2019-06-08, 20:02
Medlem
Behöver skicka en pdf-fil som jag har på min mobil till en annan mobil, men det verkar stört omöjligt. Om jag vill bifoga i sms/mms så kan jag inte välja mappen Filer (där detta ligger), utan bara Bilder och annat tjafs. Vad göra?
Citera
2019-06-08, 20:07
Medlem
Skicka med epost. Eller blåtand. Eller airdrop (om det är iPhone).
Citera
2019-06-08, 20:21
Medlem
Hur kan jag skicka med epost till en mobil???
Citera
2019-06-08, 20:27
Medlem
Greateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanness
Hur kan jag skicka med epost till en mobil???

Du bifogar in PDF:en i ett mail och skickar till mail adressen som är kopplad till mottagarens telefon. Förstår inte riktigt om det var det du menade?
Citera
2019-06-08, 20:31
Medlem
Finns ingen mailadress kopplad till mottagarens telefon. Jag fattar f.ö. inte att det ska behöva vara så otroligt krångligt att bara skicka en liten (men viktig!) fil från mobil till mobil (mottagaren utomlands)
Citera
2019-06-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanness
Finns ingen mailadress kopplad till mottagarens telefon. Jag fattar f.ö. inte att det ska behöva vara så otroligt krångligt att bara skicka en liten (men viktig!) fil från mobil till mobil (mottagaren utomlands)
Du har aldrig funderat på vad e-post handlar om? Om mottagaren inte har huvudet under armen och har internet så kan denne skaffa ett e-postkonto via exempelvis Gmail på några minuter. App finns till mobil.
Å andra sidan kan du ladda upp pdf:en till ett valfritt moln (Google Drive, Dropbox, m fl) och dela filen med mottagaren via länk, så kan denne ladda ned filen till sin mobil.
Citera
2019-06-11, 19:55
Medlem
Harry_s avatar
använd Whatsapp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in