2019-06-06, 07:43
Bannlyst
Tänkte åka ner och prova tryffelsvampar helt själv i Amsterdam och komma till nya insikter i livet. Målet är att använda svampen som ett botemedel för att få veta vad det är som gör att jag har kört fast i livet och vad det beror på. Jag vill ha förändring och tror att jag kan få det genom svampen, men...

Hur ska man göra? Flyga dit, besöka ett coffeeshop och köpa med sig några tryffelsvampar till hotellrummet och ta dem på tom mage? Vad händer om jag börjar må dåligt är tankar som kommer. Eftersom jag inte vet vad jag ska förvänta mig och bara har andras berättelser att utgå ifrån så vet jag inte om jag har modet att ta dem själv i en okänd miljö. Vad kan hända i värsta fall om vi bortser från att jag inte hoppar ner från balkongen eller nåt. Jag tror inte att jag gör det, känns löjligt.

Jag vill ta dem själv för att inte tramsa bort trippandet med nån opålitlig och oseriös kompis.

Sen undrar jag om det ger en sådan personlighetsförändring av en nybörjardos, kommer man tänka annorlunda efter en tripp? Bli mer öppen? Löser det mitt resonerande om relationsproblem?

Jag har en tendens att slå sönder relationer och är rädd för att bli sårad av den jag gillar (t.ex),då avslutar jag hellre än att bli sårad trots att det sårar mig ändå. Skulle vilja minska på min envishet, bli mer öppen för att jag ibland har fel, bli mindre paranoid och mindre nervig vid starka känslor, bli mindre lättpåverkad och få motivation. Överlag tror jag att svampen eller tryffeln skapar ordning och reda i huvudet och defragmemterar allt för en lång tid framöver.

Eventuellt får man insikter i livet genom att gå in i sin svarta låda och hämta information som annars hade varit otillgängligt och man hade gått genom livet omedveten om varför man beter sig som man gör. Kanske berättar drogen till en vad dagens beteende i relationen eller arbetet beror på och avslöjar att det var pga en barndomshändelse som man inte visste om.

Vad ger ni mig för råd kring detta? Bör man göra det själv? Set och setting är viktigt men jag vill inte överdriva betydelsen av det. Ovant kommer det kännas i vilket fall ändå och landar gör man alltid sägs det.

Vill antingen ta en låg dos eller en väldigt kraftig. Upplösning av egot vore intressant men målet är som sagt att få insikter i ens problem.
Senast redigerad av stagioni 2019-06-06 kl. 07:49.
Citera
2019-06-06, 07:55
Medlem
"Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore"

Gå för det!
Citera
2019-06-06, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoBeautiful
"Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore"

Gå för det!
Skönt med lite uppmuntrande ord! 👍☺️
Citera
2019-06-06, 09:53
Medlem
Gjorde detta, och det var en ganska dålig upplevelse.

Blev paranoid och höll nästan på att ringa morsan.

Sedan skrattade jag så mycket på natten att folk började banka på dörren till hotellrummet.

Enda insikten var att meningen med livet är att ha kul och vara lycklig.

Men ärligt, ät inte svampar. Magen tar det inte bra. Brygg te eller något.
Citera
2019-06-10, 00:42
Medlem
Här är en sida med en kille som gjort det du beskriver och förklarar hur det gått till och hans erfarenheter osv. http://thirdoption.tv

Det går även att boka grupp-retreats i Amsterdam med magiska tryfflar där professionella 'sitters' tar hand om en. (tex: https://synthesisretreat.com/#the-retreat-model)
Citera
2019-06-12, 20:12
Medlem
Gå till Kokopelli! Köpte atlantis tryfflar därifrån (de svagaste), skön tripplounge med fin utsikt, personalen också trevliga och ger de råd som behövdes.
Citera
2019-06-12, 20:28
Medlem
somdeters avatar
Lycka till! Låter som en bra idé. Du verkar dock ha en bra bild över dina problem.. men svampen kan hjälpa dig att låsa upp undangömda saker i ditt minne.. saker som du nu inte förstår har en viktig påverkan på dig från ditt förflutna.. lycka till med din katharsis
Citera
2019-06-16, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noot
Här är en sida med en kille som gjort det du beskriver och förklarar hur det gått till och hans erfarenheter osv. http://thirdoption.tv

Det går även att boka grupp-retreats i Amsterdam med magiska tryfflar där professionella 'sitters' tar hand om en. (tex: https://synthesisretreat.com/#the-retreat-model)
Taaack! Intressant kille som berättar i videon.

Gruppretreats är snivdyrt men annars hade jag gjort det. Ska hellre prova en tripplounge där man kan sitta med andra och ta det lugnt. Annars blir det ute i någon park med filt och vatten och lite matsäck som kan behövas senare. Ska ta det på tom mage och sen äta om jag blir hungrig under trippen.
Citat:
Ursprungligen postat av KiimaKooma
Gå till Kokopelli! Köpte atlantis tryfflar därifrån (de svagaste), skön tripplounge med fin utsikt, personalen också trevliga och ger de råd som behövdes.
Absolut tack för bra tips.

Vet ni hur lång tid effekterna sitter i eller faller man sakta tillbaka till sitt förra jag?
Citera
2019-06-16, 09:42
Medlem
Jag tycker du ska göra det!
Ät de på tom mage, meditera dig in i det och ha rummet släckt och helst med hörselskydd (jag älskar personligen att vara helt frånvarande den externa världen).

Sätt en intention om vad det är du vill lära dig av fig själv och bara var passagerare på vad som komma skall
Citera
2019-06-16, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter
Lycka till! Låter som en bra idé. Du verkar dock ha en bra bild över dina problem.. men svampen kan hjälpa dig att låsa upp undangömda saker i ditt minne.. saker som du nu inte förstår har en viktig påverkan på dig från ditt förflutna.. lycka till med din katharsis
Vet inte om du är ironisk men jag har en hel del problem ja, tror mig ha bra självinsikt men behöver få helt och hållet en bra bild av vad problemet är. Känns som att jag levr på baksidan av mitt eget liv. Till exempel har jag inga vänner, dejtar jag kvinnor är det alltid äldre, blir jag förälskad ser förloppet likadant ut med kraschade relationer, låg koncentrationsnivå under skoluppväxten och adhdliknande symptom och extremt dålig livsutveckling.
Citera
2019-06-16, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-am-a-junkie
Jag tycker du ska göra det!
Ät de på tom mage, meditera dig in i det och ha rummet släckt och helst med hörselskydd (jag älskar personligen att vara helt frånvarande den externa världen).

Sätt en intention om vad det är du vill lära dig av fig själv och bara var passagerare på vad som komma skall
Skönt! I love it, blir mer och mer motiverad. Vilken dos tycker du att jag ska ta? En heorisk superdos med total upplösning av egot eller en dos för att känna av det "bara"?

Intentionen är att få reda på varför jag beter mig som jag gör i relationer och varför jag tänker som jag gör. Kan inte skapa stabila relationer med kvinnor och har en tendens tiöl riskfyllt beteende och låg konsekvenstänk trots att jag vet hur illa det blir. Men dras ändå till att utmana riskerna.

Får se när jag hittar boende. Vet inte vad som är bäst att bo på, hotell eller något vandrarhem där man kan prata med andra?

Hotell är dyrt men safe liksom.
Citera
2019-06-16, 17:39
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagioni
Skönt! I love it, blir mer och mer motiverad. Vilken dos tycker du att jag ska ta? En heorisk superdos med total upplösning av egot eller en dos för att känna av det "bara"?

Intentionen är att få reda på varför jag beter mig som jag gör i relationer och varför jag tänker som jag gör. Kan inte skapa stabila relationer med kvinnor och har en tendens tiöl riskfyllt beteende och låg konsekvenstänk trots att jag vet hur illa det blir. Men dras ändå till att utmana riskerna.

Får se när jag hittar boende. Vet inte vad som är bäst att bo på, hotell eller något vandrarhem där man kan prata med andra?

Hotell är dyrt men safe liksom.

Jag tycker inte det känns som att du borde trippa just nu, och definitivt inte ensam i ett annat land.
Att gå in i en tripp med ett mål, och framförallt där målet är att fundera ut vad som är ”fel” på dig, är en mkt dålig idé - tro mig!
Av nyfikenhet: hur gammal är du ungefär?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in