• 1
  • 2
2019-06-09, 17:45
Medlem
Är det bara jag som vill avsluta livet men samtidigt är för rädd för att dö?
Har stött på självmordsbenägna, men inte som känner som jag, alltså färdig med livet men för rädd för att dö.
Är jag ensam eller finns det kanske fler här?
Citera
2019-06-09, 17:48
Bannlyst
Jag har det precis som du. Vad göra? Dödan kanske inte e så illa ändå när först man e där.
Citera
2019-06-09, 17:53
Medlem
ClickBaits avatar
Nu är det ju sommar, gå ut i solen och känn hur värmen gör dig glad. Gå och gymma och skaffa en hobby eller ett arbete du tycker om. Om man ändå har blivit född tycker jag att man åtminstone kan försöka njuta av livet.

Jag har också känt att jag velat dö, men inte haft bollar till att göra det. Glad är jag att jag inte vågade ta livet av mig, för nu är livet mycket ljusare.

En dag i taget och blicka framåt!
Citera
2019-06-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Jesus är vägen, sanningen och livet.
Kan Jesus ge mig de viktigaste åren i en människas liv, 15 till 30 som jag gick miste om? Om inte, så är Jesus ingen lösning för mig.
Citera
2019-06-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Nu är det ju sommar, gå ut i solen och känn hur värmen gör dig glad. Gå och gymma och skaffa en hobby eller ett arbete du tycker om. Om man ändå har blivit född tycker jag att man åtminstone kan försöka njuta av livet.

Jag har också känt att jag velat dö, men inte haft bollar till att göra det. Glad är jag att jag inte vågade ta livet av mig, för nu är livet mycket ljusare.

En dag i taget och blicka framåt!
Sommaren är ju som värst, då du ser alla lyckliga människor som har det du saknar, speciellt tonåringarna som gör det jag inte fick göra och aldrig kan göra.
För att inte tala om all prestationsångest, ännu en sommar passerar innan jag hinner resa iväg någonstans och nästa sommar är man ännu mer rutten både fysiskt och psykiskt.
Näe, fy fan, sommaren hade kunnat vänta sex månader till.
Citera
2019-06-09, 18:06
Medlem
Finns ingenting att vara rädd för, när du dör återgår du till samma icke-existens som du befann dig i innan du var född.

Dock verkar dina skäl att vara missnöjd med livet svaga. Hade man en trist ungdom så försöker man väl kompensera för det i vuxen ålder, inte ger upp.
Citera
2019-06-09, 18:15
Medlem
ClickBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Sommaren är ju som värst, då du ser alla lyckliga människor som har det du saknar, speciellt tonåringarna som gör det jag inte fick göra och aldrig kan göra.
För att inte tala om all prestationsångest, ännu en sommar passerar innan jag hinner resa iväg någonstans och nästa sommar är man ännu mer rutten både fysiskt och psykiskt.
Näe, fy fan, sommaren hade kunnat vänta sex månader till.

Vadå, knulla? Fick du inte knulla eller kunde du inte? Knulla nu då! Är man mellan 30 och 40 kan man knulla allt mellan 20 och 60! Du har en större marknad nu än när du var 20.
Resa kostar inte mycket. Kolla weekends i Europa, några hundra till ett par tusen endast. Sånt har alla råd med om man har ett jobb.
Sluta deppa nu och försök göra ditt liv bättre.
Börja träna och ät nyttigt om du tycker att du är ful. Klart som fan man inte blir snyggare om man låter sin kropp förfalla. Gör förändringar i ditt liv så blir det bättre, men gör du inget så händer givetvis ingenting. Kom igen, ryck upp dig!
Citera
2019-06-09, 18:45
Medlem
Du är inte ensam. Allt elände har gått så långt nu att det inte finns någonting tänkbart som driver och motiverar mig. Men först vill jag veta vad som händer efter döden. Är rädd att det kommer bli värre än vad det är nu bara. Hade jag vetat med all säkerhet att det blir som när man sover typ, alltså ingenting, så hade jag gjort det för länge sedan.
Citera
2019-06-09, 18:45
Medlem
Det är väl inte du som ska bestämma det.
Din tid har uppenbarligen inte kommit.
Är du rädd för att dö är du inte redo heller.
Du hamnar kanske där du inte önskar.
Citera
2019-06-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Du är inte ensam. Allt elände har gått så långt nu att det inte finns någonting tänkbart som driver och motiverar mig. Men först vill jag veta vad som händer efter döden. Är rädd att det kommer bli värre än vad det är nu bara. Hade jag vetat med all säkerhet att det blir som när man sover typ, alltså ingenting, så hade jag gjort det för länge sedan.
Ja mördar man så är det ju synd...
Du kan hamna i mörkret för evigt.
Sök Ljuset istället!
Citera
2019-06-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Finns ingenting att vara rädd för, när du dör återgår du till samma icke-existens som du befann dig i innan du var född.

Dock verkar dina skäl att vara missnöjd med livet svaga. Hade man en trist ungdom så försöker man väl kompensera för det i vuxen ålder, inte ger upp.
Och det vet du...?
Jag vet att Gud finns för har träffat Gud.
Så akta dig du för att påstå nåt du har noll erfarenhet av..
Citera
2019-06-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Kan Jesus ge mig de viktigaste åren i en människas liv, 15 till 30 som jag gick miste om? Om inte, så är Jesus ingen lösning för mig.
Han ger dig Evigt Liv.
Det är rätt mycket bättre än 15 futtiga år på jorden...
Vad är det som bekymrar dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in