Citat:
Ursprungligen postat av
speedygonsalez
Hej, satt 2015-2017 rättspsyk i lite mer än 2 år för ett par misshandlar, bl a på en knekt och vid ett annat tillfälle på krogen.
Fick rättspsykiatrisk vård pga tidigare drogutlösta psykoser. Jag sa efter ca halva tiden där att mina räkningar slutat komma och att de bör kolla upp detta, vilket personal sa att de skulle.
Efter jag muckat kom en räkning i brevlådan på mer än 30 000SEK.
Ringde rättspsyk och frågade om de mindes att jag berättat att räkningarna slutat komma (då man själv ej styr sin post där inne är det deras ansvar) De hade de glömt.
Hade 10 dagar på mig att betala räkningen.
Tycker ni detta är rätt?
MVH speedy
Nej jag tycker INTE att det här är rätt på långa vägar.
Brukar förövrigt man inte ha möten om sådant här när någon hamnar inlåst så länge. En kompis som dimper in som jag brukar hjälpa sa att det är något möte med en tant från sociala, doktorn och anhörig där man ska reda ut allt omkring.
Vad jag vet så sköttes allt jävligt dåligt, jag själv som lyckades sno åt mig nycklar hittade en hög med räkningarsom jag fick vräka in för att inte min kompis skulle bli bostadslös samt åka på fogden.
Kontot var länsat under psykosen som jag kunde inte göra så mycket åt själva bankkontot och övriga saker. jag själv kämpade som fan under ett par veckor genom att ringa som en galning till olika mndigheter med där ställde väl tystnadsplikten till med mer oreda än nytta.
Ja ju mer jag kan ju mer skrämmande är det hur det går till och väst av allt är ju att all otrygghet skapar ju oro, oro som just är en faktor som ställer till det för er. Vet inte hur många hundra papp jag själv sparat år skattebetalarna för att jag finns där och hjälper till så gott det går. Gör ett jobb som samhället skulle gjort egentligen.
massor som gör att den jag hjälpt känner sig tryggare och fortfarande har bostad med mera.
Alla ska veta hur jävla fel allt det här är. Det ska inte gå till så här och det blir dyrare i längden och det får skattebetalarna stå för och mer lidande i onödan.