2019-06-11, 16:56
Medlem
MonkMans avatar
Hej, jag star med ena foten i hallen för att köpa en lägenhet i Tyskland. Nagon som gjort detta och kan dela med sig av nagra saker men bör halla i huvudet? Andra tips som är speciella just för Tyskland? Staden är Berlin. Jag är inte stressad utan kan jobba relativt langsamt med detta. Vill bara ha nagra sköna tips.

Danke
Citera
2019-06-11, 17:19
Medlem
70-talsfilms avatar
Är en flitig Berlinresenär. Tycker staden har blivit sunkig och tråkig. Berlinarna har dessutom blivit otrevliga. Hade nog valt att köpa i ett annat land.
Citera
2019-06-11, 17:51
Bannlyst
Är inte Berlin en turkisk stad numera, med ungefär 70% av befolkningen bestående av muslimska turkar? Varför vill du bo bland turkar?
Citera
2019-06-11, 18:05
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskaperse
Är inte Berlin en turkisk stad numera, med ungefär 70% av befolkningen bestående av muslimska turkar? Varför vill du bo bland turkar?

Därför att kebaben kostar 4 euro.
Citera
2019-06-11, 18:17
Medlem
MonkMans avatar
Berlin är chill som fan. Jag ÄLSKAR att bo här och kommer vilja göra det väldigt länge har jag och tjejen kommit underfund med. Men, jag fattar varför vissa kanske tycker annorlunda. Berlin funkar inte för alla. Manga säger att det var bättre förr här men jag tycker att det bara blir bättre och bättre da jag inte riktikt gillar "hippie"-viben direkt och gillar när det är lite mera uppstyrt. Berlin börjar sakta men säkert "växa upp"

Bott här i ca 5 ar nu och det börjar bli dax att investera. Innan har jag vart ganska inställd pa att bo i Italien och leva mitt liv där men av nagra ganska dryga annledningar funkar inte det. Iallfall inte nu och det är inget land jag vill tippa in mina cash i heller. Aja, om nagon har nagot bra tips sa är det bara skriva.
Senast redigerad av MonkMan 2019-06-11 kl. 18:20.
Citera
2019-06-11, 18:32
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Aja, om nagon har nagot bra tips sa är det bara skriva.

Iberiska halvön, förslagsvis Portugal.
Citera
2019-06-11, 18:35
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Iberiska halvön, förslagsvis Portugal.

Haha, jag menar tips om att köpa i Berlin saklart. Jag bor redan här som jag skrev precis och kommer bli kvar här. Har hela mitt liv här nu, börjar komma i det stadiet i livet da det är dax att köpa och har pengarna till att göra det.
Citera
2019-06-11, 18:40
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Haha, jag menar tips om att köpa i Berlin saklart. Jag bor redan här som jag skrev precis och kommer bli kvar här. Har hela mitt liv här nu, börjar komma i det stadiet i livet da det är dax att köpa och har pengarna till att göra det.

Menar du tips om var i Berlin du ska köpa bostad? Jag brukar vara mycket i Wedding. Billiga butiker och restauranger.
Citera
2019-06-11, 18:44
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Menar du tips om var i Berlin du ska köpa bostad? Jag brukar vara mycket i Wedding. Billiga butiker och restauranger.

Nej....inte om vart. Utan mer om nagon har gatt igenom processen att göra det. Det är ganska meckigt med notarie och advokater och banker och avgifter och bostadsföreningar och en helvetes masssa byrakrati. En jävla djungel. Jag har de sista manaderna börjat sätt mig in i det, skaffat en egen revisor, vart pa 4 möten pa banken och ja, börjat nysta i det helt enkelt. Om nagon har nagra bra tips OM DET sa fa de gärna skriva i traden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in