Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Jag har för det första inte tittat på programmet. Förvånar mig en smula att du har det.
Det är inget argument att du inte pallar ta del av källorna. Du förväntar ju dig att din jobbsökarsajt ska godtas som källa. Äsch, JAG pallar inte söka i den så den kan vi avfärda som argument. Rimligt?
Citat:
För det andra är det enda jag hört återgivas av typen "någon brandman ringde in och sade att han har 200 dollar i lön", varefter vissa drog slutsatsen att "brandmän tjänar 200 dollar i lön".
Jaså? Vem drog den slutsatsen? Kan du i detalj citera tack?
Citat:
Verkar vara svårt att fatta att: 1) Det är inte säkert den som ringde verkligen bara 200 dollar i lön, att han jobbar heltid, att han inte därutöver har diverse bonusar, osv, osv. 2) Att olika brandmän kan tjäna olika mycket.
Visst, han som ringde in till programmet du inte pallar kolla upp kanske får 10 000 vänsterstövlar stl 48 varje månad den 25:e utöver lönen, men det han sa var iaf att han och hans kollegor inte kunde leva på sina löner utan var tvungna att ta extrajobb.
Citat:
Märkligt ointresse för faktaunderlag.
Det du menar är antagligen att enbart dina fakta ska gälla som diskussionsunderlag.
Citat:
Jag länkade till en databas med jobbannonser. Det fanns >1400 annonser om jobb för brandmän och lönen står i alla. Ingen har kommenterat ett ord om det faktaunderlaget, men att ryktet säger att någon snubbe ringt till Putin det är minsann fakta det.
Det är inget rykte. Är du inte läskunnig? Återigen, du vill att bara dina "fakta" kan räknas. När det gäller andras fakta så är det antingen inte fakta utan "rykten", eller så ska motparten bevisa att det inte finns andra omständigheter som förbättrar DIN position. Helt orimligt sätt att resonera.
Din databas, den brandmanstjänsten som gav t ex 1000 dollar, v g bevisa att man inte måste betala mutor på 1200 dollar i månaden för att få jobbet? Vasa? Kan du inte bevisa det? Ok, men då är din fakta inte godtagbar. Antagligen är det t o m så att man måste betala netto 200 dollar i månaden för att få jobba som brandman i Ryssland istället, eftersom du inte kan bevisa motsatsen.