2019-06-06, 21:49
Medlem
happilappis avatar
Bara den sämsta genpoolen som gimpar sig själva genom att känna flygskam. Låt dom få göra sina liv handikappade och låt alla vanliga människor fortsätta som vanligt.
Citera
2019-06-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ditt första egna påstående är ju det du säger i ditt andra påstående. En lögn.
Sedan rör du till begreppen. Elskotrar har ju inget med miöjödebatten att göra, lch de slm ifrågasätter dessa gör det ju mer med utgångspunkten ”är de säkra för de som kör dem och andra”, och ”får de parkeras eller ställas var som helst”. De frågorna är väl kanske i viss mån motiverade, men skall väl också ställas mot andra argument kring fördelarna. Men den diskussionen har ju inget med miljödebatten att göra.
Så, för att lösa problemen så behöver vi göra som du säger och jobba proaktivt, och också göra en intelligent och faktabaserad diskussion, vilket den här tråden knappast kommer att bli, med den starten.

Om du tycker tråden är så dålig så är du välkommen att skita i att kommentera i den. Lätt löst.
Citera
2019-06-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Jag blir tokig varje gång någon med typ tre ungar säger åt mig att sluta flyga eftersom det är dåligt för miljön.

SLUTA AVLA MASSA JÄVLA UNGAR DÅ - dina ungar och deras ungar och deras ungar ska äta och konsumera i 80 år per person OCH SÅ ÄR DET MITT FLYGANDE SOM ÄR ETT PROBLEM? VA?
Så du tycker din generation ska vara den sista då om jag förstår ditt resonemang rätt?
Citera
2019-06-06, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Så du tycker din generation ska vara den sista då om jag förstår ditt resonemang rätt?

Nej, du har inte fattat mig rätt.

Anser du inte att jorden är överbefolkad?
Citera
2019-06-07, 01:07
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Klimatalamisterna (Klimatssekten) försöker få alla vanliga skattebetalare att ge bort allt dom äger och har i "domedagsklimatskatt" vilket är ren nonsens, då Koldioxid behövs för att liv skall kunna gro på jorden. Utan Koldioxid hade planeten Jorden varit en planet utan männskligt liv.

Varför minska det som ger planeten sin möjlighet att ge liv till mänskligheten om man inte har onda avsiker?
Citera
2019-06-07, 03:51
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Flygit åtta gånger de senaste två åren, alla över 3h 50min.

Eftersom jag väger mindre än gemene svenskt fetto så påverkar jag mindre då bränslet är relaterat till vikt av planet. Äter förövrigt endast veganskt kost och källsorterar så att jag påverkar så lite som möjligt. Kör inte bil och har aldrig gjort.

Har du däremot barn. Konsumerar kött. Tar bilen överallt så är der en annan femma med hur din miljöpåverkan är.
Citera
2019-06-07, 03:59
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabarberpaj1066
Klimatalamisterna (Klimatssekten) försöker få alla vanliga skattebetalare att ge bort allt dom äger och har i "domedagsklimatskatt" vilket är ren nonsens, då Koldioxid behövs för att liv skall kunna gro på jorden. Utan Koldioxid hade planeten Jorden varit en planet utan männskligt liv.

Varför minska det som ger planeten sin möjlighet att ge liv till mänskligheten om man inte har onda avsiker?

Efterblivet argumet. Så du tror oljeproduktion inte har något med naturpåverkan att göra? Endast koldioxid kommer från produktionen och användandet av t.e.x bensin? Tror man att koldioxid är de enda farliga från utsläppen av transporter är det beviset att man tillhör de absolut högst klangande stolpskotten i samhället med en inlärningsförmåga lägre än ett somaliskt spädbarn.

Varför börjar vi inte koppla bilens avgassystem till alla växthus?
Citat:
Benzene is the petroleum-related product with the highest level of toxicity. Other substances other than benzene which are highly toxic are toluene, methylbenzene and xylenes (BETX).[2] Substances with the lowest toxicity are crude oil and motor oil.[2]

Despite varying levels of toxicity amongst different variants of oil , all petroleum -derived products have adverse impacts on human health and the ecosystem. Examples of adverse effects are oil emulsions in digestive systems in certain mammals might result in decreased ability to digest nutrients that might lead to death of certain mammals. Further symptoms include capillary ruptures and hemorrhages. Ecosystem food chains can be affected due to a decrease in algae productivity therefore threatening certain species.[2] Oil is "acutely lethal" to fish - that is, it kills fish quickly, at a concentration of 4000 parts per million (ppm)[3] (0.4%). The toxicity of petroleum related products threaten human health. Many compounds found in oil are highly toxic and can cause cancer (carcinogenic) as well as other diseases.[1] Studies in Taiwan link proximity to oil refineries to premature births.[4] Crude oil and petroleum distillates cause birth defects.[5]

*https://en.m.wikipedia.org/wiki/Environmental_impact_of_the_petroleum_industry
Citera
2019-06-07, 05:02
Medlem
RingRing2014s avatar
Tycker det är skitbra med flygskam. Ju mer människor skäms över att överbelasta jordklotet desto bättre. Ju snabbare folk fattar galoppen med att vi överkonsumerar jordklotet, desto snabbare kommer politiska förändringar.

Det är i min bok fullkomligt obegripligt att inte folk skäms mer över sina WT-begär med att åka skytteltrafik till Thailand eller Mallis eller vad fan det nu är. De pissar sitt eget DNA och sina barnbarnsbarn rakt i nyllet.

För övrigt riskerar vi en klimat-migration där migrationskrisen 2015 kommer ses som en ”walk in the park” i jämförelse. Det vill jag aldrig i mitt liv ge till mina barnbarn.

MiljöSverigedemokraten

SD 2022
Senast redigerad av RingRing2014 2019-06-07 kl. 05:51.
Citera
2019-06-07, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Nej, du har inte fattat mig rätt.

Anser du inte att jorden är överbefolkad?

Jordens befolkning är onödigt stor. Men för att ta till ett idiotargument - det hjälper inte att jag håller igen på barnafödandet- hur stor del av världens befolkning utgör jag - nä det är ingen idé .Det får ändå ingen effekt.
Citera
2019-06-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Flygit åtta gånger de senaste två åren, alla över 3h 50min.

Eftersom jag väger mindre än gemene svenskt fetto så påverkar jag mindre då bränslet är relaterat till vikt av planet. Äter förövrigt endast veganskt kost och källsorterar så att jag påverkar så lite som möjligt. Kör inte bil och har aldrig gjort.

Har du däremot barn. Konsumerar kött. Tar bilen överallt så är der en annan femma med hur din miljöpåverkan är.
www.klimatkontot.se

Bara att räkna. Jag lever som du fast tvärtom, tack vare elbil och värmepump hamnar jag på 4 ton per år
Citera
2019-06-07, 11:35
Medlem
irrelevants avatar
Alltså, jag ser inte det negativa med koldioxidutsläppen. Om det blir nån slags kataklysmisk helveteseffekt som kan hjälpa med överbefolkningen är det väl bara bra. Alla fattiga värdelösa människor dör. Sedan återgår klimatet till dinosaurietiden och de som har pengar och är smarta och viktiga kommer anpassa sig och överleva och föra sina gener vidare.
Citera
2019-06-07, 12:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Alla miljömuppar verkar ju tro att bara vi slutar flyga på semesterresor en gång om året så kommer planeten att vara räddad.

Utöver att det är en komplett lögn så tycker jag också det är trist med denna form av teknikfientlig tänkande.

I stället för att komma med ideer och förslag på hur flyget kan bli miljövänligare så vill man i stället skambelägga och förbjuda.

Samma sak gör man med bilar, och de nya el-scootrarna i stockholm. Man hatar dem för att de är nya på något vis.

Vi måste jobba mer proaktivt om vi sksll kunna lösa problem.

Hur känner ni själva kring detta?
Jag känner ingen flygskam alls. Jag har nu det senaste året börjat flyga rätt mycket, men jag har knappt alls fluget de sista 20 åren. Nu menar jag inte att "jag kan ta igen det jag inte släppt ut" men jag har absolut inte något dåligt samvete för att jag ökar mitt flygande nu. Jag har idag möjlighet att resa när jag vill och vart jag vill så ofta jag vill och därför gör jag det.

Visst kan enstaka kollegor komma med kommentarer, men då brukar jag på påpeka att de ska ge fan i att ta bilen till jobbet och skjutsa ungar kors och tvärs. Vidare brukar jag till elbilsfantasterna påpeka att elnätet måste byggas ut radikalt för att klara en omfattande ökning av elbilar, samt att mer energi behöver produceras. Brukar förespråka mer kärnkraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in