• 2
  • 3
2019-06-09, 20:05
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Utländska investmentbolag, vad säger ni om dem?

Finns flera bra utländska bolag som kan vara intressanta att investera i. En del har innehav som ej går att få exponering mot via endast svenska bolag.

+ Diversifiering både kring innehav och valuta,
- Svårare att få insikt i bolaget och därmed fatta informerade beslut.
Citera
2019-06-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Finns flera bra utländska bolag som kan vara intressanta att investera i. En del har innehav som ej går att få exponering mot via endast svenska bolag.

+ Diversifiering både kring innehav och valuta,
- Svårare att få insikt i bolaget och därmed fatta informerade beslut.
Tack. Har varit intresserade av några amerikanska men min bank är så kass att man inte kan köpa dem via deras hemsida. Dessutom störtdök deras bankaktie, som jag ändå behållit.
Citera
2019-06-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenhouse-Defect
Lundbergföretagen och Industrivärden ska slås ihop, ryktas det i alla fall. Lundbergföretagen äger redan en stor post i Industrivärden. Nej det räcker med de du har anser jag.
Ok, tack.
Citera
2019-06-09, 20:23
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Tack. Har varit intresserade av några amerikanska men min bank är så kass att man inte kan köpa dem via deras hemsida. Dessutom störtdök deras bankaktie, som jag ändå behållit.

Låter som Swedbank. Överväg att öppna ett konto hos Avanza eller Nordnet specifikt för dina investeringar, de är nog de mest populära bankerna för aktieköp. Sedan kan du ha ditt sparkonto hos Swedbank för lön etc. varifrån du för över automatiskt varje månad till ditt ISK på Avanza/Nordnet.
Citera
2019-06-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Låter som Swedbank. Överväg att öppna ett konto hos Avanza eller Nordnet specifikt för dina investeringar, de är nog de mest populära bankerna för aktieköp. Sedan kan du ha ditt sparkonto hos Swedbank för lön etc. varifrån du för över automatiskt varje månad till ditt ISK på Avanza/Nordnet.
ja, jag får nog göra det.
Citera
2019-06-09, 23:01
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
ja, jag får nog göra det.
Vill även tipsa om Degiro. Avanza och Nordnet har bara courtagefritt 50 000 och 80 000 i värde på depån. Degiro har courtagefritt på Stockholmsbörsen upp till 1 miljon på depån.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in