Vad vet vi om Emma Frans som larmar mot faktaresistens och mycket annat?
Hon har på senare tid fått ta mycket plats i det offentliga rummet
Citat:
Doktor i epidemiologi. Emma Frans forskar vid Karolinska institutet, undervisar i vetenskaplig metodik och medverkar regelbundet i SvD – bland annat i Vetenskapskollen där hon granskar populära påståenden för att med hjälp av den senaste forskningen nå en slutsats i hur vi bör förhålla oss till dem på en skala från falskt till sant. https://www.svd.se/av/emma-frans
Hon är bara ännu en propagandakanal i dagens regim, brukar dyka upp hos vänsterextremisterna filip & fredrik ibland.
Garanterat redan köpt av staten för att ljuga fram forskning anpassad för politiska ändamål.
Hon sitter med som "forskare" och/eller "expert" regelbundet i Svt:s morgonprogram. I princip oavhängigt ämne som skall avhandlas. Hon förefaller i o f s vara en bra person, men att vara expert/forskare inom så många olika fält och ämnesområden gör mig aningen tveksam till hur djupgående kunskaperna är... (skall utläsas skeptisk).
Hon sitter med som "forskare" och/eller "expert" regelbundet i Svt:s morgonprogram. I princip oavhängigt ämne som skall avhandlas. Hon förefaller i o f s vara en bra person, men att vara expert/forskare inom så många olika fält och ämnesområden gör mig aningen tveksam till hur djupgående kunskaperna är... (skall utläsas skeptisk).
Ännu en gränslös människa med oproportionerlig självbild. Trist att forskning missbrukas.
Emma Frans svarar – kan man bli kär vid första ögonkastet?
Nytt för den sjätte säsongen är att forskaren Emma Frans medverkar för att vägleda paren. I Morgonstudion ger forskaren Emma Frans svar på några sanninger och myter om kärlek, bland annat om kärlek vid första ögonkastet finns på riktigt.
– Kärlek vid första ögonkastet finns, men det är kanske ofta baserat på osäker data, säger Emma Frans.
Emma Frans är enligt mej en person som läst sej till en titel.
Detta är egentligen inte speciellt svårt.
Hon har medvetet lyckats ta sej in i mediavärlden bland miljövurmare och globalister.
Genom att skriva nedsättande om bl.annat Trump och SD har hon tagit större kliv inom vänsterkåren. Detta är ju ett "måste" för att bli legitimerad.
Hon skriver kryptiska (ibland riktigt korkade) inlägg på twitter, antagligen för att skapa debatt.
Hennes styrka tror jag ligger i att verbalt slicka PK maffian medhårs.
Att hon är från Uppsala behöver väl knappast nämnas..
Jag retar mej ofta på hennes språkbruk. Ex.vis det heter inte: -" Nej men så är det.. Det heter: -"Ja så är det"..
Senast redigerad av Hemi57 2020-03-14 kl. 11:49.
Anledning: felstavat
Snacka om att damen är allsidig. Just nu pratar hon om bilar med Bosse bildoktorn i P4. Häromdagen var hon expert på coronavruset i TV4. Skall sanningen fram så är hon nog mest med för att hon är vältalig.