• 1
  • 2
2019-06-06, 16:28
Medlem
symg5js avatar
Jobbar just nu som utesäljare där jag kör skåpbil/lätt lastbil och levererar mat till folk.

Är så jävla less på att köra 5 min, stanna, bära upp 8 påsar med mat på högsta våningen, sen köra 5 min och göra det igen.

Vill ha ett jobb där jag kör LÅNGT, typ hela dagen går ut på att köra 4 tim, lasta ut, köra tillbaks.. något sånt liknande.

Har bara BE kort än så länge..

Finns det något sånt jobb som man kan få med B kort?
Senast redigerad av symg5j 2019-06-06 kl. 16:38.
Citera
2019-06-06, 16:39
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symg5j
Jobbar just nu som utesäljare där jag kör lätt lastbil och levererar mat till folk.

Är så jävla less på att köra 5 min, stanna, bära upp 8 påsar med mat på högsta våningen, sen köra 5 min och göra det igen.

Vill ha ett jobb där jag kör LÅNGT, typ hela dagen går ut på att köra 4 tim, lasta ut, köra tillbaks.. något sånt liknande.

Finns enstaka flyttfirmor som kör mindre lass med B/BE-körkort utöver sina C-lastbilar, är nog det enda jobbet med B-körkort jag kan komma på där man kör längre sträckor utan massa stopp.
Citera
2019-06-06, 16:43
Medlem
elmhedens avatar
Smörj munlädret och kamma håret och försök få säljarjobb på nån firma där du har ett jäkligt stort distrikt med kunder att besöka, där blir det många mil per år.
Citera
2019-06-06, 16:52
Medlem
GurkPorrs avatar
Servicetekniker kan ha väldigt stora områden att täcka, framförallt om det är något lite ovanligare de servar.
Citera
2019-06-06, 17:07
Medlem
Glowhetics avatar
Kör hubb-bil. Typ mellan sundsvall och stockholm
Citera
2019-06-06, 18:52
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Servicetekniker kan ha väldigt stora områden att täcka, framförallt om det är något lite ovanligare de servar.
Samma med resemontörer osv, men TS kanske bara vill köra och lasta ur, då är det värre utan tyngre körkort.
Citera
2019-06-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symg5j
Jobbar just nu som utesäljare där jag kör skåpbil/lätt lastbil och levererar mat till folk.

Låter ju som ett otroligt tråkigt jobb. Finns ju budfirmor och likande som kan få expressleveransjobb mellan stora avstånd... Men om du bara vill åka omkring så kanske du ska bli taxiförare?
Eller satsa på C-kort så du kan köra lastbil, buss eller kanske tåg?
Citera
2019-06-06, 20:00
Medlem
LeifD2s avatar
Sök genast jobb som kurir. DHL, UPS och likannade firmor har tjänster med express-service. Då kör en bil med den försändelsen enbart. Inga stopp på vägen hos andra kunder, det tar för mycket tid.
Citera
2019-06-06, 21:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Sök genast jobb som kurir. DHL, UPS och likannade firmor har tjänster med express-service. Då kör en bil med den försändelsen enbart. Inga stopp på vägen hos andra kunder, det tar för mycket tid.
Är det verkligen så? UPS bilarna är ju mindre lastbilar med massor av paket och massor av stopp. Tror det är lika på DHL? Kanske JetPak är mer åt det hållet du tänker dig?
Citera
2019-06-06, 21:55
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är det verkligen så? UPS bilarna är ju mindre lastbilar med massor av paket och massor av stopp. Tror det är lika på DHL? Kanske JetPak är mer åt det hållet du tänker dig?

Det är olike tjänster. Dom bilar du ser som är fulla av paket är inte expressbud. Du kan beställa en egen bil som kr direkt, snabbaste vägen. Men med en helt annan prislapp än den vanliga tjänsten.
Citera
2019-06-06, 23:12
Medlem
Forzos avatar
En bekant körde ut dagstidningar från tryckeriet till en distributionshubb sådär 20 mil bort, med en vanlig skåpbil. Kommer tyvärr inte ihåg vad företaget hette men vet att han gillade det. Var en körning per natt. Åka dit, lasta ur allt och sen åka hem igen. Dock var det tydligen rätt stressigt vissa nätter.
Citera
2019-06-07, 03:07
Medlem
Du kan ju alltid försöka få jobb att köra upp testbilar från Tyskland till Arjeplog/Arvidsjuar. Där får du långkörningar! Kan tänka mig att det är eftertraktade jobb dock. Skulle vara kul att göra nån sån körning per år men hela tiden? Är nog en viss sorts människor som pallar med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in