Citat:
Standardscenariot brukar vara ett kreditkort när man reser (fria kontantuttag/ingen valutaväxlingsavgift) och ett/två kreditkort när man är i Sverige (t.ex. ett MC/Visa, ett Amex). Marginalnnyttan avtar när man plockar in fler kort än så eftersom de ofta erbjuder liknande saker. Den enda anledningen att ha fler kreditkort är om man av någon anledning vill ha tillgång till ett högre kreditutrymme.
Citat:
Det låter som du är född på 1800-talet? Det är bara pajasar som skuldsätter sig själva med kreditkort, de som skriver här i forumet för privatekonomi är garanterat smartare än så och inser att det finns många fördelar med kreditkort. Jag har t.ex. alltid pengar för det jag köper och betalar av skulden utan att betala en krona i avgifter. Ändå använder jag kreditkort till mina utgifter därför att det ger mig feta bonusar, reseförsäkringar, uppgraderingar etc. Om jag hade följt din metod hade jag inte fått något tillbaka för mina utgifter. Inse att du ser på världen för svart och vitt och att kreditkort är bra om man vet hur man ska använda dem. Det verkar som du inte förstått hur.