Citat:
Ursprungligen postat av
JojjeMeduza
Tråkigt att du fick en snedtripp. Men fick du något ut av det ändå? Har hört att många har fått mest ut något från snedtripparna. Har själv klarat mig rätt bra undan dessa.
Sedan tycker jag att det klokaste är att vara i en trygg miljö helt själv eller möjligtvis med en god vän som man litar på som sittare.
Känslan var ny och därför ovan och orsaken till snedtrippen. Ett tag var det en hemsk känsla men en sak var positiv och det var ljuden som var helt enastående fantastiska. Det var som att lyssna på gud spela musik.
Insikterna var att jag ska vara tacksam för allt jag har och hur beroende jag är av andra, sen att ensamheten har påverkat mig alldeles för mycket och är roten till allt dåligt med mig, typ. Ett tag ville jag bara informera föräldrarna om hur ensamma vi egentligen är och det blev knappast bättre när tiden stannade. Känslan var hemsk, alltså fruktansvärt hemsk. Panikångest från djupaste helvetet.
Känslan av att landa och återkomma till verkligheten var uppfriskande och glädjande. Mådde bra av att bara gå ut och gå och aldrig mer trippa. Satt vid ett torg och bara log mot folk.
Men jag kommer trippa igen. Felet man gör är att ta för lite. Jag borde ha tagit en kraftig dos för att förhindra mig själv att vara i ett mellanting. Och så ska man ha en trippsitter som inte får en att känna sig ensam, då är nog allt lugnt.
Kan dock inte förstå de som säger att psilocybin kan förändra personligheter permanent. Jag är besviken på att jag är samma person... Nä men lite förändring vore kul.
Kalaset gick på 5500 ungefär för en vecka och två trippar varav en inte gjorde nånting.