2019-07-08, 00:43
Medlem
LaCokaNostr4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagioni
Okej bra.

Befinner mig i Amsterdam nu och tog tryfflarna som inte hade nån effekt överhuvudtaget. Total besvikelse. Mellandos var det också. Men nu undrar jag, kan det ha förändrat mig trots att jag inte trippade? Eller är trippandet den enda vägen för att nå insikter och positiv effekt?

Jag har ingen erfarenhet av just tryfflar men det var ju märkligt att det inte hände något. Smart shopsen kanske säljer låga doser så att turister inte flippar ur? Prova igen vetja men det kommer krävas en större dos och/eller starkare sort eftersom att du antagligen har byggt upp tolerans nu. Om det inte händer något efter 1-2 timmar, rök lite gräs och se om det boostar.

Det finns ju dom som mikrodoserar (dvs att man ungefär var fjärde dag tar en låg dos som inte ger några hallisar, vi snackar 0,1-0,3g cubensis) i bland annat samma syfte, dvs att göra det enklare att bilda nya tankemönster. Sägs även att det ska kunna vara bra för fokus, kreativitet och allmänt välbefinnande. Då räcker det dock inte med en enstaka gång utan det är något man behöver göra regelbundet under kanske en månads tid.

Jag hoppas att du inte tar nån form av SSRI medicin. Det motverkar delvis eller ibland totalt effekterna av serotogena droger så som psilocin. Dessutom kan man utveckla serotonergt syndrom om man kombinerar SSRI mediciner serotogena droger. Detta verkar dock vara en större risk med droger så som MDMA. Serotonergt syndrom är ett potentiellt livshotande tillstånd.
Senast redigerad av LaCokaNostr4 2019-07-08 kl. 00:49.
Citera
2019-07-09, 17:15
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Okej bra.

Befinner mig i Amsterdam nu och tog tryfflarna som inte hade nån effekt överhuvudtaget. Total besvikelse. Mellandos var det också. Men nu undrar jag, kan det ha förändrat mig trots att jag inte trippade? Eller är trippandet den enda vägen för att nå insikter och positiv effekt?

Tråkigt att höra. Prova igen med någon mer potent variant, är mitt råd.
Var någonstans intog du tryffeln och vart gick du sedan? Skulle vara intressant att höra. Kanske kan settingen ha påverkat också?
Citera
2019-07-12, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Tråkigt att höra. Prova igen med någon mer potent variant, är mitt råd.
Var någonstans intog du tryffeln och vart gick du sedan? Skulle vara intressant att höra. Kanske kan settingen ha påverkat också?
Provade igen men fick en snedtripp. Hade 15 g Atlantis som skulle ge massa visuella effekter men jag hade nästintill inget av det förutom några enstaka bilder. Upplevelsen var panikartad och hemsk, blev påmind om ensamheten och hur blottad jag var. Trodde alla var ute för att håna mig. Var ute och gick för att normalisera men var nära på att bli påkörd, vågade inte ha ögonkotakt och skämdes så fort jag gick ut.

Enda positiva var att alla ljud jag hörde transformerades till riktigt vacker musik, det var fint.

Hade dock för det mesta hemska upplevelser. Efteråt kände jag en stor tacksamhet över att vara tillbaka. Skrattade fan lite grann hur jag inte kunde hantera det bättre men under trippen är man i ett läge som är obegripligt. Man vet på något sätt att det går över men kan inte hantera sig ändå. Mycket märkligt.

Det blev hursomhelst en snedtripp. Nästa gång ska jag ta full dos så man inte kan motstå. Jag vill kunna slukas helt av svampen. Tror dessutom att risken för snedtripp minskar med högre dos. Och set och setting är sjukt viktigt förstår jag nu.
Senast redigerad av stagioni 2019-07-12 kl. 17:52.
Citera
2019-07-14, 14:58
Medlem
Nochillss avatar
Jag tog halva boxen av 20g Mushrocks i Oosterpark, på kvällen ifjol under ADE och månsken.
Eftersom detta utspelades i mitten av Oktober så gick det inte att sitta utomhus länge utan att frysa.

Jag delade rum med en house/techno dj från London som hade grönfärgat hår och låg på ovanbritsen.
Det är väl knappast ok att trippa på hostels men jag sade bara; I'm tripping... och han suckade till svar.
Citera
2019-07-20, 02:19
Medlem
horisonters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag tog halva boxen av 20g Mushrocks i Oosterpark, på kvällen ifjol under ADE och månsken.
Eftersom detta utspelades i mitten av Oktober så gick det inte att sitta utomhus länge utan att frysa.

Jag delade rum med en house/techno dj från London som hade grönfärgat hår och låg på ovanbritsen.
Det är väl knappast ok att trippa på hostels men jag sade bara; I'm tripping... och han suckade till svar.

Detta inlägg gjorde det helt värt att läsa alla (aningen repetitiva) sidorna i denna tråd.
Citera
2019-07-20, 02:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Provade igen men fick en snedtripp. Hade 15 g Atlantis som skulle ge massa visuella effekter men jag hade nästintill inget av det förutom några enstaka bilder. Upplevelsen var panikartad och hemsk, blev påmind om ensamheten och hur blottad jag var. Trodde alla var ute för att håna mig. Var ute och gick för att normalisera men var nära på att bli påkörd, vågade inte ha ögonkotakt och skämdes så fort jag gick ut.

Enda positiva var att alla ljud jag hörde transformerades till riktigt vacker musik, det var fint.

Hade dock för det mesta hemska upplevelser. Efteråt kände jag en stor tacksamhet över att vara tillbaka. Skrattade fan lite grann hur jag inte kunde hantera det bättre men under trippen är man i ett läge som är obegripligt. Man vet på något sätt att det går över men kan inte hantera sig ändå. Mycket märkligt.

Det blev hursomhelst en snedtripp. Nästa gång ska jag ta full dos så man inte kan motstå. Jag vill kunna slukas helt av svampen. Tror dessutom att risken för snedtripp minskar med högre dos. Och set och setting är sjukt viktigt förstår jag nu.

Tråkigt att du fick en snedtripp. Men fick du något ut av det ändå? Har hört att många har fått mest ut något från snedtripparna. Har själv klarat mig rätt bra undan dessa.
Sedan tycker jag att det klokaste är att vara i en trygg miljö helt själv eller möjligtvis med en god vän som man litar på som sittare.
Citera
2019-07-20, 16:38
Medlem
ingenios avatar
Det skall bli intressant att få höra om TS tredje försök. Oavsett outcome så måste han ha spenderat mer pengar på att bo ett par veckor i Amsterdam än om han hade tagit tre dagar på ett retreat, precis som folk i tråden varnade honom för skulle hända. Snålheten bedrog visheten.

Jag kan iofs förstå honom. Det bär också mig emot att slänga upp kanske 2000 euro till några Silicon Valley-killar eller liknande som har startat ett retreat i kommersiellt syfte. Man skulle ju lika gärna kunna köra en DIY. Men eftersom man hos de mer seriösa retreaten får fylla i en enkät om ens bakgrund, hälsostatus och vad man önskar få ut av trippen så utgår jag från att man också får hjälp av expertisen med att välja rätt psykedelika och setting. Detta kan sannolikt vara värt en hel del.
Citera
2019-07-21, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tråkigt att du fick en snedtripp. Men fick du något ut av det ändå? Har hört att många har fått mest ut något från snedtripparna. Har själv klarat mig rätt bra undan dessa.
Sedan tycker jag att det klokaste är att vara i en trygg miljö helt själv eller möjligtvis med en god vän som man litar på som sittare.
Känslan var ny och därför ovan och orsaken till snedtrippen. Ett tag var det en hemsk känsla men en sak var positiv och det var ljuden som var helt enastående fantastiska. Det var som att lyssna på gud spela musik.
Insikterna var att jag ska vara tacksam för allt jag har och hur beroende jag är av andra, sen att ensamheten har påverkat mig alldeles för mycket och är roten till allt dåligt med mig, typ. Ett tag ville jag bara informera föräldrarna om hur ensamma vi egentligen är och det blev knappast bättre när tiden stannade. Känslan var hemsk, alltså fruktansvärt hemsk. Panikångest från djupaste helvetet.
Känslan av att landa och återkomma till verkligheten var uppfriskande och glädjande. Mådde bra av att bara gå ut och gå och aldrig mer trippa. Satt vid ett torg och bara log mot folk.

Men jag kommer trippa igen. Felet man gör är att ta för lite. Jag borde ha tagit en kraftig dos för att förhindra mig själv att vara i ett mellanting. Och så ska man ha en trippsitter som inte får en att känna sig ensam, då är nog allt lugnt.

Kan dock inte förstå de som säger att psilocybin kan förändra personligheter permanent. Jag är besviken på att jag är samma person... Nä men lite förändring vore kul.

Kalaset gick på 5500 ungefär för en vecka och två trippar varav en inte gjorde nånting.
Citera
2019-07-21, 02:56
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Tänkte åka ner och prova tryffelsvampar helt själv i Amsterdam och komma till nya insikter i livet. Målet är att använda svampen som ett botemedel för att få veta vad det är som gör att jag har kört fast i livet och vad det beror på. Jag vill ha förändring och tror att jag kan få det genom svampen, men...

Hur ska man göra? Flyga dit, besöka ett coffeeshop och köpa med sig några tryffelsvampar till hotellrummet och ta dem på tom mage? Vad händer om jag börjar må dåligt är tankar som kommer. Eftersom jag inte vet vad jag ska förvänta mig och bara har andras berättelser att utgå ifrån så vet jag inte om jag har modet att ta dem själv i en okänd miljö. Vad kan hända i värsta fall om vi bortser från att jag inte hoppar ner från balkongen eller nåt. Jag tror inte att jag gör det, känns löjligt.

Jag vill ta dem själv för att inte tramsa bort trippandet med nån opålitlig och oseriös kompis.

Sen undrar jag om det ger en sådan personlighetsförändring av en nybörjardos, kommer man tänka annorlunda efter en tripp? Bli mer öppen? Löser det mitt resonerande om relationsproblem?

Jag har en tendens att slå sönder relationer och är rädd för att bli sårad av den jag gillar (t.ex),då avslutar jag hellre än att bli sårad trots att det sårar mig ändå. Skulle vilja minska på min envishet, bli mer öppen för att jag ibland har fel, bli mindre paranoid och mindre nervig vid starka känslor, bli mindre lättpåverkad och få motivation. Överlag tror jag att svampen eller tryffeln skapar ordning och reda i huvudet och defragmemterar allt för en lång tid framöver.

Eventuellt får man insikter i livet genom att gå in i sin svarta låda och hämta information som annars hade varit otillgängligt och man hade gått genom livet omedveten om varför man beter sig som man gör. Kanske berättar drogen till en vad dagens beteende i relationen eller arbetet beror på och avslöjar att det var pga en barndomshändelse som man inte visste om.

Vad ger ni mig för råd kring detta? Bör man göra det själv? Set och setting är viktigt men jag vill inte överdriva betydelsen av det. Ovant kommer det kännas i vilket fall ändå och landar gör man alltid sägs det.

Vill antingen ta en låg dos eller en väldigt kraftig. Upplösning av egot vore intressant men målet är som sagt att få insikter i ens problem.

Har sällan sett att svamp ger den förändring du är ute efter men lite insikt kommer det garanterat att ge. För många verkar egot byggas upp i samma struktur efter en svamptripp, men för andra fungerar det nog utmärkt.
Kör ute som du var inne på i tråden. Alltid bäst. Men gör det inte själv om det inte känns 100% rätt. Hör om någon kan slänga ett getöga på dig om du nu ska ta. Behöver inte vara fysiskt närvarande i samma rum.
Och lös skiten i citronjuice så slipper du obehag i magen som kan störa resan rätt mycket, är dessutom betydligt kraftfullare.

Men ska du ner dit så varför inte köra på meskalin? San Pedro kaktusar finns där och dom ger en riktigt behaglig tripp som verkligen tar ner en på djupet med ödmjukhet och tillit. Sitter dock i ruskigt länge, men betydligt bättre val när man vill förändras.
Citera
2019-07-21, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Har sällan sett att svamp ger den förändring du är ute efter men lite insikt kommer det garanterat att ge. För många verkar egot byggas upp i samma struktur efter en svamptripp, men för andra fungerar det nog utmärkt.
Kör ute som du var inne på i tråden. Alltid bäst. Men gör det inte själv om det inte känns 100% rätt. Hör om någon kan slänga ett getöga på dig om du nu ska ta. Behöver inte vara fysiskt närvarande i samma rum.
Och lös skiten i citronjuice så slipper du obehag i magen som kan störa resan rätt mycket, är dessutom betydligt kraftfullare.

Men ska du ner dit så varför inte köra på meskalin? San Pedro kaktusar finns där och dom ger en riktigt behaglig tripp som verkligen tar ner en på djupet med ödmjukhet och tillit. Sitter dock i ruskigt länge, men betydligt bättre val när man vill förändras.
Nej visst, men jag känner ingen skillnad öht, typ som en kul film man har huvudrollen i men knappt ens det och sen slut. Känslan under ruset kan inte överdrivas och efteråt tänker man vilken mes man var, "det gick ju över!".

Jag är på upptäcktsfärd så meskalin låter bättre, ska också prova ayahausca nästa gång om jag inte får tag i riktig svamp (toppisar) i höst.

Ville vara i säker miljö genom att ta det hemma så ingen stör trippen men ute nästa gång.
Citera
2019-07-21, 22:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Känslan var ny och därför ovan och orsaken till snedtrippen. Ett tag var det en hemsk känsla men en sak var positiv och det var ljuden som var helt enastående fantastiska. Det var som att lyssna på gud spela musik.
Insikterna var att jag ska vara tacksam för allt jag har och hur beroende jag är av andra, sen att ensamheten har påverkat mig alldeles för mycket och är roten till allt dåligt med mig, typ. Ett tag ville jag bara informera föräldrarna om hur ensamma vi egentligen är och det blev knappast bättre när tiden stannade. Känslan var hemsk, alltså fruktansvärt hemsk. Panikångest från djupaste helvetet.
Känslan av att landa och återkomma till verkligheten var uppfriskande och glädjande. Mådde bra av att bara gå ut och gå och aldrig mer trippa. Satt vid ett torg och bara log mot folk.

Men jag kommer trippa igen. Felet man gör är att ta för lite. Jag borde ha tagit en kraftig dos för att förhindra mig själv att vara i ett mellanting. Och så ska man ha en trippsitter som inte får en att känna sig ensam, då är nog allt lugnt.

Kan dock inte förstå de som säger att psilocybin kan förändra personligheter permanent. Jag är besviken på att jag är samma person... Nä men lite förändring vore kul.

Kalaset gick på 5500 ungefär för en vecka och två trippar varav en inte gjorde nånting.

Okej, så du fick ut lite av det ändå. Har själv aldrig varit med om något som skulle förändra min personlighet, fast det har egentligen inte heller varit anledning till mina trippar. De har mest varit till för njutning, för jag älskar den totala euforin som hallucinogener ger mig.

Lycka till med nästa tripp och ha då en trippsitter som du känner väl och kan lita på i alla väder.
Citera
2019-07-22, 18:24
Medlem
Tomatpures avatar
Har du gått på några mediciner senaste månaderna? SSRI kan ha effekt, blockar mdma iaf.
Lustgas har en tendens att slå igång trippen, säkert subjektivt men roligt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in