Citat:
Ursprungligen postat av
krakelibrankel
Alla miljömuppar verkar ju tro att bara vi slutar flyga på semesterresor en gång om året så kommer planeten att vara räddad.
Utöver att det är en komplett lögn så tycker jag också det är trist med denna form av teknikfientlig tänkande.
I stället för att komma med ideer och förslag på hur flyget kan bli miljövänligare så vill man i stället skambelägga och förbjuda.
Samma sak gör man med bilar, och de nya el-scootrarna i stockholm. Man hatar dem för att de är nya på något vis.
Vi måste jobba mer proaktivt om vi sksll kunna lösa problem.
Hur känner ni själva kring detta?
Jag känner ingen flygskam alls. Jag har nu det senaste året börjat flyga rätt mycket, men jag har knappt alls fluget de sista 20 åren. Nu menar jag inte att "jag kan ta igen det jag inte släppt ut" men jag har absolut inte något dåligt samvete för att jag ökar mitt flygande nu. Jag har idag möjlighet att resa när jag vill och vart jag vill så ofta jag vill och därför gör jag det.
Visst kan enstaka kollegor komma med kommentarer, men då brukar jag på påpeka att de ska ge fan i att ta bilen till jobbet och skjutsa ungar kors och tvärs. Vidare brukar jag till elbilsfantasterna påpeka att elnätet måste byggas ut radikalt för att klara en omfattande ökning av elbilar, samt att mer energi behöver produceras. Brukar förespråka mer kärnkraft.