2019-06-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det rör sig inte om några 30 kg !

Och JA, de hade ingen aning om vad de gjorde än mindre om konsekvenserna. De chansade hej vilt och kan omöjligen ha någon som helst kunskap om sprängämnen.

tror DU på allvar att ett mc-gäng (om det nu är MC-relaterad brottslighet, vilket jag har svårt att tro) att de medvetet skadar oskyldiga och hamnar på polisens radar genom att utföra en sådan här synnerligen klantig sprängning ?

OM (jag säger OM) det nu är MC-relaterat så har de innan hållt uppgörelser internt. Detta är ett MISSTAG av stora mått. Nu har de fått hela Sveriges samlade polisstyrkor efter sig, GRATTIS !

Det har tidigare i tråden konstaterats att en viss person med tidigare kopplingar till Black C bor i huset. Du kan söka själv så hittar du en viss Mr. N*uri Z. Då jag är bosatt i Östergötland fick jag även det bekräftat av nära och kära 3 timmar innan det ens kom på tal på flashback (vad jag kunde se)
Citera
2019-06-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det rör sig inte om några 30 kg !

Och JA, de hade ingen aning om vad de gjorde än mindre om konsekvenserna. De chansade hej vilt och kan omöjligen ha någon som helst kunskap om sprängämnen.

tror DU på allvar att ett mc-gäng (om det nu är MC-relaterad brottslighet, vilket jag har svårt att tro) att de medvetet skadar oskyldiga och hamnar på polisens radar genom att utföra en sådan här synnerligen klantig sprängning ?

OM (jag säger OM) det nu är MC-relaterat så har de innan hållt uppgörelser internt. Detta är ett MISSTAG av stora mått. Nu har de fått hela Sveriges samlade polisstyrkor efter sig, GRATTIS !

Det står ju på text tv att detta var den kraftigaste bomben Sverige..bombexperten gissar på 25 till 30 kg.
Det står även i dansk press.
En sketen handgranat bryr sig ingen om längre.
Citera
2019-06-08, 10:56
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Det länkade d.v.s "mrkoll" är ta mig faen en läskigt sida.
Var tvungen att spana och fick se en hel drös info om diverse folk som jag trodde var endast ämnat för dem själva att veta om...
Mrkoll är riktigt läskigt!
🤔
MrKoll är precis som MerInfo, Lexbase m.fl. informationskällor alldeles utmärkta eftersom offentlighetsprincipen är lagstadgad i Sverige.
"If you do the crime, expect people to read about it some time"!

Polisen är förtegen, men en teori är att någon med koppling till MC-kriminella kommit i konflikt med Bandidos.
Den som utfört detta överdrivna dåd lär nog få pisk på hemmaplan, vilket är min spontana åsikt!
Repr för försäkringsbolag tror att man möjligen kan behöva riva ner hela huset på Ådalagatan 1.

En 29-åring med många domar i både vålds- och narkotikabrott är på tapeten i diskussionerna om möjligt mål för händelsen. Polisen vill inte ge några kommentarer i frågan.

Som av en slump så bor det faktiskt en person som uppfyller kriterierna ovan på adressen.
Om denne *m^n Nour^ Z*d (*=a, ^=i) har några kopplingar till något lokalt MC-gäng kanske någon trådläsare med insyn känner till?

Edit:
Ser nu att kopplingar till Black C har angetts av en skribent i tråden!
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-06-08 kl. 10:59.
Citera
2019-06-08, 11:00
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det står ju på text tv att detta var den kraftigaste bomben Sverige..bombexperten gissar på 25 till 30 kg.

Nej, SVT Text skriver:

Citat:
Sprängladdningen som detonerade i Lin-
köping på fredagen är den kraftigaste
som utlösts i Sverige på 20-25 år. Det
säger sprängämnesexperten Henric
Östmark till tidningen Corren.

-Då användes runt 20 kilo sprängämne
och en del av byggnaden rasade, säger
Östmark som är forskningschef för
bl.a. sprängmedel på Totalförsvarets
forskningsinstitut (FOI).

Dvs inte den kraftigaste.
Citera
2019-06-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Haha, nä tacka fan för att inte detta är en sketen handgranat !

Det kan däremot röra sig om 30 kg hemmabyggt material med mycket mindre sprängkraft (det är väl det bombexperten talar om antar jag). Det är inte 30 kg dynamit han snackar om, det är en sak som är klar för då hade det inte varit tal om att riva fastigheter som står upp, då hade de varit tal om bortforsling.

REDIGERAR - Ser nu att användaren ovan rätat ut missförstånden, låter min text stå kvar ändå
Senast redigerad av Revolutions 2019-06-08 kl. 11:03.
Citera
2019-06-08, 11:02
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har det rapporterats vilken typ av sprängämne det var? Det borde man snabbt ha fått fram med bombgruppens "sniffer".

Nej inte än men det måste röra sig om den riktiga varan som dynamit. Hade det varit en bomb med konstgödsel och disel hade nog någon reagerat, för det krävs ganska stora volymer. Satan vad det smäller om man tar en hink med konstgödsel och kör över lite bränsle, sedan kör man i en tidning och tänder på, jag flög flera meter av vågen.

Nu på fyran så är det kört att flytta tillbaka på obestämd tid för en del boende. Kommer bli dyrt i skadestånd.
Citera
2019-06-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det verkar ju som att cykelföråd och soprum är extra utsatta för bomb och bränder i nya Sverige så kanske det vore på tiden att se över plan och bygglagen angående var dessa byggnader placeras och hur nära boendefastigheten.
Rent logiskt så skulle man ju kunna rulla in en hel jävla gödselbomb i ett sopkärl.

Eller börja bygga gated communitys med stängsel och vakter, som i thailand, brasilien, sydafrika etc.
Citera
2019-06-08, 11:05
Medlem
kasperwolfgangs avatar
det pratas om kopplingar till bandidos.

vad är det för typ av medlemmar i bandidos numera ?

araber/muslimer förstås och uteblivet motorcykelintresse ???

det är ju iallafall en enorm detonation som ägt rum....den som ligger bakom måste för fan låsas in på livstid. inget annat än ett mirakel att ingen förlorade livet
Citera
2019-06-08, 11:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Jag kan tänka mig att det är en tankbil eller gasbil som exploderat
Vart tänker du dig att tankbilen eller gasbilen sedan tagit vägen? Tycker du inte det är konstigt att det inte finns ett spår efter en hel lastbil på platsen? Berätta gärna lite mer hur du tänker.
Citera
2019-06-08, 11:07
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det är inte poliserna som pratar om detta. Det är media som i vanlig stil anger källa "stående nära" polisen och sedan blir det poliskälla. Poliser går ALDRIG ut med en hypotes under utredningen.
Det fetade i din text verkar gå de flesta konspirationsteoretiker i tråden helt förbi.

Hurr Durr *dEt äR en mÖrklÄgGniNg pÅ gÅng eFterSOm POliseN iNte gÅr uT mEd aLL iNFo dE sIttEr pÅ tiLL aLlmännHETeN*. Hurr Durr.
Citera
2019-06-08, 11:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Nej inte än men det måste röra sig om den riktiga varan som dynamit. Hade det varit en bomb med konstgödsel och disel hade nog någon reagerat, för det krävs ganska stora volymer. Satan vad det smäller om man tar en hink med konstgödsel och kör över lite bränsle, sedan kör man i en tidning och tänder på, jag flög flera meter av vågen.

Nu på fyran så är det kört att flytta tillbaka på obestämd tid för en del boende. Kommer bli dyrt i skadestånd.
Du antänder inte ANFO (ammoniumnitrat och diesel) med en tidning, det krävs en initialladdning, alltså en liten sprängladdning för att få ANFO att explodera.
Citera
2019-06-08, 11:18
Medlem
Jarvsofakss avatar
Anta att GM är ute efter någon i bostaden. Anta också att GM vet vilken lägenhet måltavlan bor i. Eftersom sprängladdningen placeras utanför balkongerna skulle jag tippa på en av lägenheterna på botten- eller första våning, första dörren till vänster.

https://mrkoll.se/person/R*bert-M*usa-Adalagatan-1-Linkoping/puhQmUxaulaTbTAQmDYuqbTAQmpuhQcYfrkyqRaQdYQamUxaue rA

* = o

Namnet i länken är bara ett random klick på någon som förekommer i brottmål. Har ingen kunskap om personen ifråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in