bra att hänge sig åt. Skador och ligan är inte lika konkurrenskraftig denna säsong!!!
Citera
2020-03-06, 14:43
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Angående Laportes skada tror jag inte att avsaknaden av en mittback i sig, om än en stor förlust, inte är hela sanningen. Att Fernandinho flyttas på gör att laget försvagas på två positioner istället för en. Men Pep som har oändligt mer koll på sin trupp anser att det har varit bästa lösningen och det är ju det enda som i slutändan betyder något.

När det kommer till fans som beter eller uttrycker sig dåligt så är det oftast de som sticker ut man märker. För många tar det emot att berömma motståndarfans eller lag.

Edit 2: Alisson ska ha skadat sig på träning och missar åtminstone matchen mot Bournemouth och Atlético.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2020-03-06 kl. 14:56.
Citera
2020-03-06, 15:47
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ganska trött analys? Vilka topptränare är inte dåliga förlorare och skyller på omständigheter? Därför dom är där dom är.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
På vilket vis är jag speciell egentligen? Du har kanske inte märkt det men ett ton med Liverpool fans och f.d. liverpool spelare började att kaxa sig redan i september att de skulle kopiera Arsenals invincible säsong.. också detta snacket om att årets Liverpool är det bästa laget i PL historien är bara löjlgt.

Arsenal är möjligens inte "nära" Liverpool när det gäller titlar, men Arsenal är fortfarande en mer historisk och ädlad klubb än vad Liverpool är.

Börjar misstänka att du är någon form av konstprojekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Angående Laportes skada tror jag inte att avsaknaden av en mittback i sig, om än en stor förlust, inte är hela sanningen. Att Fernandinho flyttas på gör att laget försvagas på två positioner istället för en. Men Pep som har oändligt mer koll på sin trupp anser att det har varit bästa lösningen och det är ju det enda som i slutändan betyder något.

När det kommer till fans som beter eller uttrycker sig dåligt så är det oftast de som sticker ut man märker. För många tar det emot att berömma motståndarfans eller lag.

Edit 2: Alisson ska ha skadat sig på träning och missar åtminstone matchen mot Bournemouth och Atlético.

Ja nu kommer oturen på en gång, Alisson skada och Keitas brorsa (eller kusin) verkar ha dött. För den killen blåser det alltid motvind.
Citera
2020-03-06, 23:02
Medlem
Tenedors avatar
Citat:

Har du citat på det? Jag som Liverpoolfan har inte hört Klopp prata om något av det där...

Jag gillade City som klubb när jag växte upp, men helvete så svårt Qatar-fansen gör det.
Citera
2020-03-07, 08:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Har du citat på det? Jag som Liverpoolfan har inte hört Klopp prata om något av det där...
Han har nämnt åtminstone några av de nämnda orsakerna som faktorer som gjort det svårspelat. Så alla kan vara sanna. "Klagandet" är egentligen inte så speciellt. Det som stör en del är Klopps rykte som en charmig snubbe som alltid är glad och positiv när han är precis som många andra. I övrigt, läs EnLitenFrys senaste inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in