2019-07-28, 09:12
Avstängd
Ryssland har rejäla problem, sanktionerna slår hårt mot rysk ekonomi och man har ett gigantiskt strukturellt problem inom den produktiva ekonomin där större delen av den fortfarande utgörs av råvaror.
Trots löften om övergång till den nya digitala ekonomin sedan Dmitrij Medvedevs dagar så har den i stort sett uteblivit pga den osäkra situationen i Ryssland, särskilt deras lagsystem och rättsväsende behöver ses över för att bättre anpassas till en marknadsekonomi.
Citera
2019-07-28, 12:31
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
14% трудно выплачивать проценты

14 % hade svårt att betala räntan.

Resten hade andra problem med lån, t ex att de inte fick lån.

Läs om, gör rätt.

60% har svårt att betala tillbaka, så det är du som ska göra om och rätt.
Citera
2019-07-28, 14:50
Medlem
1. Rubriken i sensationsartikeln säger "60% of russian families". Det är fel. Undersökningen omfattade ca 4000 familjer som var låntagare. Långt ifrån alla ryska familjer är låntagare. Det är inte alls lika vanligt att låna i Ryssland som i Sverige.

2. Det var 9% som hade obetalda räkningar, dvs verkligen hade misslyckats att betala tillbaka sina lån.

3. Det var 10% som hade strukturerat om sina lån, förlängt återbetalningstiden, eller fått avslag på kreditansökan.

4. Det var 14% som tyckte att det var svårt att betala räntan.

5. Det var 26% som lade 75% eller mer av sina inkomster på att betala av lån OCH på att betala andra viktiga räkningar, som hyra, kommunala avgifter, osv.

6. Det var 41% som svarade att allt var frid och fröjd.

Att räkna in alla kategorierna 2-5 som en enda klump är tramsigt. Jag skulle nog tro att minst 14% av svenska låntagare också tycker det är jobbigt att betala ränta. Det kan säkert också vara 26% i Sverige som lägger tre fjärdedelar av sina inkomster på låneåterbetalning plus boende och tillhörande livsviktiga räkningar, och sedan lever okej på den fjärdedel som blir kvar.
Citera
2019-07-28, 14:58
Medlem
Draken55s avatar
Jag vet inte vad man ska säga om dig vd,
du är både naiv okunnig och enfaldig, man måste nästan tycka synd om dig som lyckats förvärva 3 sådana dåliga egenskaper, och du nyttjar dem hela tiden..

Man kan väl för f-n inte mäta hur bra folk som INTE HAR skulder är på återbetalning av skulder, är du så dum eller du bara försöker provocera fram elakheter som du sen kan anmäla?

Artikeln är korrekt, det är inte det minsta sensation över den, om man inte ska räkna det som en sensation att du inte vill förstå verkligheten?
Citera
2019-07-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Artikeln är korrekt
Artikelns rubrik inleds med orden "60% of russian families". Det är inkorrekt. Undersökningen omfattade bara familjer med skulder. Som sagt: Följer du kedjan av länkar tillbaka till ursprungsartikeln från RBK så ser du att de formulerar sig korrekt, eftersom de skriver "60% av ryska låntagare".

Vad tycker du att du vinner på att upprepade gånger visa att du inte kan läsa ryska, inte använda Google translate, och inte fattar skillnaden mellan totalbefolkning och den delen av befolkningen som är låntagare?
Citera
2019-08-03, 19:35
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Artikelns rubrik inleds med orden "60% of russian families". Det är inkorrekt. Undersökningen omfattade bara familjer med skulder. Som sagt: Följer du kedjan av länkar tillbaka till ursprungsartikeln från RBK så ser du att de formulerar sig korrekt, eftersom de skriver "60% av ryska låntagare".

Vad tycker du att du vinner på att upprepade gånger visa att du inte kan läsa ryska, inte använda Google translate, och inte fattar skillnaden mellan totalbefolkning och den delen av befolkningen som är låntagare?

Ja du vd, om man gör en undersökning som handlar om folk med skulder... kanske man bara ska ta med... trumvirvel... folk med skulder??

Till och med du borde vara intelligent nog att förstå det.

Artikeln är korrekt oavsett dina förståndsgåvor.

Vad det gäller att kunna läsa ryska måste jag nog säga att det är en fördel att inte kunna det, om man ska använda dig som värdemätare?
Citera
2019-08-03, 23:22
Medlem
Nu har jag tittat på massor av bilder från demonstrationerna i Moskva. Såvitt jag kan se har samtliga demonstranter skor på sig.
Citera
2019-08-03, 23:29
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Nu har jag tittat på massor av bilder från demonstrationerna i Moskva. Såvitt jag kan se har samtliga demonstranter skor på sig.
De kanske var sponsrade av EU och USA. Annars hade de säkerligen sprungit barfota.
Citera
2019-08-04, 10:40
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Men så bra då, kanske det kan lindra när batongslaget träffar i huvet för att de anser att Ryssland i nådens år 2019 skulle vara moget för att röra sig från neandertalarstyre mot demokrati....

Alla ryssar med iq över fiskmås skäms ju för den efterblivna regimen de måste dras med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in