2019-06-05, 02:02
Bannlyst
Kanske en svår fråga, tror ingen kommer kunna besvara den.
Men hur högt tror ni att maxbudet blir?

När det är lite mindre än 2 dygn kvar, och det nu ligger på 8000.
(Mitt bud, som ingen har gått över på snart 1 och ett halvt dygn).

För att ge lite bakgrund om själva artisten; typ ingen vet vem det är.
Hon är inte så känd. Inte alls i Sverige, iaf ...

Men varje person i hennes lilla målgrupp är starkt engagerade i hennes musik.
Och hon gör inte det här ofta alls, vilket gör det hela mkt farligare ...
2019-06-05, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Jag vill ändå mana till lite själv-reflektion.
Det egna jaget kan spela en spratt som man kan känna sig värnlös inför.

Att bjuda på en auktion att få träffa sin idol under någon slags forcerad tidsrymd och tro sig uppleva lycka av det som händer under mötet eller förhoppning om fördjupad bekantskap ?....give me a break. Det måste finnas mer hedersamma saker som kan finansieras med de pengarna. Hjälpa en finansiellt nödställd, investera pengarna i en fond på bra tillväxt, eller på något sätt bringa glädje i andra människors liv som får även dig att känna att du gjort något bra.

Pengarna går till välgörenhet
Hon är inte som de kommersiella, hon är speciell.
Hon bryr sig genuint om omvärlden.
Alla hennes texter kretsar kring detta.

Jag bidrar till något bra samtidigt som en dröm går i uppfyllelse.
Vill verkligen ge henne en kram
2019-06-05, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniDiFranco
Kanske en svår fråga, tror ingen kommer kunna besvara den.
Men hur högt tror ni att maxbudet blir?

När det är lite mindre än 2 dygn kvar, och det nu ligger på 8000.
(Mitt bud, som ingen har gått över på snart 1 och ett halvt dygn).

För att ge lite bakgrund om själva artisten; typ ingen vet vem det är.
Hon är inte så känd. Inte alls i Sverige, iaf ...

Men varje person i hennes lilla målgrupp är starkt engagerade i hennes musik.
Och hon gör inte det här ofta alls, vilket gör det hela mkt farligare ...
Det lär nog komma in fler bud sista dagen, är väl så de brukar fungera. Inte jättemycket vits att buda innan egentligen.

PS. Jag följer henne på spotify faktisk, fast föjer flera hundratals artister där så kanske inte är jätteimponerande. Samt betyder knappt äns att jag lyssnar, mer som bookmark...
2019-06-05, 02:19
Medlem
Citat:
Pengarna går till välgörenhet
Hon är inte som de kommersiella, hon är speciell.
Hon bryr sig genuint om omvärlden.
Alla hennes texter kretsar kring detta.

Jag bidrar till något bra samtidigt som en dröm går i uppfyllelse.
Vill verkligen ge henne en kram

Ja vem är väl jag att döma. Hoppas det går bra.
Som med alla auktioner; tänk dig in i situationen att någon annan vinner budgivningen,
hur kommer du reagera då ? Inser du att du skulle velat bjuda mer än du gjorde ?
Tänk efter innan vilken budnivå du är villig att stanna på där du inte kommer känna att
du borde bjudit mer även om någon annan "vann" ögonblicket med den hett åtrådda.
2019-06-05, 03:11
Medlem
Emma18s avatar
Så som auktionerna på IfOnly fungerar, så när ett bud läggs under de sista 2 minutrarna så höjs tiden som är kvar med 2 minuter. Detta fortsätter så länge buden fortsätter att komma in.

Det finns alltså ingen anledning till att lägga ett högt bud i förväg och det är inte heller möjligt att överraska andra spekulanter med ett sista sekunden-bud. Det enda du kan göra är att se till att vara online och redo när det är 2 minuter kvar. Om någon annan bjuder kommer du ha 2 minuter på dig att se det och lägga ett motbud.

Rekommenderar att du bestämmer dig för ett maxbud i förväg och sen faktiskt håller dig till det. Annars är det lätt att bli meddragen i budgivningen och göra av med mer pengar än vad man har tänkt eller har råd med. Vad som är din gräns kan förstås bara du avgöra, pengarna går ju till ACLU så helt bortslösade är de ju inte ändå.
2019-06-05, 21:41
Bannlyst
Wtf, vad menas med detta?!!

”Immediately following your bid, Traina Interactive will authorize your credit card for the full amount of your bid (“credit card authorization”). This credit card authorization will be held (but not charged) until you are no longer one of the top three bidders. We void all the authorizations after auction closed in 15 minutes maximum except for the winner's. Note that your authorization may take up to 5 business days to release based on your bank’s processing times.

After the auction is complete, IfOnly will charge you the full amount of your highest bid only if you are the auction winner with the winning bid amount. Please consider your bids carefully before placing them”.

Dubbla budskap?! (Fetmarkerat)

Måste jag betala även om jag inte vinner? Om jag är en av de 3 som har lagt högst bud? Tolkar jag fel?

Om det är så MÅSTE jag ju vinna, tänker fan inte betala 8000 för Ingenting!!
Senast redigerad av AniDiFranco 2019-06-05 kl. 21:44.
2019-06-05, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Ja vem är väl jag att döma. Hoppas det går bra.
Som med alla auktioner; tänk dig in i situationen att någon annan vinner budgivningen,
hur kommer du reagera då ? Inser du att du skulle velat bjuda mer än du gjorde ?
Tänk efter innan vilken budnivå du är villig att stanna på där du inte kommer känna att
du borde bjudit mer även om någon annan "vann" ögonblicket med den hett åtrådda.

Problemet nu är ju att de tre högsta budgivarna tydligen måste betala.
Även om man inte vinner. Om jag har tolkat deras otydliga formulering rätt.
(Se ovan).

La precis det högsta budet igen;
https://www.ifonly.com/music/product...greet-for-aclu
2019-06-05, 23:46
Medlem
Vokaals avatar
Lugna dig. Det står ju också "We void all the authorizations after auction closed in 15 minutes maximum except for the winner's."

Så de reserverar pengarna hos de tre högsta budgivarna. 15 minuter efter avslutad auktion hävs reservationerna förutom vinnarens. Så se till att ha täckning för ditt bud helt enkelt.
2019-06-06, 05:11
Medlem
Citat:
Lol tack
smart o lägga upp på sveriges största forum så andra få upp ögonen för auktionen
2019-06-06, 16:35
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Citat:
Slutaaaa hahah SKA vinna

Sitter med och väntar. Men budar inte förrän de sista sekunderna. Jag är villig att lägga 25.
2019-06-06, 18:41
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Please note that there will likely be other guests present that may have purchased or won the opportunity to meet the luminary as well; as such you may be asked to line up in order to meet them.

Our luminaries always try to spend as much time as they can with their fans. However, in order to be sensitive to their pre-show obligations, their time may be limited to 15-90 seconds with each group.

Är det verkligen värt så mycket pengar och sedan få tillhöra en grupp som får tillsammans 15 sekunder med henne?
2019-06-06, 19:01
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ok. Du skojar. Men gör den förra människan det?!

Hon förändrade mitt liv, sätt en prislapp på det. Jag har så jag klarar mig, hälsar från dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in