Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-02, 12:31
  #637
Medlem
Bledsaters avatar
Köpte spelet igår och har bara kört två timmar, undrar om det är många bossar i områden utomhus? Får ojämn fps där pga gammal CPU men tror det blir bra flyt när det är inomhus.
Citera
2022-08-06, 23:20
  #638
Medlem
Hej,

Är warrior level 33. Köpte nyss min första spell i området vid runda bordet. Urgent Heal är spellen. Jag sätter den som hotkey ”upp” (spelar på PS5), men den är inaktiv så kan ej använda den? Någon som vet?
Citera
2022-08-06, 23:34
  #639
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Hej,

Är warrior level 33. Köpte nyss min första spell i området vid runda bordet. Urgent Heal är spellen. Jag sätter den som hotkey ”upp” (spelar på PS5), men den är inaktiv så kan ej använda den? Någon som vet?
Klasser är inget annat än stat sticks i dessa spel. Urgent heal är en incantation. Har du nog med Faith för att använda den?
Citera
2022-08-07, 23:53
  #640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Klasser är inget annat än stat sticks i dessa spel. Urgent heal är en incantation. Har du nog med Faith för att använda den?

Ja asså man kan ju inte köpa incarnations som man ej har tillräckligt med Faith för.
Citera
2022-08-08, 06:46
  #641
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Ja asså man kan ju inte köpa incarnations som man ej har tillräckligt med Faith för.
Ah, aldrig tänkt på det huruvida det gått eller inte.

Ok nästa fråga; har du bytt till rätt "vapen"? Länge sedan jag körde ER nu så minns inte namnet på vapentypen men du behöver ju ett för att kunna kasta dem.

Edit: Seals heter dem ju. Kom på det nu
Citera
2022-08-08, 20:02
  #642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ah, aldrig tänkt på det huruvida det gått eller inte.

Ok nästa fråga; har du bytt till rätt "vapen"? Länge sedan jag körde ER nu så minns inte namnet på vapentypen men du behöver ju ett för att kunna kasta dem.

Edit: Seals heter dem ju. Kom på det nu

Jaha, det är inte bara att kasta? Nej, det visste jag inte. Spelet är ju inte jättebra på att berätta vissa grejer.
Citera
2022-08-09, 00:45
  #643
Medlem
Babbys avatar
Jag gillar ej det här spelet. varför är det så svårt? jag gillar utmaning absolut men dör ju direkt. har knappt någon chans mot lite större fiender. nä om jag kunde refunda så hade jag gjort det. gett spelet många chanser faktisk och kommit tillbaka efter en tid. fattar ej varför detta blev så hypat!

snygg grafik, bra spelmoment och allt. men varför så hardcore så till o med en van spelare tappar suget.

4/10
Citera
2022-08-09, 01:26
  #644
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
Jag gillar ej det här spelet. varför är det så svårt? jag gillar utmaning absolut men dör ju direkt. har knappt någon chans mot lite större fiender. nä om jag kunde refunda så hade jag gjort det. gett spelet många chanser faktisk och kommit tillbaka efter en tid. fattar ej varför detta blev så hypat!

snygg grafik, bra spelmoment och allt. men varför så hardcore så till o med en van spelare tappar suget.

4/10

Har du testat att använda roll? För låter ju som att du gör något fel. Om man använder roll när fienderna attackerar så tar man ingen skada, och man får ofta en öppning att slå dem efteråt, plus att man ofta kan interrupta deras attacker beroende på vilket vapen man använder. Är man bra på timing så blir allt i spelet ganska lätt.

När jag spelade ett Dark Souls-spel första gången så tyckte jag att roll verkade onödigt, eftersom jag inte gillar att läsa tutorials och sånt, och tänkte att det nog skulle fungera lika bra att bara springa undan från alla attacker eftersom jag inte heller använde någon sköld. Det fungerade inget vidare för spelet blev extremt svårt då.
Citera
2022-08-09, 04:56
  #645
Medlem
AlfredSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Jaha, det är inte bara att kasta? Nej, det visste jag inte. Spelet är ju inte jättebra på att berätta vissa grejer.
Ha sealen i offhandet så kan du ha mainvapnet i andra. Då trycker du på L1 för att kasta spells.
Citera
2022-08-09, 09:58
  #646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Ja asså man kan ju inte köpa incarnations som man ej har tillräckligt med Faith för.

Va? Jodå det kan man . Finns en trophy för alla sorceries och incantations. Har aldrig ens rört faith och hade alla.
Citera
2022-08-10, 09:24
  #647
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Va? Jodå det kan man . Finns en trophy för alla sorceries och incantations. Har aldrig ens rört faith och hade alla.
Det var det jag hade för mig också, ville dock inte vara för bestämd då det är några månader sedan jag spelade sist nu och jag minns inte ens hur det brukar vara i de gamla spelen.
Citera
2022-08-10, 09:38
  #648
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
Jag gillar ej det här spelet. varför är det så svårt? jag gillar utmaning absolut men dör ju direkt. har knappt någon chans mot lite större fiender. nä om jag kunde refunda så hade jag gjort det. gett spelet många chanser faktisk och kommit tillbaka efter en tid. fattar ej varför detta blev så hypat!

snygg grafik, bra spelmoment och allt. men varför så hardcore så till o med en van spelare tappar suget.

4/10

Git gud
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback