2019-06-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellos
vart får du denna info från? låter ju väldigt intressant om det stämmer

Boende i centrum som jag ringde för att kolla om han/hon var OK innan jag visste vart explosionen var eftersom jag kände den själv någon kilometer bort. Han/hon sa då att han/hon såg leveranser av gasolflaskor till verksamheter nere på gatan vid sin lägenhet.
Citera
2019-06-07, 15:45
Medlem
ClickBaits avatar
Borde inte polisen/regeringen ta i med allt de har nu för att försöka komma tillrätta med skjutningarna/sprängningarna?
Hade jag varit chef i Sverige hade jag beordrat in alla poliser och även militären och kört på non stop tills de kriminella gängen gav upp. OM det nu är en bomb ala gäng som exploderat så är detta ett ypperligt tillfälle för de styrande att visa vem det är som bestämmer och hur vi vill att Sverige skall vara.
Senast redigerad av ClickBait 2019-06-07 kl. 15:53.
Citera
2019-06-07, 15:45
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vilka media menar detta ?
T.ex.
https://www.expressen.se/nyheter/explosion-i-centrala-linkoping-/
Citat:
Uppgifter: Explosionen kopplas till mc-gäng
LINKÖPING Publicerad 7 jun 2019 kl 09.24 Uppdaterad 7 jun 2019 kl 13.08
Citera
2019-06-07, 15:46
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Expressen skickar Borås tidnings tes framåt. xD
Man tackar, och då fler kanske undrar... en länk, varsågod:

https://www.expressen.se/nyheter/explosion-i-centrala-linkoping-/
Citera
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nej den är i samma kåk.

Bra, då är babbe-trafikskolan det hetaste spåret nu antar jag?

Nej!
Citera
Medlem
Har för mig att Amin Nz lekt runt med Bandidos innan, och han bor på denna adress. Förmodligen har detta fått konsekvenser då han ska ha velat lämna.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Om det är MC så känns det som ett stort steg. Från att jobba i det dolda till att ställa till denna scen.

Indeed. Det vore tidernas största misstag eftersom de då bevisat en gång för alla att de är mer av ett Militärt hot emot Sveriges Folk snarare än ett kriminellt, varpå ansvaret för att plocka ned samtliga avdelningar i Sverige torde läggas på militären snarare än polisen.

I don't think they'd be that stupid. Jag kommer att ha svårt att tro på MC-gängteorin tills vi får se tydliga bevis på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Om det är en eventuell kukmätning mot några andra fiender så kommer det slå tillbaka, hårt.

They would be exterminated.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-06-07 kl. 15:53.
Citera
2019-06-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulzer
Kan det vara en levererad gasolflaska som smäll. Det pågick leveranser längre upp på drottninggatan/centrum av just såna strax efter 9

Nej.
Citera
2019-06-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
När tidningarna skriver om ”verksamhet i huset” kan dom ju också mena knarkförsäljning eller annat kriminellt, behöver ej vara en butik eller ett företag tänker jag.

Måltavlan hur som helst på bottenvåning eller max våning 1, tyckte inte det såg ut som det fanns någon källare?

Ja..tittar man noga på bottenvåningen i det ljusa huset till höger så ser man något mörkt på fasaden vid balkongen och lite högre upp så är ett rejält stycke av väggen borta.
Snett ovanför har fönstrets mittstolpe lagt sig i 45 grader...nästan så man kan se hur tryckvågen gått.
Citera
2019-06-07, 15:48
Medlem
Bandidos?
Känns väl inte helt som Modus Operandi för MC-gäng, eller?
Någon som sitter på mer erfarenhet eller kunskaper om MC-gäng och deras sätt att panga?

Dessutom; Kan någon hitta något om "en verksamhet" på adressen?
Vad för verksamhet finns där som kan kopplas till MC-gäng?
Citera
2019-06-07, 15:49
Medlem
RobertoSavianos avatar
Trafikskolan ligger på hamngatan 20.

Bomben exploderade på Ådalgatan 1.
Citera
2019-06-07, 15:49
Medlem
SkogsKonungs avatar
Hur länge kan polisen hålla igen med uppgifterna? Nu har liksom Oscarsson gått ut med att Bandidos ligger bakom. Blir bara pinsamt om de håller käft.

Snuten på presskonferensen som inte sa ett skit. För vilken vinnings skull? Verkar ju tydligen vara relativt kännt att bandidosmedlmemmar bor i huset. Häng ut asen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in